סיטרואן C4 ספייסטורר 2018-2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיטרואן ספייסטורר זהו השם העדכני של המיניוואן הצרפתי, שנקרא בעבר C4 פיקאסו/גרנד פיקאסו.
השם ניתן לו ב-2018, ללא קשר למתיחת פנים כלשהי; זו נעשתה עוד ב-2017.
בהקשר של השוק הישראלי, השינוי שנלווה לשם הוא הוספת גרסה חדשה מצד אחד - עם מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין עם 130 כ"ס ותיבה אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים - והסרת גרסה אחרת מצד שני (2.0 ל' דיזל, דווקא אחרי שההספק שלה עלה ב-10 כ"ס ל-160 כ"ס ותיבת ההילוכים הוחלפה באחת עם 8 הילוכים).
מעבר לשינויים שהוזכרו, מדובר באותו מיניוואן שהוצג ב-2013, משווק בשתי גרסאות מרכב (קצר עם 5 מקומות, ארוך עם 7 מקומות) ומוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות - אם כי רק בתוספת תשלום ורק בגרסאות 7 מקומות.
-
עיצוב ונוכחות
ספייסטורר הוא ההוכחה שמיניוואן יכול להיראות טוב, גם אחרי שנים ארוכות בשוק.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג התחושה אוורירית, בזכות שטח חלונות גדול ושמשה קדמית מתארכת.
 
אבזור ופתרונות האחסון יש בשפע.
 
פחות אהבנו את ההופעה של סביבת הנהג (הייתה מרשימה בעבר, כיום כבר לא) ועוד פחות מכך את נוחות השימוש ואיכות החומרים.
 
בגרסה עם 7 מקומות, המרחב בשורה השלישית יתאים לילדים עד גיל מצוות, על חשבון תא מטען (זעיר במיוחד כשכל המושבים בשימוש).
-
מנוע וביצועים
מערכת ההנעה עם מנוע 1.6 ל' טורבו בנזין חזקה וחסכנית יחסית (10.7 ק"מ/ל').
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים בספייסטורר נוקשה יחסית, כך שהתנהגות הכביש הטובה באה על חשבון נוחות עירונית.
-
תמורה למחיר
נכון לאוקטובר 2018, ספייסטורר 1.2 ל' טורבו הוא רכב ה-7 מקומות האוטומטי הזול ביותר בישראל.
 
עם זאת, הגרסה הבסיסית כלל אינה מוצעת עם מערכות בטיחות מתקדמות (גם לא בתוספת תשלום) והגרסאות האחרות יקרות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט פק 1.6 ליטר טורבו עם כ-900 יחידות.
בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה קומפורט פק 1.2 ליטר טורבו עם כ-350 יחידות.
אחריה גרסת קומפורט פאק 1.6 ליטר עם כ-300 יחידות.
בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אקסלוסיב 1.2 ליטר טורבו עם כ-150 יחידות.
אחריה גרסת אקסלוסיב 1.5 ליטר דיזל עם כ-100 יחידות.
בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אקסלוסיב 1.2 ליטר טורבו עם כ-400 יחידות.
 
-
סיכום
ספייסטורר עדיין רלוונטי, גם בעידן רכבי הפנאי.