יגואר I-Pace 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
יגואר i-פייס הוצג בתחילת 2018 והיה לאחד מדגמי הפנאי החשמליים הראשונים בייצור סדרתי – שני רק לטסלה מודל X בזמנו.
בשל היותו רכב חשמלי, ל-i-פייס פרופורציות ייחודיות, הנובעות מהיעדר מכלולים מסורתיים; אורך בסיס הגלגלים, למשל, 299 ס"מ – למרות שאורכו הכללי של הרכב 468 ס"מ בלבד.
בנוסף, מרווח הברכיים במושב האחורי יכול להגיע עד 90 ס"מ, ולתא המטען נפח של 650 ליטר (ויש עוד תא מטען בקדמת הרכב, בנפח 27 ליטר).
מערכת ההנעה מבוססת על שני מנועים חשמליים הניזונים מסוללת-ענק של 90 ק"ו/שעה.
הביצועים – 4.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, למרות שמדובר ברכב ששוקל מעל 2.1 טון.
יגואר i-פייס מוצע בישראל מנובמבר 2018.
-
עיצוב ונוכחות
i-פייס מכריז על ייחודו ומרכיבי הקדמה שלו דרך ההופעה, בין השאר בזכות הפרופורציות הייחודיות.
יגואר מפגוש לפגוש, עיצוב למופת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מרשימה למראה, משלב בין מרכיבים עדכניים לקלאסיים.
הביצוע מוצלח גם ברמת איכות החומרים וגם ברמת איכות ההרכבה. עם זאת, המרחב לנוסעים – מלפנים ומאחור – אינו נדיב.
תא המטען גדול ויעיל.
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה חזקה וכוחנית מאוד, אך גם שקטה מאוד.
והשקט הזה מתעתע, מערפל את היכולת ההערכה בכל הקשור למהירות תנועה.
טווח הנסיעה מושפע מאוד מאופי השימוש; טווח הנסיעה במבחן היה כ-300 ק"מ. שימו לב למורכבות הלוגיסטית בכל הקשור לטעינה ציבורית.
-
נוחות והתנהגות
רכב המבחן צויד בקפיצי אוויר – ואלו הרשימו בפעולתם עם כושר ספיגה משובח בתוואי עירוני.
בתוואי בינעירוני, פעולת המתלים טובה מאוד; לא מעולה בשל ריסון מעט חסר במצב 'נוחות' (מורגש במעבר ממושך על כביש גלי) והדבר נותר כך גם במצב 'דינמי' (למעט מהלך ראשוני מעט נוקשה).
בידוד הרעשים מעולה, ולא רק מפאת היעדר רעש מנוע.
היכולת הדינמית גבוהה מאוד, אולם לא מדובר ברכב שמתאים לנהיגה ספורטיבית.
-
תמורה למחיר
i-פייס הוא רכב ראשון מסוגו, המציג ביצוע משובח.
מערכת ההנעה שלו מסוגלת לספק נסועה חודשית ממוצעת בארבע טעינות, בעלות של עשרות שקלים בלבד.
עם זאת, המחיר גבוה בהתחשב במס של 10%, וגם בהתחשב באודי e-טרון, שמחירו נמוך בכ-15%.
-
סיכום
יגואר i-פייס הוא נציג ראשון בישראל של הדור החדש של עולם הרכב – והוא עושה את הנדרש ממנו ברמה הגבוהה ביותר.