שברולט בלייזר 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2018 שברולט החזירה לחיים שם נוסטלגי, שליווה את ההיסטוריה שלה מסוף שנות ה-60 ועד שנת 2005: בלייזר (Blazer). הדגם החדש עלה לישראל בספטמבר 2019 כשחצי שנה מאוחר יותר, בפברואר 2020, הוחלף מנוע גרסת ה-RS במנוע חדש. בשנתיים שחלפו מאז, לא השתנה בדגם דבר.
בלייזר מבוסס על פלטפורמה C1XX לרכבי פנאי של ג'נרל מוטורס, שמקורה ברצפת אפסילון המשרתת דגמי נוסעים רבים של הקונצרן. הממדים דומים לאלה של קאדילק XT5.
הוא מוצע עם שני מנועים. בגרסת ה-RS בעלת המאפיינים הספורטיביים נמצא מנוע טורבו-בנזין, ארבעה צילינדרים, 2.0 ליטר, 230 כ"ס (דומה לזה שנמצא בקאדילק XT4). המנוע החדש גם מצויד במערכת עצור-סע. רמת גימור 'פריימר' בעלת המראה "המעודן" יותר, מוצעת באותו מנוע שהיה בדגם מתחילת דרכו: בנזין V6 בנפח 3.6 ליטר, 305 כ"ס. בשני המקרים התיבה היא אוטומטית עם תשעה הילוכים והנעה כפולה לשטח.
שתי הגרסאות מציאות את אותו אבזור עם שוני קטן: ברמת גימור RS נמצא תאורת לד קדמית לעומת קסנון, וחישוקי "21 במקום "20. שאר האבזור זהה ואת פירוט התכולה ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2019.
-
עיצוב ונוכחות
שפע של תפיחות, קווי אורך מחודדים, וממדים גדולים מתכנסים ליצירת עיצוב ספורטיבי ומושך.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב מודרני ונאה, החומרים טובים וכוללים משטחים מרופדים בעור עם תפרים נאים. הנדסת האנוש טובה ויש שפע של אבזור.
הממדים הגדולים מתורגמים לחלל נוסעים מכובד ומרווח בכל כיוון. המושבים נוחים כשגם במושבים האחוריים ניתן להזיז ולהטות את משענת הגב. תא המטען גדול במיוחד (864 ל').
 
-
מנוע וביצועים
רק מנוע ה-V6 נבחן. זה מנוע 3.6 ל', אטמוספרי שמפיק 305 כ"ס ומשודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית. בשיוט העסק מתנהל באופן נינוח, וכשזקוקים לכוח מגלים שיש ממנו המון והביצועים מעולים. ההנעה היא קדמית לכביש וכפולה לשטח.
-
נוחות והתנהגות
בלייזר מטפל היטב ברוב מחדלי האחזקה ברחובות הערים, כולל פסי הרעדה, ורק שיבושים בעלי שפה חדה אינם מסוננים כראוי. מחוץ לעיר נוחות נסיעה אף טובה יותר, כשבלייזר משכך היטב את השפעת גלי הכביש. רעשי הכביש נוכחים ועם התגברות הקצב, גם רעש הרוח.
היכולת הדינמית של הבלייזר טובה ומעל ומעבר לכל צורך בשימוש הגיוני.
גם בשבילים הבלייזר מציג יכולת טובה, כל עוד הקצב סביר.
 
-
תמורה למחיר
בלייזר מציע הרבה מאוד רכב פנאי – בממדים, במפרט, בהתנהלות. התמורה טובה.
-
בטיחות
כיוון שבלייזר לא משווק באירופה, הוא גם לא נבדקה ע"י ארגון הבטיחות יורו NCAP. במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועמעום תאורה אוטומטי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 7.2 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בשברולט בלייזר 2022
אין שינוי בשברולט בלייזר בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי ראוי ביותר עם הופעה מרשימה, מרווח נדיב, אבזור עשיר, ביצועים מכובדים והתנהלות טובה.