צ'רי טיגו 7 פרו 2024 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
טיגו 7 פרו הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) של יצרנית הרכב הסינית צ'רי. לישראל הגיע לראשונה בנובמבר 2022 בדור השני של הדגם שהחל את חיו ב-2019. באוגוסט 2024 הגיע טיגו 7 לאחר מתיחת פנים כשבמסגרתה נעשו שינויים חיצוניים בחזית הרכב, כולל סבכה מודגשת ויחידות תאורה חדשות. בסביבת הנהג שינוי מהותי יותר כשלוח המחוונים ומסך המולטימדיה מחוברים כעת ליחידה אחת קעורה. בנוסף יש עוד אבזור מותרות ובטיחות. אין שינויי מכאניים.
צ'רי טיגו 7 מציע מידות מקובלות בסגמנט עם אורך של 450 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ, גובה של 170 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ.
בדומה לשאר דגמי צ'רי, טיגו 7 פרו מוצע כרגע עם יחידת הנעה אחת: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל' (186 כ"ס) המשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים עדינה, עם הדגש כרום סביב הסבכה הגדולה והרחבה, פנסים שונים ופגוש מעודכן. המראה הכללי לא השתנה עם קווים ישרים ורבועים ומופע כללי מתון ושמרני.
-
תא נוסעים ומטען
מתיחת הפנים שינתה את סביבת הנהג כשלוח המחוונים ומסך המולטימדיה כעת מחוברים ליחידה אחת קעורה. יחד עם החומרים הרכים ולרוב גם הרכבה טובה, מתקבל אזור נעים לשהייה. על אף המסכים החדשים, ועל אף שינוי המשק, הנדסת האנוש עדיין זקוקה לשיפור.
תנוחת הנהיגה גבוהה, המושב סביר, אך טווח הכוונון של ההגה קטן מהרצוי.
הכניסה למושב האחורי נוחה והמרחב שם לשלושה נוסעים נדיב מאוד. יש פתחי מיזוג, תאורה עשירה וגג פנורמי גדול.
תא המטען בעל פתח גדול, נפח טוב ומבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר מציע 186 כ"ס וביצועים טובים מאוד. יש די והותר כוח גם לנהיגה יום-יומית וגם לעקיפות או שמירה על קצב גבוה במעלה ארוך ותלול. אבל פעולתו לא מעודנת והוא רועש מידי בסרק ובמאמץ.
תיבת ההילוכים איטית והססנית בפעולתה, וגם לא חלקה דיה בתחילת נסיעה ובמהירויות נמוכות.
-
נוחות והתנהגות
כיול רך של המתלים וצמיגים בעלי דופן גבוהה, יוצרים נוחות טובה באזורים מסוימים, אבל לרוב הם מתקשים לטפל בשיבושים השונים, במיוחד כשאלה מגיעים ברצף. התוצאה יותר מדי תנודות מרכב, ונוחות סבירה בלבד. בידוד הרעשים (מנוע, רוח וכביש) חסר.
הרכות הזו גם טובה לנסיעת שבילים, אבל גם אחראית לצלילת אף. זה מחייב שמירה על קצב רגוע.
הכיול הרך גם פוגע ביכולת הדינמית בשל זוויות גלגול בולטות וחוסר ריסון. בנוסף אחיזת הצמיגים לא מספיק טובה, ההגה חסר דיוק וכך גם מהלך דוושת הבלם.
-
תמורה למחיר
מחירו של טיגו 7 פרו נמוך בכ-20% משל המתחרים המובילים עם אותו מפרט טכני. הוא מציע עסקה מפתה אבל החבילה פחות שלמה ואיכותית ממה שיש למתחרים הישירים. התמורה סבירה-טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
צ'רי טיגו 7 פרו משווק בישראל בגרסה אחת – 1.6 ל', טורבו, 186 כ"ס – ובשתי רמות גימור עשירות.
הדגם לאחר מתיחת הפנים הגיע באוגוסט ומאז רמות הגימור שודרגו. ברמת גימור 'קומפורט' נמצא תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, צג "12.3, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד דמוי עור ועוד.
רמת גימור 'נובל' מיועדת ללקוחות פרטיים, שכן בתוספת מחיר קטנה מקבלים תוספת אבזור גדולה: חישוקי "19, מערך מצלמות היקפי, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, זכרונות למושב הנהג והמראות, אוורור וחימום למושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת של סוני ועוד.
-
בטיחות
צ'רי טיגו 7 פרו טרם נבדק ע"י יורו NCAP. מפרט הבטיחות ברמת גימור 'קומפורט' כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה עם מרכוז, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות על רכב בשטח מת, ותנועה חוצה בנסיעה לאחור. רמת גימור 'נובל' מוסיפה עמעום אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה בלבד: 12 ק"מ לליטר בממוצע במבחן דרכים נינוח יחסית, וכ-13.5 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש בצ'רי טיגו 7 פרו 2024
באוגוסט 2024 הגיע טיגו 7 לאחר מתיחת פנים כשבמסגרתה נעשו שינויים חיצוניים בחזית הרכב, כולל סבכה מודגשת ויחידות תאורה חדשות. בסביבת הנהג שינוי מהותי יותר כשלוח המחוונים ומסך המולטימדיה מחוברים כעת ליחידה אחת קעורה. בנוסף יש עוד אבזור מותרות ובטיחות. אין שינויי מכאניים.
רמת גימור 'קומפרט' כעת ללא מושב נהג חשמלי, אבל עם תוספות אחרות: נוספה שליטה אוטומטית באורות, מערכת המולטימדיה (12.3 אינץ' במקום 10 בעבר) מחובר כעת ללוח המחוונים כיחידה קעורה אחת, הטעינה האלחוטית שופרה להספק של 50W, בקרת האקלים הפכה מפוצלת ועוד. ברמת גימור 'נובל' יש כעת חישוקי "19, מערכת שמע של סוני עם 8 רמקולים כבעבר, אוורור למושבים הקדמיים, זכרונות למושב הנהג והמראות, חיישני חנייה קדמיים ועוד.
באגף הבטיחות, נוספה כרית אוויר (כעת 7), מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב והתרעת עירנות נהג.
-
סיכום
על הנייר הוא מסמן V כמעט בכל הסעיפים ומוסיף מחיר כמעט חסר תחרות. בפועל יש עוד פערים לסגור מול המתחרים.