שברולט קרוז 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בנובמבר 2018 הודיעה מנכ"לית ג'נרל מוטורס, מארי בארה, כי היא מפסיקה את ייצורם של כמה דגמי סדאן של שברולט ביואיק וקאדילק, ללא הצגת יורש. קרוז, הדגם הגלובלי של שברולט, היה ביניהם. למעשה ייצור קרוז בקוריאה כבר הופסק ביולי 2018, וקרוז האחרון ירד מפס הייצור בארה"ב ובמקסיקו במרץ 2019. הדגם ימשיך להיות מיוצר בסין וארגנטינה, אבל המסמר האחרון כבר נלקח מהערמה, בוודאי כשזה נגע לשוק הישראלי. ללא קשר להודעה אבל בתיאום מושלם, סיכום מסירות כלי רכב בישראל לשנת 2018 יבהיר את המגמה, כשלראשונה מכירות דגמי הפנאי בישראל עברו את מכירות המשפחתיות.
הדור השני של שברולט קרוז עלה לישראל בנובמבר 2016 בשתי תצורות מרכב, סדאן והאצ'בק, ומאז ועד עתה לא השתנה כלל. העדכון היחיד השנה נוגע להפסקת שיווק תצורת ההאצ'בק.
הוא מבוסס על הפלטפורמה המודולרית של שברולט D2XX שמשרתת דגמים נוספים ובהם אופל אסטרה (דור חמישי), ומציג ממדים ממוצעים לקטגוריה. המנוע הוא מהחזקים בסגמנט: טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל' שמייצר 153 כ"ס, ומשודך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים (דור שלישי לתיבה).
יש שתי רמות גימור, אחת בסיסית ('LT') להאצ'בק ושתיים לסדאן ('LT' ו'פרימייר') אותן ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2016. מלבד הבדלי אבזור, לרמת 'פרימייר' גם מתלה אחורי שונה, שמוסיף לזרועות הנגררות חיבורי וואטס, בדומה למה שקיים באופל אסטרה.
בתחום הבטיחות כל הגרסאות ורמות הגימור מציעות עשר כריות אוויר – שיא הקטטגוריה – ומובילאיי בהתקנה מקומית. מערכות בטיחות מתקדמות שלראשונה שולבו כשהוצג הדגם, לא מגיעות בדגם שנמכר בישראל. חבל.
-
עיצוב ונוכחות
שברולט קרוז 2018 מעוצבת ברוח דגמי המותג. עם חרטום נמוך, חלון קדמי ואחורי שמוטים בזווית חדה ופרופיל זורם. התוצאה נאה גם אם לא ממש בולטת במגרש החניה.
 
-
תא נוסעים ומטען
בזכות שפע העור האפקט הראשוני מרשים, מבט מעמיק יגלה כי דיוק ההרכבה לא מיישר קו עם איכות החומרים. האבזור ברמת 'פרמייר' טוב עם כיוון חשמלי למושב הנהג, מפתח חכם ועוד, אם כי חסרים פתחי מיזוג למושב האחורי.
מלפנים יש שפע של מקום. מאחור חסר מקום רק למרווח הראש. יש גם המון תאי אחסון שימושיים כשתא המטען גדול ונוח ונראה שמציע יותר מנתון הנפח הרשמי.
 
-
מנוע וביצועים
עם 153 כ"ס הביצועים מעולים ואלה הופכים אותה לאחת המשפחתיות החזקות בקטגוריה. רק חבל שהתפעול הידני בתיבת ההילוכים לא נוח. צריכת הדלק מצוינת ומהטובות בקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי. בתוך העיר שברולט קרוז 2018 מסננת פחות פסי האטה גבוהים או שקעים עמוקים. מחוץ לעיר הנוחות טובה מאוד. בידוד הרעשים טוב מהממוצע.
המתלים המוצקים תורמים להתנהגות כביש בטוחה ורהוטה, גם אם לא מהנה.
 
-
תמורה למחיר
מתחרה לגיטימית בקטגוריה המאוד צפופה ותחרותית הזו עם הערה אחת בתחום אבזור הבטיחות.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה פרימייר 1.4 ליטר טורבו עם כ-600 יחידות.
אחריה גרסת LT 1.4 ליטר טורבו עם כ-100 יחידות.
 
-
מה חדש בשברולט קרוז 2018
הפסקת שיווק תצורת ההאצ'בק.
-
סיכום
נוחה, מרווחת, מהירה ומהנה לנהיגה. אבל העדר מערכות בטיחות מונע ממנה לבלוט.