שברולט קרוז 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של שברולט קרוז נחת בישראל בנובמבר 2016 ודף הדגם הזה מתייחס רק אליו.
קרוז היא המכונית הגלובלית של שברולט, והדור הזה שונה לחלוטין מקודמו ולא רק בכל הנוגע למופע החיצוני והפנימי. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה ומודולרית (D2XX) שמשותפת גם לאסטרה, ובעלת מידות מעט גדולות יותר מהדור היוצא: תצורת הסדאן ארוכה ב-6.8 ס"מ ל-475 ס"מ, רחבה ב-0.5 ס"מ ל-180 ס"מ, נמוכה ב-2.5 ס"מ ל-145 ס"מ, ובעלת בסיס גלגלים שהתארך ב-1.5 ס"מ ל-270 ס"מ. למרות הממדים שגדלו הדור החדש קל מקודמו בכ-110 ק"ג משמעותיים. ההאצ'בק חולקת את אותו בסיס גלגלים כשההבדל העיקרי הוא באורך הכללי ובנפח תא המטען.
גם יחידת הכוח חדשה. מנוע הטורבו-בנזין 1.4 ל' מייצר 153 כ"ס, ומחליף מנוע בנפח דומה עם 140 כ"ס. התיבה האוטומטית היא עדיין פלנטרית ועדיין מציעה שישה הילוכים, אלא שזו תיבה חדשה (דור שלישי), חסכונית ויעילה יותר. גם כאן שזהו שילוב דומה לזה שנמצא באופל אסטרה.
היא מוצעת בשתי תצורות מרכב ושתי רמות גימור. רמת 'LT' כוללת חישוקי "16 קלים, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה מיילינק עם מסך בגודל "7, שיודעת לשקף את הטלפון החכם (אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו) וכוללת את מערכת ה-teen driver, המאפשרת להורים לפקח על נהיגת ילדיהם. מערכת זו מאפשרת לעקוב כמה נסע הרכב, כמה פעמים עבר מהירות מוגדרת מראש, לחסום את הרדיו כאשר אחד הנוסעים לא חגור ועוד. רמת גימור 'פרמייר', שמוצעת רק בסדאן, מוסיפה בקרת אקלים, מפתח חכם, ריפודי עור, תפעול חשמלי למושב הנהג, חימום למושב הנהג והנוסע שלצידו, התנעה מרחוק, חישוקים קלים בקוטר "17 – ומתלה אחורי שונה, שמוסיף לזרועות הנגררות חיבורי וואטס, בדומה למה שקיים באסטרה.
בתחום הבטיחות כל הגרסאות ורמות הגימור מציעות עשר כריות אוויר – שיא הקטגוריה – ומובילאיי בהתקנה מקומית. אמנם לראשונה קרוז מקבלת מערכות בטיחות מתקדמות, אבל אלה לא מוצעות בישראל וחבל. במבחני הריסוק של ארגון IIHS האמריקאי, שנחשבים מחמירים, קרוז קיבלה את הציון המרבי, "טוב".
-
עיצוב ונוכחות
המופע החיצוני של שברולט קרוז 2016 מבוסס על קווים מעוגלים ושונה מהזוויות שאפיינו את הדור הפורש. התוצאה נאה לכשעצמה ומקרבת את המכונית למאליבו הגדולה יותר.
-
תא נוסעים ומטען
רמת האבזור הבכירה זוכה לפריט אבזור נדיר בקטגוריה – עור, והרבה ממנו. על המושבים, על הדלתות וגם על הדשבורד, וזה כבר ממש נדיר. אולם אחרי הרושם הראשוני החיובי, מגלים כי דיוק ההרכבה חסר עם יותר מידי מרווחים בין המשטחים.
מלפנים יש שפע של מקום והמון תאי אחסון. מאחור מרווח הברכיים טוב מאוד כשזה של הראש גבולי. תא המטען גדול, כשנתון הנפח נראה מעט פאסימי.
 
-
מנוע וביצועים
זה התחום החזק של הקרוז, תרתי משמע. עם 153 כ"ס, היא נמצאת ברף העליון של הקבוצה. כשנתון התאוצה הרשמי – 7.7 ש' לשישים מייל (97 קמ"ש) הוא שיא הקטגוריה (לגרסאות-כניסה), ובפער ניכר. צריכת הדלק מצוינת ומעל הממוצע.
-
נוחות והתנהגות
קרוז מציעה כיול מתלים "מוצק", כזה שלא מגהץ את הכביש, אבל מצליח ליטול את העוקץ מהשיבושים ו"לעגל פינות" המהמורות. בידוד רעשי הרוח, כביש והמנוע טובים.
עם שילדה קלה וקשיחה מבעבר וצמיגים רחבים, שברולט קרוז 2016 מציעה יכולות דינמיות גבוהות.
 
-
תמורה למחיר
שברולט קרוז החדשה היא לא רק מכונית משפחתית טובה בהרבה מקודמתה, אלא טובה באופן כללי עם הערה אחת בתחום אבזור הבטיחות.
-
מה חדש בשברולט קרוז 2016
דור חדש (שני), פלטפורמה חדשה, מנוע חדש, תיבת הילוכים חדשה, לראשונה מצטרפים לדגם מערכות בטיחות מקוריות (אבל לא בישראל).
-
סיכום
מתחרה ראויה בסגמנט המשפחתיות.