צ'רי טיגו 7 פרו 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
טיגו 7 פרו הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) של יצרנית הרכב הסינית צ'רי. הדור השני של הדגם, זה שמגיע לישראל, הוצג בשנת 2019 והינו למעשה מתיחת פנים מקיפה לדור הראשון של הדגם שהוצג ב-2016.
צ'רי טיגו 7 מציע מידות מקובלות בסגמנט עם אורך של 450 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ, גובה של 170 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ.
סביבת הנהג עדכנית בהופעתה וכוללת לוח מחוונים מוקרן, מסך מולטימדיה גדול במרכז ואבזור עשיר הכולל מערך מצלמות היקפי, דלת תא מטען נפתחת חשמלית, טעינה אלחוטית לנייד ועוד.
בדומה לשאר דגמי צ'רי, טיגו 7 פרו מוצע כרגע עם יחידת הנעה אחת: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' (186 כ"ס) המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
שיווק צ'רי טיגו 7 פרו בישראל החל בנובמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של טיגו 7 פרו עוקב אחר המתכון הכללי לרכבי פנאי: קווים ישרים, סבכה גדולה, מראה כללי גבוה וקשוח. התוצאה נאה.
-
תא נוסעים ומטען
ההופעה הכללית נאה ומכובדת, יש מספיק חומרים רכים ולרוב ההרכבה טובה. מסך המולטימדיה נאה אך התצוגה קצת מיושנת והתפעול מסורבל. הנדסת האנוש טעונה שיפור גם בכל הנוגע לתפעול המערכות השונות ולשימושיות של חלק מתאי האחסון.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המושב סביר, אך טווח הכוונון של ההגה (בעיקר פנימה/החוצה) קטן מהרצוי.
הכניסה לשורה השניה נוחה והמרחב שם לשלושה נוסעים נדיב מאוד. יש פתחי מיזוג, תאורה עשירה וגג פנורמי גדול.
תא המטען בעל פתח גדול, נפח טוב ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' (טורבו, 186 כ"ס) מעמיד לרשות הנהג ביצועים טובים מאוד בכל מצב, מאפשר שמירה על קצב גבוה גם בתוואי הררי ומספיק כוח לעקיפות.
לחובתו אופי פעולה שאינו מעודן – הוא נשמע גם בעומס נמוך והעברת הכוח לא תמיד חלקה.
תיבת ההילוכים מחליפה הילוכים בחלקות במהירות שיוט, אך היא איטית בתגובותיה ופחות מדויקת במהירויות נמוכות.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך והצמיגים בעלי דופן גבוהה – זה מוביל ליכולת נאותה בשיכוך וספיגה של שיבושים בודדים, גם גדולים. אולם בתוואי יותר טיפוסי לכבישי ישראל, הכולל מגוון שיבושים רצופים, המתלים מתקשים לטפל ויש יותר מדי תנודות מרכב - כך שלרוב הנוחות סבירה בלבד.
בידוד הרעשים אינו מצטיין אף הוא – יש יותר מדי רעשי רוח וכביש כבר במהירויות שיוט נמוכות, ונשמעים גם רעשים מכיוון המנוע-תיבה-מתלים.
התנהגות הכביש נפגעת בגלל אותו כיול מתלים רך: זוויות הגלגול בולטות וריסון המרכב לוקה בחסר. האחיזה סבירה, אך פעולת דוושת הבלם וההגה אינה מדויקת. עוצמת הבלימה טובה.
-
תמורה למחיר
הטיגו 7 פרו מוצע במחיר נמוך בעשרות אלפי שקלים משל המתחרים המקבילים. תמורת מחיר זה מוותרים על איכות ועידון.
-
גרסאות ורמות גימור
צ'רי טיגו 7 פרו 2024 משווק בישראל בגרסה אחת – 1.6 ל', טורבו, 186 כ"ס.
יש שתי רמות גימור, 'קומפורט', שכוללת תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, צג "10.25, בקרת אקלים, תפעול חשמלי למושב הנהג וריפוד דמוי עור. ברמת הגימור 'נובל', מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנוסע הקדמי, בקרת אקלים דו-אזורית ומחוונים מוקרנים עם צג גדול יותר ("12.3 לעומת "7).
-
בטיחות
צ'רי טיגו 7 פרו 2024 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
מפרט הבטיחות ברמת גימור 'קומפורט' כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה עם מרכוז, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות על רכב בשטח מת, ותנועה חוצה בנסיעה לאחור. רמת גימור 'נובל' מוסיפה עמעום אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה בלבד: 12 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים נינוח יחסית, וכ-13.5 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש בצ'רי טיגו 7 פרו 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
צ'רי טיגו 7 פרו לא עומד ברמה אחת מול המתחרים, אבל המחיר הנמוך מותיר אותו אטרקטיבי.