מבין כלל היצרניות שמכוניותיהן נמכרות בישראל, יונדאי ממשיכה להוביל את הטבלה, אולם מלכת המכירות החדשה של ישראל, מציגה החודש ירידה. בחודש יוני מסרה היצרנית הקוריאנית 3,118 מכוניות – ירידה של 21% ביחס לחודש המקביל אשתקד. ובכל זאת מדובר בנתון כמעט כפול מהבאה אחריה בטבלה, טויוטה. זו היפנית, עדיין מציגה החלשות בנתון המצטבר מתחילת השנה, אולם בהשוואה ליוני 2011, מציג המותג קפיצה של 21% במסירות. נתון נאה בשוק שנחלש. מעניין אם ההתחזקות של טויוטה מקורה ב"באז" סביב ה-GT86 הספורטיבית, בשדרוג רמת האבזור של הקורולה והאוריס, בהגעת האייגו הקטנה או בכל הסיבות יחדיו. סוגרת את השלישייה היא מאזדה אשר חוזרת לצמרת בזכות מכירות ערות של ה-CX-5 החדש וקצב מסירות של 631 כלים בחודשיים. בנקודה זו מן הראוי לציין רכב פנאי נוסף אשר עלה ארצה לאחרונה, סובארו XV החדש. 71 כלים נמכרו בחודש שחלף (החודש המלא הראשון למסירות הרכב החדש), יותר מפי 3 ביחס למסירות הפורסטר והאאוטבק יחדיו (אם כי חשוב לציין שהשניים האחרונים יקרים יותר, עוד כ-20,000 שקל וכ-55,000 שקל בהתאמה).
בין המותגים שהתחזקו בחודש שחלף נמצא את פורד עם עוד חודש מוצלח מבחינתה (זינוק של 117%) והתבססות הפוקוס כמכונית הנמכרת בישראל (8861 יחידות מתחילת השנה). גם סקודה מציגה חודש חזק (עלייה של 94% ביחס ליוני 2011) וקביעת חציון שיא עבורה.
בין המותגים היורדים נציין את מיצובישי שממשיכה להתרסק (83%-), סיטרואן (57%-), סוזוקי (57%-), שברולט (48%-), פיג'ו (47%-) ופולקסווגן (43%-).
