סקייוול ET5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
סקייוול ET5 הוא רכב פנאי חשמלי בינוני (D-SUV) אשר נחשף בסין בשנת 2020, ועלה לכבישי ישראל בסוף 2021.
ל-ET5 מידות נדיבות למדי עם אורך של 470 ס”מ, בסיס גלגלים של 280 ס”מ ונפח תא מטען של 467 ל’.
סקייוול ET5 מוצע בישראל עם מנוע אחד — חשמלי, 204 כ"ס, 32 קג"מ וההנעה קדמית.
ה-ET5 מוצע בישראל עם סוללה אחת — 86 קוט"ש (XR86). גרסת XR86 מציעה עד 500 ק"מ, תלוי ברמת הגימור ובגודל החישוקים. טעינה מהירה אפשרית בקצב מירבי של עד 75 קילוואט בלבד.
עיצוב החזית של XR86 נקי וכולל סבכה אטומה.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של ET5 אינו צעקני ומצועצע, אך בזכות המימדים הנדיבים, החישוקים הנאים ויחידות התאורה המושקעות מלפנים ומאחור מתקבל מראה מרשים למדי.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג מופע נקי, אלגנטי ומרשים למדי, כשבמרכז העניינים מסך מולטימדיה מגודל (12.8 אינץ'). החומרים לרוב רכים, וההרכבה טובה, אך איכות הגימור פחות הרשימה.
לחיוב תצוין גם רשימת אבזור ארוכה בצורה בלתי רגילה, כולל חימום ואוורור למושבים החשמליים ודלת תא מטען עם פתיחה חשמלית כסטנדרט. לחובה נציין היעדר ממשקי אפל קארפליי/אנדרואיד אוטו (אך יש חיבור לאינטרנט עם וייז).
המרחב לנהג מצוין, המושב מוצלח למדי ורק תנוחת הנהיגה לא מצטיינת בגלל גלגל הגה עם מהלך כוונון מוגבל.
מאחור המרחב עצום לשלושה נוסעים, אך נוחות הספסל סבירה בלבד.
תא המטען בנפח 467 ל' מציע מבנה יעיל למדי.
-
מנוע וביצועים
עם 204 כ"ס ו-32 קג"מ הביצועים בהחלט טובים ותגובות מערכת ההנעה מיידיות. המומנט המיידי אף עשוי לא פעם לשבור את אחיזת הצמיגים הקדמיים.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה מספקת לרוב, אך התחושה לא תמיד מעודנת או רהוטה. מחד, שיבושים חדים עשויים להעביר חבטה לתא הנוסעים ובעומס מורגש מחסור בריסון, ומאידך ET5 מטפל היטב במעבר על פסי האטה ומצליח בסך הכל לייצר תחושת נסיעה נינוחה.
רעשי הכביש בולטים יותר מהרצוי, וגם עבודת המתלים נשמעת מפעם לפעם.
התנהגות הכביש סבירה, אך ברור שזה לא הצד החזק של ET5.
בשבילים נוחות הנסיעה מספקת ויש אפילו מצב נהיגה מותאם לשטח, (מותאם לירידה במדרון תלול), אך אנחנו לא היינו מרחיקים איתו יותר מדי.
-
תמורה למחיר
רכב הפנאי הזה מציע אולי את אחת החבילות הכי משתלמות בשוק כיום.
-
גרסאות ורמות גימור
סקייוול ET5 מוצע בישראל בגרסת סוללה אחת – XR86 עם סוללת 86 קוט"ש – למנוע החשמלי הספק של 204 כ"ס והטווח הוא 489 ק"מ.
גרסת XR86 מוצעת ברמת גימור 'קומפורט' הכוללת חישוקי "18, מולטימדיה "12.8, דלת תא מטען בתפעול חשמלי, מושבים קדמיים בתפעול חשמלי עם חימום, אוורור וזכרונות לנהג, ריפוד דמוי עור, חיישני חנייה קדמיים ואחוריים, מצלמה אחורית, לוח מחוונים מוקרן "12.3, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור ועוד.
רמת 'פרו' מוסיפה גג פנורמי, תאורת אווירה דינאמית, חישוקי "19, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
רמת הגימור 'פרו GT' מוסיפה מערך מצלמות היקפי, חישוקי "20 ואפשרות בחירה בין דמוי-עור לעור אמיתי.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה במבחן הדרכים עמד על כ-380 ק"מ, נתון נאה למדי. בנהיגה מתונה ניתן בקלות לחצות את קו ה-400 ק"מ לטעינה.
-
מה חדש בסקייוול ET5 2025
ביוני 2025 נוספה רמת גימור 'קומפורט' מוזלת לגרסת XR86 והופסק שיווקה של גרסת LR72.
-
סיכום
עסקה מושכת.