BYD אטו 3 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
ה-BYD אטו 3 (ATTO 3) הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) חשמלי שהוצג לראשונה ביולי 2021, ומבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי של היצרנית שנחשפה באותה השנה.
מידותיו של BYD אטו 3 מקובלות לסגמנט ורק בסיס הגלגלים בולט לטובה עם 272 ס"מ נדיבים למדי.
הרכב מצויד במנוע חשמלי המייצר 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ וההנעה קדמית.
אטו 3 מוצע בעולם עם שתי סוללות לבחירה: 50 קוט"ש בגרסת טווח רגיל המספיקה לכ-350 ק"מ ו-60 קוט"ש בגרסת הטווח הארוך שמסוגלת לנוע כ-420 ק"מ בין טעינות, וזו הגרסה שמגיעה לישראל.
בנובמבר 2024 החל שיווקה של גרסה מעודכנת, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים. במסגרת מתיחת הפנים נעשו שינויים קטנים במרכיבי העיצוב החיצוני ומפרט האבזור שופר.
חלקים אחדים בהופעה החיצונית הושחרו כמו הקורה האחורית ומסגרות השמשות, והכיתוב 'Build Your Dream' הורד מהדלת האחורית. נוספה גם אפשרות להתקנת וו גרירה.
בתא הנוסעים נעשו שינויים בפריטי גימור ובגוונים. במפרט הבטיחות נוספה התרעת עייפות נהג, ובאבזור כעת גם חיישן גשם, מצלמת דרך ואוורור במושבים הקדמיים.
מחירי אטו 3 התייקרו מעט לאחר מתיחת הפנים.
-
עיצוב ונוכחות
ל-BYD אטו 3 עיצוב כולל מוצלח אך סולידי. ההופעה מלפנים מקורית, ומאחור הוא מזכיר מדי כמה דגמים אחרים.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של אטו 3 מציגה מופע מרשים, מקורי ומיוחד. על כך מוסיף הרכב שילובי צבעים נעימים, חומרים רכים לרוב, תאורת אווירה נאה, מסך מולטימדיה ענק ושפע גאדג'טים וגימיקים.
על כף החובה הנדסת אנוש טעונה שיפור, ישנו עומס תפריטים במערכת המולטימדיה, ומושב נהג לא מוצלח.
המרחב מלפנים נאות, ונדיב מאוד לשני נוסעים בשורה השניה.
תא המטען בעל נפח ראוי ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
הביצועים טובים, במיוחד במצב ספורט המאפשר הספק רגעי מירבי של עד 220 כ"ס.
במצב הרגיל ההספק נמוך במעט (192 כ"ס), אך הביצועים נותרים טובים ותגובות המערכת נעימות יותר בנהיגה יום-יומית.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך מאוד – זה מוביל לספיגה טובה של שיבושים, אך גם לתנודות רבות וקושי בריסון המרכב. התוצאה היא נוחות טובה לרוב, אך כזו המתקשה לספק תחושה נינוחה באמת, בעיקר בכבישים גליים.
בידוד הרעשים לא מוצלח – יש יותר מדי רעשי רוח וכביש.
התנהגות הכביש היא הצד הפחות חזק – האחיזה טובה אך זוויות הגלגול גדולות, המרכב לא מרוסן וההגה קל מדי.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה בזכות שילוב בין ביצועים נאים ורשימת אבזור ארוכה - אך הטווח המאכזב בפועל פוגע באטרקטיביות.
-
גרסאות ורמות גימור
ה-BYD אטו 3 2024 מוצע בישראל בגרסה אחת – 204 כ"ס, 420 ק"מ – ובשתי רמות גימור.
ברמת האבזור 'קומפורט' תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, צג "12.8, ריפוד דמוי עור ועוד. ברמת האבזור 'דיזיין' גם תפעול חשמלי לדלת האחורית וצג "15.6.
-
בטיחות
ארגון יורו NCAP בדק את BYD אטו 3 בשנת 2022 והעניק לו דירוג של 5 כוכבים עם ציון של 91% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים ו-69% בהגנה על הולכי רגל.
במפרט הבטיחות בשתי רמות הגימור: בלימה אוטונומית גם לאחור, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, וכעת גם התרעה על עייפות נהג.
-
טווח נסיעה
במבחן דרכים שהיה פחות מאומץ מהרגיל טווח הנסיעה שהתקבל עמד על 295 ק"מ (4.9 ק"מ לקוט"ש) – נמוך משמעותית מנתון היצרנית. בנהיגה מתונה ורגועה הגענו לכ-345 ק"מ (5.7 ק"מ לקוט"ש).
-
סיכום
רכב בינוני, להיט מכירות ודאי.