צ'רי טיגו 7 פרו 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
צ'רי טיגו 7 פרו, הגיע לישראל כחלק מהכניסה המחוזקת של צ'רי לארץ, יחד עם FX הקטן ממנו וטיגו 8 הגדול יותר. זהו דור שני לטיגו 7 שהוצג לראשונה בשנת 2019 ומהווה מתיחת פנים מאוד מקיפה לדור הראשון של הדגם שהוצג ב-2016.
טיגו 7 פרו משווק בעולם גם כטיגו 7 פלוס, ושני השמות מייצגים גרסה מעט פרימיומית מטיגו 7 ה"רגיל". ההבדלים בין טיגו "רגיל" לפרו כוללים בעיקר פגוש וסבכה שעוצבו מחדש, יותר כרום וחומרים איכותיים יותר בסביבת הנהג.
ממדיו דומים למתחריו בקבוצה (C SUV) עם אורך של 450 ס"מ, רוחב של 184 ס"מ, גובה של 170 ס"מ ובסיס גלגלים של 267 ס"מ.
יחידת הכוח, זהה לכל דגמי צ'רי המיובאים לארץ, ובמקרה של טיגו 7 היא גם הבכירה בהיצע הדגם: טורבו-בנזין, 1.6 ליטר, 186 כ"ס, תיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים והנעה קדמית.
יש שתי רמות גימור, 'קומפורט', שכוללת תאורת לד, חישוקי "18, גג זכוכית, מפתח חכם, צג "10.25, בקרת אקלים, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד דמוי עור. ברמת הגימור 'נובל', מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנוסע הקדמי, בקרת אקלים דו-אזורית, מחוונים מוקרנים עם צג גדול יותר ("12.3 לעומת "7).
-
עיצוב ונוכחות
קווים ישרים ורבועים, סבכה גדולה ורחבה, בקיצור – עיצוב כללי העוקב אחר המתכון הגנרי לרכב פנאי קומפקטי.
-
תא נוסעים ומטען
המראה נאה עם קווים ישרים ונקיים. החומרים טובים ברובם ואיכות ההרכבה טובה גם כן עם כוכבית למערכת המולטימדיה. הנדסת האנוש טעונה שיפור בכל הנוגע לתפעול המערכות וגם לשימושיות של חלק מתאי האחסון.
המרחב מלפנים מספק, תנוחת הישיבה טובה, המושב סביר וההגה לא יוצא מספיק לחוץ.
מאחור מפתח הדלת גדול, יש שפע של מקום לכל כיוון, ולטובת היושבים יש פתחי מיזוג, תאורה עשירה וכניסת USB. המושב מעט נמוך והמשענת מוטה מידי לאחור.
תא המטען בעל פתח גדול, ונפח טוב ומקובל בסגמנט.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר מציע 186 כ"ס וביצועים טובים מאוד. יש די והותר כוח גם לנהיגה יום-יומית וגם לעקיפות או שמירה על קצב גבוה במעלה ארוך ותלול. אבל פעולתו לא מעודנת והוא רועש מידי בסרק ובמאמץ.
תיבת ההילוכים איטית והססנית בפעולתה, וגם לא חלקה דיה בתחילת נסיעה ובמהירויות נמוכות.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך מאוד ויחד עם צמיגים בעלי דופן גבוהה, טיגו 7 סופג היטב שיבושים בודדים, גם גדולים. אבל רצף של שיבושים או שיבושים גדולים כמו פסי האטה מתחילים טוב, ונגמרים עם יותר מדי תנודות מרכב בגלל חוסר ריסון של אותה רכות. כך שנוחות הנסיעה בינונית בכל מהירות.
הרכות הזו גם טובה לנסיעת שבילים, אבל גם אחראית לצלילת אף. זה מחייב שמירה על קצב רגוע.
בידוד הרעשים (מנוע, רוח וכביש) חסר.
הכיול הרך גם פוגע ביכולת הדינמית בשל זוויות גלגול בולטות וחוסר ריסון. בנוסף אחיזת הצמיגים לא מספיק טובה, ההגה חסר דיוק וכך גם מהלך דוושת הבלם.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של טיגו 7 פרו נמוך בכ-20% משל המתחרים המובילים עם אותו מפרט טכני. הוא מציע עסקה מפתה אבל החבילה פחות שלמה ואיכותית ממה שיש למתחרים הישירים. התמורה סבירה-טובה.
-
בטיחות
צ'רי טיגו 7 פרו 2022 החדש טרם נבדק ע"י יורו NCAP. מפרט הבטיחות ברמת גימור 'קומפורט' כולל: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה עם מרכוז, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעות על רכב בשטח מת, ותנועה חוצה בנסיעה לאחור. רמת גימור 'נובל' מוסיפה עמעום אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק לא מספיק חסכונית עם 12 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בצ'רי טיגו 7 פרו 2022
דגם חדש לחלוטין שלא היה בארץ מעולם.
-
סיכום
על הנייר הוא מסמן V כמעט בכל הסעיפים ומוסיף מחיר כמעט חסר תחרות. בפועל יש עוד פערים לסגור מול המתחרים.