סיטרואן C4 ספייסטורר 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיטרואן C4 ספייסטורר הוא שם יחסית חדש לדגם וותיק. הדגם הוצג ב-2013 ובתחילת דרכו נקרא C4 פיקאסו. ב-2018 נפרד הדגם מהשם 'פיקאסו', ובמקום זכה לתוספת 'ספייסטורר'. בהקשר של השוק הישראלי, השינוי שנלווה לשם הוא הוספת גרסת מנוע חדשה: מנוע 1.2 ל' טורבו בנזין – והסרת גרסה אחרת (2.0 ל' דיזל).
מפברואר 2019 משרתות את הדגם שתי יחידת כוח. אחת משודרגת בתיבת הילוכים חדשה, ושנייה חדשה לגמרי. גרסת הטורבו בנזין 1.2 ל', 3 צילינדרים, 130 כ"ס קיבלה תיבת הילוכים אוטומטית-פלנטרית חדשה – 8 הילוכים במקום 6. לצד יחידת כוח זו נוספה להיצע גם גרסת טורבו-דיזל. זה מנוע חדש 1.5 ל', 130 כ"ס (שבדגמים אחרים החליף את הדיזל הפורש: 1.6 ל', 120 כ"ס). גם לזה תיבת שמונה הילוכים חדשה.
במהלך 2021 הופסק שיווק גרסת ה-5 מושבים, ונותרנו בישראל רק עם גרסת ה-7 מושבים עם מנוע בנזין או דיזל לבחירה, וברמת גימור אחת, 'אקסקלוסיב'. זו כוללת בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ושליטה מאחור, מפתח חכם, מערכת עזר לחנייה ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה בועתית ומיוחדת, וגם כעת – שנים לאחר שהוצג הדגם נראה מודרני.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מרווח ומרשים, והוא מהגדולים שבנמצא. לתחושת המרחב אחראים גם החלונות הגדולים שגם מאפשרים שדה ראייה מצוין לכל כיוון. סביבת הנהג עשירה במסכים איכות החומרים ראויה וההרכבה טובה. הנדסת האנוש פחות טובה.
גם הכניסה לשורה השניה נוחה, המרחב שם לשלושה נדיב ביותר ויש פתחי מיזוג.
השורה השלישית, כבר פחות מרווחת ותספק בעיקר ילדים.
כאשר כל המושבים בשימוש תא המטען יחסית קטן (130 ל'), כאשר מקפלים את השורה השלישית, תא המטען גדל משמעותית.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-בנזין 1.2 ל', 3 צילינדרים, 130 כ"ס מייצר ביצועים טובים. המנוע גמיש דיו כדי לאפשר התנהלות נינוחה ביום-יום ומציע מספיק רזרבות מספקות לעקיפה מזדמנת. התיבה חלקה בפעולתה, מגיבה בזריזות, והתלונה היחידה שנרשמה היא שלפעמים היא מתמהמהת בשחרור ההילוך הנמוך לאחר מעבר לשיוט.
-
נוחות והתנהגות
נוחת הנסיעה העירונית סבירה-טובה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה כמעט בכל תוואי, וריסון המרכב בכביש גלי טוב מאוד וכך גם בידוד הרעשים. התוצאה היא כלי נוח ונינוח לנסיעה.
היכולת הדינמית טובה גם כן, עם אחיזה גבוהה, זוויות הגלגול סבירות, וריסון מוצלח.
 
-
תמורה למחיר
הוא אולי לא מציע את מראה הפנאי האופנתי, אבל למשפחה הממוצעת מציע הרבה יותר ממה שהיא צריכה. המחיר סביר למה שמקבלים כך שהתמורה גבוהה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אקסלוסיב 1.2 ליטר טורבו עם כ-400 יחידות.
אחריה גרסת אקסלוסיב 1.5 ליטר דיזל עם כ-70 יחידות.
 
-
בטיחות
סיטרואן ספייסטורר נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2013 (מבחן פחות מחמיר) וזכה בחמישה כוכבי בטיחות. לישראל הוא מגיע עם מערך בטיחותי הכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום אורות אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 11.7 ק“מ/ל', סביר בהחלט בהתחשב בעומס ובמזג האוויר החם מאוד ביום המבחן.
-
מה חדש בסיטרואן C4 ספייסטורר 2021
הופסק שיווק גרסת ה-5 מושבים, ואין שינוי בגרסת ה-7 מושבים בשנה זו.
-
סיכום
קשה לחשוב על רכב שמציע תמורה עדיפה בכל הקשור למרחב/מושבים/מטען/שימושיות בהקשה המשפחתי.