אודי Q6 e-tron 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בינואר 2025 החל שיווקו בישראל של אודי Q6 אי-טרון. מדובר ברכב פנאי חשמלי בגודל בינוני (D-SUV) אשר מבוסס על רצפה חשמלית חדשה שפותחה יחד עם פורשה ואותה הוא חולק עם מקאן החשמלי. מתח מערכת החשמל הוא 800 וולט והספק הטעינה המהירה גבוה בהתאם, עד 270 קילוואט.
העיצוב מבטא את שפת העיצוב החדשה של אודי שעיקרה הופעה אגרסיבית.
בסיס הגלגלים של Q6 e-טרון הוא 289 ס"מ, אורכו 477 ס"מ, רוחבו 194 ס"מ וגובהו 168.5 ס"מ - מידות דומות לאלו של המתחרים הישירים, ב.מ.וו iX3 ומרצדס EQC. נפח תא המטען עד 526 ליטר. משקל הרכב נע בין 2125 ק"ג ל-2325 ק"ג לפי הסוללה וההנעה.
סביבת הנהג היא החדשה של אודי, וזו מאופיינת בלוח מחוונים מוקרן החובר לצג מרכזי גדול ("14.5) ליצירת מסך קעור אחיד. מול הנוסע מסך נוסף ("10.9) וזה מופנה אליו כך שהנהג אינו רואה אותו.
הדגם מוצע בארבע גרסאות הנעה/הספק/סוללה. בגרסה 45 מנוע יחיד, 252 כ"ס ו-45.9 קג"מ, ההנעה אחורית. בגרסה זו סוללה של 83 קוט"ש וטווח הנסיעה 524 ק"מ.
גם בגרסה 50 מנוע יחיד וההנעה אחורית, אך התפוקה היא 307 כ"ס ו-45.9 קג"מ. בגרסה זו סוללה של 100 קוט"ש וטווח הנסיעה הוא 579 ק"מ.
בגרסה 55 שני מנועים להנעה כפולה, התפוקה המשולבת היא 387 כ"ס, המומנט במנוע הקדמי 28 קג"מ ובאחורי 59.1 קג"מ (אין נתון משולב).
גרסת SQ6 הספורטיבית כפולת ההנעה מנפקת עד 516 כ"ס. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 4.3 שניות והמהירות המרבית 230 קמ"ש. אותה סוללה של 100 קוט"ש, הטווח עד 495 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
-
תא נוסעים ומטען
-
מנוע וביצועים
-
נוחות והתנהגות
-
תמורה למחיר
-
גרסאות ורמות גימור
אודי Q6 e-טרון בגרסה 45 כולל במפרט האבזור תאורת לד-מטריקס, חישוקי "19, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבי הספורט הקדמיים, בקרת-אקלים תלת-אזורית וריפוד משולב בעור.
גרסה 50 מוסיפה חישוקי "20, תצוגה עילית ומערכת שמע של B&O.
חבילת 'טק פרו' מוצעת בשתי גרסאות וכוללת קפיצי אוויר ותפעול חשמלי לכוונון גלגל ההגה.
גרסה 55 כוללת כסטנדרט את חבילת טק פרו' ומוסיפה לרשימה תאורת OLED מאחור עם אפשרות לשינוי התצוגה, אוורור במושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת ופריטי עיצוב ספורטיביים.
גרסת SQ6 מוסיפה לכל אלו חישוקי "21, קאליפרים אדומים והופעה ספורטיבית מודגשת יותר.
-
בטיחות
אודי Q6 אי-טרון נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בשנת 2024 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 91% בהגנה על מבוגרים, 92% בהגנת ילדים, 81% בהגנת הולכי רגל ו-80% על מערכות בטיחות.
מפרט הבטיחות כולל כסטנדרט בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, ניטור שטח מת אקטיבי, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית, מערכת יציאה בטוחה, מערכת למניעת שכחת ילדים, עמעום אור גבוה אוטומטי ועוד.
-
מה חדש באודי Q6 e-tron 2025
תחילת שיווק בישראל, בינואר 2025.
-
סיכום