ב.מ.וו iX1 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור הראשון של ב.מ.וו iX1, רכב הפנאי הקומפקטי החשמלי (C-SUV) של היצרנית. בדומה לנעשה עם אחיו הגדולים – X3 ו-iX3 – גם במקרה של iX1 מדובר למעשה בגרסה חשמלית ל-X1 עליו הוא מבוסס.
ב.מ.וו iX1 נחשף לראשונה ביוני 2022 על בסיס הדור העכשווי של פלטפורמת UKL אותה הוא חולק עם דגמים רבים לבית ב.מ.וו ומיני (X1, סדרה 1, סדרה 2 גראן קופה, דגמי מיני השונים ועוד).
מידותיו מקובלות בסגמנט עם אורך של 450 ס"מ, רוחב 184.5 ס"מ, גובה 161.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 269 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 490 ל', כ-50 ל' פחות מזה של X1 המקביל.
העיצוב החיצוני מציג דמיון רב לזה של X1 ומתאים לקו הכללי העדכני של היצרנית.
ב.מ.וו iX1 מוצע בישראל ובעולם בשתי גרסאות הנעה עיקריות: eDrive20 עם הנעה קדמית ו-204 כ"ס או xDrive30 עם הנעה כפולה ו-313 כ"ס. הביצועים בהתאם: 8.6 שניות ל-100 קמ"ש בהנעה קדמית ו-5.6 שניות בכפולה.
הסוללה היא סוללת 66.45 קוט"ש (64.7 קוט"ש נטו) המאפשרת טווח נסיעה מירבי של עד 429 ק"מ בהנעה כפולה או 455 ק"מ בהנעה קדמית. טעינה ביתית ב-11 ק"ו עם אפשרות לשדרוג בתוספת תשלום ל-22 ק"ו. טעינה מהירה אפשרית עד 130 ק"ו.
השיווק בישראל החל בסוף נובמבר 2022 בדרך של הזמנה מוקדמת באופן מקוון.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני דומה לזה של X1 עליו הוא מבוסס, וזה אומר חזית בעלת סבכה רחבה ובולטת ומופע כללי רב נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן נקי ונעים למדי. מול הנהג לוח מחוונים מוקרן נאה ולצידו מסך קעור למערכת המולטימדיה. איכות הצגים טובה מאוד אך התפעול, כרגיל, דורש הסטת תשומת לב מהכביש. איכות החומרים נאותה ביחס למחיר, אך אינה מתעלה.
מושב הנהג נאה והוא נוח למדי (וטוב מזה שב-X1). תנוחת הנהיגה טובה.
המרחב מאחור לשני נוסעים טוב מאוד, לשלישי יהיה מעט צפוף. בכל מקרה המושב נמוך עבור גבוהים.
תא המטען גדול למדי ושימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת ההנעה הכפולה שנבחנה מציעה 313 כ"ס והביצועים בהתאם: טובים מאוד בכל מצב. היציאה מהמקום נמרצת, תאוצות הביניים מצוינות והעברת הכוח יעילה מאוד וכיול דוושת תאוצה מוצלח מאפשר התנהלות יום-יומית טבעית ונעימה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי, וטובה ביחס למרבית כלי הרכב החשמליים המקבילים. ב.מ.וו iX1 מטפל היטב בשיבושים קטנים ובינויים, על הגדולים ופסי האטה יורגש מחסור בריסון. בידוד רעשי הכביש והרוח טוב.
התנהגות הכביש טובה מאוד, אפילו מהנה, והיכולת הדינאמית גבוהה. לזכותו גם דוושת בלם בעלת אופי פעולה טבעי ונעים וטובה מהמקובל בכלים חשמליים.
בשבילים הנוחות טובה למדי אך ה-iX1 אינו משדר שהוא מרגיש שם בבית.
-
תמורה למחיר
ב.מ.וו iX1 מציע חבילה מאוזנת בין הספק ואבזור למחיר ביחס למרבית המתחרים.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו iX1 2023 החדש משווק בישראל בשתי גרסאות – גרסת eDrive20 עם מנוע יחיד, הנעה קדמית ו-204 כ"ס או גרסת xDrive30 עם שני מנועים, הנעה כפולה ו- 313 כ"ס. הטווח עומד על 455 ק"מ או 429 ק"מ בהתאמה.
הדגם מוצע בשתי רמות גימור זהות למעט גודל החישוקים: 18 אינץ' בגרסת eDrive20 ו-19 אינץ' בגרסת xDrive30.
רמת ''X-ליין' כוללת בולמים אדפטיביים, מערך חיישני חניה ומצלמות היקפי, מערכת לסיוע כניסה ויציאה מחניה, תאורת לד מלאה אדפטיבית, כוונון חשמלי וזכרונות למושב הנהג, חימום מושבים קדמיים, כניסה והנעה ללא מפתח, גג שמש פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, חישוקים קלים עוד.
רמת 'M-ספורט' מוסיפה כוונון חשמלי למושב הנוסע, תמיכה דינאמית לגב התחתון, מערכת שמע מבית הרמן-קרדון וחבילת עיצוב 'M' הכוללת חישוקים בעיצוב שונה, ריפודים ודיפונים שונים ועוד.
-
בטיחות
ב.מ.וו iX1 2024 החדש טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התראה על רכב בשטח מת ותיקון אקטיבי, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על תנועה צולבת בנסיעה לאחור ועוד.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה של גרסת ההנעה הכפולה במבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו' עמד על כ-320 ק"מ ו-5 ק"מ לקוט"ש, לא רע בהתחשב בעומס.
בנסיעה רגועה יותר הנתון שופר לכ-5.9 ק"מ לקוט"ש וכ-380 ק"מ בין טעינות.
-
מה חדש בב.מ.וו iX1 2024
בחודש מרץ 2024 החל שיווק גרסת eDrive20 – לגרסה זו מנוע יחיד (הנעה קדמית) בהספק של 204 כ"ס במקום הנעה כפולה ו-313 כ"ס בגרסת xDrive30. הביצועים טובים פחות – 8.6 שניות ל-100 קמ"ש – אך הטווח עדיף עם 455 ק"מ. המחיר נמוך בכ-7% ביחס לגרסת 30 החזקה.
-
סיכום
אחד מהכלים החשמליים הטובים שבנמצא.