שברולט סילברדו 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של שברולט סילברדו נחשף רשמית בסוף שנת 2017. הבסיס כאן הוא פלטפורמה חדשה לגמרי.
סילברדו הרביעי גדול מקודמו — הרוחב והגובה צמחו ב-4 ס“מ, (208 ו-203 ס“מ בהתאמה), בסיס הגלגלים צמח ב-14 ס“מ (404 ס“מ סה“כ) ואורכו צמח בלא פחות מ-27 ס“מ בגרסת התא הכפול (635 ס“מ סה“כ). עם התוספת במימדים הגיעה גם עלייה במשקל של כ-612 ק“ג, תלוי בגרסה וברמת הגימור.
כושר ההעמסה עלה גם הוא ועומד כעת על 1,628 ק“ג בגרסת ה-2500 — 552 ק“ג יותר מהדגם הפורש. ועוד בנושא העמסה — הצמיחה במימדים הוסיפה גם למימדי הארגז ונפחו עומד כעת על 1,970 ל‘ — 240 ל‘ יותר מבעבר.
המנוע הוא אותו ’דוראמקס‘ —- טורבו דיזל בנפח 6.6 ל‘ ובתצורת V8 — המובא כאן במהדורה העדכנית והחזקה שלו. ההספק עומד על 445 כ“ס ונתון המומנט על 124.5 קג“מ. התיבה חדשה לחלוטין — אוטומטית עם 10 הילוכים.
השיווק בישראל החל בפברואר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
כיאה לטנדר אמריקני ענק שכמותו סילברדו בעל נוכחות רבה ומרשימה מאוד כאשר נעמדים לידו. שפע הכרום ומימדי הענק יבטיחו שלא יפספסו אותו.
-
תא נוסעים ומטען
הטיפוס לקבינה קל ונוח הודות למדרגה נפתחת וידית אחיזה הממוקמת היטב. המרחב מלפנים עצום, והשילוב עם ריפוד העור והאבזור העשיר יוצרים סביבת מחיה נעימה ומפוארת. איכות הגימור, החומרים וההרכבה טובות מאוד.
תנוחת הישיבה טובה והמושבים עצמם מוצלחים. הראות לחוץ סבירה (מכסה המנוע גדול). מראות הצד מוצלחות פחות.
בשורה השניה לא חסר מקום, יש פתחי מיזוג וגם כאן ריפוד עור נעים ואיכותי.
לארגז דלת המתופעלת חשמלית ברמת הגימור הגבוהה, ישנה מדרגת צד יעילה. תפעול הכיסוי הנגלל נוח.
-
מנוע וביצועים
ההספק הכביר (445 כ“ס) והמומנט האדיר (124.5 קג“מ) מבטיחים ביצועים טובים מאוד. הכוח כאן זמין ומאפשר לעקוף בבטחה ובמהרה. עודף הכוח כאן יבטיח ביצועים טובים גם כאשר הטנדר הגדול עמוס עד למקסימום.
תיבת ההילוכים החדשה פועלת היטב ומסייעת למצות את כוחות האדיר של המנוע.
צריכת הדלק נחשבת מקובלת לסגמנט — 6.8 ק“מ לליטר במבחן הדרכים.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. תוספת המשקל העצמי וכושר העמסה המוגבר חייבו כיול נוקשה מבעבר המביר לקושי מסוים בהתמודדות עם שיבושים. תוספת משקל לארגז משפרת את הנוחות.
צליל המנוע נשמע גם בעומס נמוך אך לרוב אינו מפריע וביחס לסגמנט רעשי הרוח והכביש סבירים למדי.
כושר התמרון של הכלי סביר בהתחשב במימדים. בהקשר זה נציין כי רדיוס הסיבוב אינו מתעלה.
נוחות הנסיעה בשבילים אינו מתעלה גם היא, תודות לכיול המתלים הקשוח. המימדים הכבירים מובילים לזוויות גישה-נטישה-בטן לא מוצלחות — זה לא כלי לאתגרי עבירות.
התנהגות הכביש טובה ביחס לסגמנט, וההנעה הכפולה גם בנסיעת כביש מוסיפה ליכולת.
-
תמורה למחיר
סילברדו החדש מציע סביבת נהג מפוארת ואבזור עשיר, מחירו מקובל בסגמנט ושפע הגרסאות מביא לטווח מחירים רחב
-
מה חדש בשברולט סילברדו 2020
שברולט סילברדו 2020 משווק בישראל החל מחודש פברואר של אותה השנה. השיווק החל מיומו הראשון בגרסת תא נהג מוגדל או כפול, עם הנעה אחורית או כפולה ובשלוש רמות גימור.
-
סיכום
הנמכר בסגמנט.