וולוו XC40 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
וולוו XC40 הוא רכב הפנאי הקומפקטי (C-SUV) של היצרנית אשר נחשף לקראת שנת 2018. ה-XC40 מבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית חדשה של היצרנית, אשר תוכננה מראש כך שתתאים גם ליחידות הנעה מחושמלות.
בתחילת דרכו בישראל הוצע הדגם עם מנוע 2.0 ל' טורבו (190 או 247 כ"ס), תיבה אוטומטית (8 היל') והנעה קדמית או כפולה (רק בגרסה החזקה), בהמשך שיווק גרסאות אלו הופסק.
כיום וולוו XC40 משווק בישראל עם מנוע בנזין אחד, בגרסת פלאג-אין ובשתי גרסאות הנעה חשמליות לגמרי.
גרסת הבנזין (B4) מצוידת במנוע 2.0 המפיק 197 כ"ס ומשודך למערך היברידי מתון, תיבה כפולת מצמד (7 הילוכים) והנעה קדמית.
הגרסה ההיברידית-נטענת (T5 PHEV) מצוידת במנוע בנזין (1.5 ל') ומנוע חשמלי ומציעה הספק מרבי משולב של 262 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של עד 47 ק"מ.
הגרסאות החשמליות מוצעות עם מנוע יחיד או כפול; גרסת סינגל מוטור החשמלית (P6) כוללת סוללת 69 קוט"ש, מפיקה 252 כ"ס ומציעה טווח נסיעה של כ-580 ק"מ.
גרסת טווין מוטור החשמלית (P8) כוללת סוללת 82 קוט"ש, מציעה הספק של 408 כ"ס וטווח נסיעה של עד 529 ק"מ.
לשתי הגרסאות טעינה מהירה של עד 200 ק"ו.
-
עיצוב ונוכחות
ל-XC40 הופעה מובחנת ביחס לדגמי פנאי אחרים של וולוו. הופעתו שרירית ודחוסה, והוא לא נראה גדול - אך בפועל מדובר באחד הדגמים הגדולים בקטגוריה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרווחת, נעימה למראה ובעלת פתרונות שימושיים לחיי היומיום.
לשלילה יצוינו איכות חומרים נמוכה-יחסית וצג מולטימדיה - הכולל גם את השליטה על מערכת מיזוג האוויר - סבוך יחסית לתפעול, בוודאי בזמן נהיגה.
המרחב ליושבים מאחור, כמו גם לתא המטען, נדיב ביותר.
לגרסה החשמלית תא מטען קטן במעט, אך מלפנים נוסף תא בנפח 31 ל'.
-
מנוע וביצועים
גרסת P8 החשמלית של וולוו XC40 (הנעה כפולה, 408 כ"ס) מציעה ביצועים מצוינים. התגובה לרוב מעודנת כך שצריך ממש למעוך את הדוושה כדי לקבל תאוצה כוחנית ממש, ובמקרה כזה הזינוק מהמקום פשוט מסחרר בקצב שלו.
ל-P6 החשמלית (252 כ"ס) ביצועים טובים מאוד ומספקים בכל מצב, אך כמובן פחות מסעירים מאלה של כפולת המנועים החזקה.
גרסת הבנזין וההיברידית הנטענת טרם נבחנו.
-
נוחות והתנהגות
לגרסה החשמלית נוחות נסיעה טובה בזכות כיול מתלים הנוטה לצד הרך, אולם ההתנהלות אינה אחידה והריסון אינו מספק.
לגרסת הבנזין כיול נוקשה יותר המוביל לנוחות נסיעה סבירה ברוב תנאי הדרך, לא הרבה מעבר.
בידוד הרעשים סביר ביחס לסגמנט.
בשבילים נוחות הנסיעה נאותה.
התנהגות הכביש מספקת, נוטה לצד הבטוח.
-
תמורה למחיר
כל גרסאות XC40 מוצעות במחיר אטרקטיבי ביחס לסגמנט, בין אם בזכות המפרט הטכני, האבזור או שניהם.
-
גרסאות ורמות גימור
XC40 משווק בישראל עם מנוע בנזין אחד, בגרסת פלאג-אין ובשתי גרסאות הנעה חשמליות לגמרי.
מפרט האבזור כולל מפתח חכם, מערכת מולטימדיה מקורית, מחוונים מוקרנים, גג זכוכית פנורמי, מערך מצלמות היקפי, חישוקי 19 אינץ', מערכת שמע של הרמן קרדון, מושבים חשמליים, בקרת אקלים, דלת תא מטען נפתחת חשמלית ועוד.
-
בטיחות
ל-XC40 ציון של חמישה כוכבים, לפי יורו NCAP (נבדק ב-2018).
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים המאומץ טווח הנסיעה של גרסת P8 (המוחלפת; עברה מאז שיפור טווח) עמד על כ-300 ק"מ. להערכתנו ניתן להגיע באופן ריאלי לכ-340 ק"מ. לגרסת P6 (היוצאת, עברה מאז שיפור טווח אף היא) טווח דומה למרות שהסוללה קטנה במעט.
-
סיכום
מרכבי הפנאי המוצלחים בסגמנט. הגרסאות החשמליות מומלצות במיוחד.