וולוו XC40 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באוגוסט 2021 נחתה בארץ הגרסה החשמלית של ה-XC40. גרסה זאת מצטרפת לגרסה ההיברידית-נטענת, לשתיהן אותו כינוי 'ריצ'ארג'' (Recharge), ולזו החשמלית סימול T8.
לגרסה החדשה שני מנועים חשמליים, האחד מלפנים, השני מאחור, לתפוקה כוללת של 407 כ"ס ו-67.2 קג"מ וליצירת הנעה כפולה. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 4.9 שניות, והמהירות המרבית מוגבלת ל-180 קמ"ש, כמו בכל יתר דגמי החברה.
לסוללה 78 קוט"ש והטווח המרבי שהיא מעניקה הוא 414 ק"מ. ניתן לטעון אותה במטען מהיר של 150 ק"ו, ומשך טעינה כזו הוא 40 דקות ל-80%. משקל הרכב הוא 2188 ק"ג, כבד ב-475 ק"ג מהגרסה ההיברידית-נטענת.
מפרט הבטיחות מלא ומפרט האבזור כולל, בין השאר, מפתח חכם, מערכת מולטימדיה מקורית, מחוונים מוקרנים, גג זכוכית פנורמי, מערך מצלמות היקפי, חישוקי 19 אינץ', מערכת שמע של הרמן קרדון, מושבים חשמליים, בקרת אקלים, דלת תא מטען נפתחת חשמלית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של הרכב נראה עדכני ורענן גם היום, ולמרכיבים העיקריים – עיצוב קובייתי, קורה אחורית רחבה ואנכית, קו מטפס של שמשת הצד – נוספו ברכב המבחן חישוקי "19 וגוון שונה לגג. ואלה רק מוסיפים להופעה.
-
תא נוסעים ומטען
המרכיבים העיקריים בסביבת הנהג נראים חסונים, אך לא בהכרח ברמת האיכות הצפויה. בתא הנוסעים ריפוד עור, ומערכת השמע של הרמן קרדון מוסיפה אף היא לתחושת העושר. פה ושם נשמעו קרקושים, וכיסוי הפנים של הגג הפנורמי דקיק מדי.
בגרסה החשמלית וולוו הציגה לראשונה את מערך המולטימדיה שפותח יחד עם גוגל. גם עיצוב המחוונים וגם תוכנם שונה. הנדסת האנוש והתפעול פשוטים מאלה שהכרנו בגרסאות האחרות של ה-XC40 – התפריטים, אפשרויות הכיוון והמידע אינם מרובים כמו בהן.
מושב הנהג נוח ומעניק תנוחת נהיגה גבוהה וטובה, מאחור המרחב הכולל מכובד, אך מפתח הכניסה לאחור קטן מדי, ותנוחת הישיבה מעט נמוכה. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
לוולוו Xc40 2021 בגרסת T8 שני מנועים חשמליים לתפוקה כוללת של 407 כ"ס ו-67.2 קג"מ.
הרכב יוצא מהמקום באופן מאוד נמרץ ויחידת ההנעה מורידה כוח באופן יעיל, ללא אתגרי אחיזה. עליות ממושכות או עקיפות בעומס הן משחק ילדים, ורק חבל שנהיגה כזאת מרוקנת את הסוללות בקצב מהיר מדי.
הטווח הרשמי המשולב הוא 414 ק"מ. במציאות, הטווח הריאלי בנהיגה מגוונת נע בין 320 ל-340 ק"מ.
 
-
נוחות והתנהגות
למתלים כיול רך וכאמור, הרכב כבד. התוצאה היא תנועת נדנוד על כביש גלי; אותם מתלים רכים מטפלים היטב בטלאים בכביש ובשיבושים קטנים, אבל מסתדרים טוב פחות עם שברים ושיבושים גדולים. בנסיעה בין עירונית בלטו רעשי הרוח והכביש, עניין המועצם בדגמים חשמליים.
לגרסה החשמלית הרבה יותר כוח מאחיותיה והדבר מורגש מאוד לא רק בביצועים בקו ישר, אלא גם ובאופן שונה בכביש המפותל. בכביש כזה, הרכב יכול להתנהג באופן כמעט פראי, ובפניות הדוקות המנוע האחורי, האחראי על ההנעה האחורית, יכול בקלות להביא את הרכב להיגוי-יתר.
מערכת הבלימה הפגינה כישורי עצירה נאים ביחס לדגמים חשמליים אחרים, אך תפעולה חסר דיוק.
 
-
תמורה למחיר
המחיר האטרקטיבי יחסית עושה את XC40 בגרסת P8 לאחת התמורות הטובות כרגע בתחום הדגמים החשמליים של מותגי היוקרה.
-
מה חדש בוולוו XC40 2021
במהלך שנת 2021 הופסק שיווק גרסאות ה-2.0 ל'. את מקומן בהיצע תפסה גרסת ה-T3 בעלת מנוע 1.5 ל' המפיק 163 כ"ס.
באוגוסט 2021 החל שיווק הגרסה החשמלית, P8 בעלת ההנעה הכפולה. בסוף 2021 החל שיווק גרסה חשמלית נוספת, P6. לגרסה זו מנוע אחד המספק 231 כ"ס, הנעה קדמית וטווח נסיעה של 400 ק"מ.
 
-
סיכום
וולוו XC40 2021 בגרסת ריצ'רג' P8 הוא רכב פנאי חשמלי שאבזורו עשיר ביחס למתחרים הלא-רבים בסגמנט, הכוח והביצועים שלו מעולים ומרשימים ביותר, וטווח הנסיעה בפועל סביר בהחלט. הנוחות אומנם טעונה שיפור וגם ההתנהגות, אבל גם כך מדובר ברכב פנאי חשמלי מצוין.