שברולט קרוז 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קטגוריית המשפחתיות ממשיכה לאבד מהדומיננטיות שלה (ולא רק בישראל), כאשר שברולט קרוז, המשפחתית הגלובלית, היא בין המפסידות במערכה עם מכירות חלשות (בעולם) ורחוקות מאוד מהיכן שאנשי שברולט ואנשי היבואנית קיוו להיות.
הדור השני של שברולט קרוז עלה לישראל בנובמבר 2016 בשתי תצורות מרכב, סדאן והאצ'בק, ולא השתנה כלל במהלך שנה זו. הוא מבוסס על הפלטפורמה הגלובלית והמודולרית של שברולט D2XX שמשרתת דגמים נוספים ובהם אקווינוקס (דור שלישי), ומציג ממדים ממוצעים לקטגוריה. ביחס לקודמו הוא גדול, רחב ונמוך יותר, ועל אף זאת גם קל ממנו בכ-110 ק"ג משמעותיים.
המנוע הוא מהחזקים בסגמנט: טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל' שמייצר 153 כ"ס, ומשודך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים (דור שלישי לתיבה).
יש שתי רמות גימור, אחת בסיסית ('LT') להאצ'בק ושתיים לסדאן ('LT' ו'פרימייר'). מלבד הבדלי האבזור בין רמות הגימור אותם ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2016, לרמת 'פרימייר' גם מתלה אחורי שונה, שמוסיף לזרועות הנגררות חיבורי וואטס, בדומה למה שקיים באופל אסטרה.
בתחום הבטיחות יש לנו מצד אחד עשר כריות אוויר – שיא הקטגוריה – ומובילאיי. אך מהצד השני אין שום מערכת בטיחות מתקדמת על אף שאלה שולבו לראשונה כשהוצג הדגם. חבל.
-
עיצוב ונוכחות
הקווים הארוכים, יחד עם שינויים בפרופורציות, מסדרים לקרוז הופעה אלגנטית וזורמת בהרבה מזו של הדגם קודם.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים סובל מחוסר אחידות. מצד אחד, התא בנוי מחומרי דיפון איכותיים וייחודיים עם שפע של עור, אפילו על הדשבורד (שזה כבר ממש נדיר בסגמנט). גם האבזור ברמת 'פרמייר' נאה, עם מולטימדיה בגודל "7, כיוון חשמלי למושבים, מפתח חכם ועוד. מנגד איכות ההרכבה פחות מרשימה וחסרים פתחי מיזוג למושב האחורי.
שברולט קרוז 2017 מציעה חלל מרווח לנוסעים, פרט למרווח הראש במושב האחורי. יש שפע תאי אחסון שימושיים בתוך המכונית, ותא המטען גדול ונוח לשימוש, למרות נתון הנפח הפסימי.
 
-
מנוע וביצועים
הביצועים מצוינים, הרבה מעבר למה שמציעות המתחרות בגרסאות הכניסה המקבילות. אפילו טובים יותר מאלה של אופל אסטרה שלה יחידת כוח זהה. התפעול הידני בתיבת ההילוכים פחות נוח לשימוש. צריכת הדלק מעולה וטובה ממוצע הקטגוריה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי ומצליחה לסנן את רוב המהמורות בכל תנאי הדרך. בידוד רעשי הדרך השונים (רוח, כביש מנוע) מוצלח.
התנהגות הכביש של שברולט קרוז 2017 טובה והמכונית משדרת תחושת ביטחון בנהג.
 
-
תמורה למחיר
היא מתומחרת למרכז קטגוריית המשפחתיות ומציעה יכולות טובות בכל הסעיפים (נוחות, אבזור, מרחב, יחידת כוח, צריכת דלק) פרט לאחד – מערכות בטיחות מתקדמות.
-
מה חדש בשברולט קרוז 2017
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
יש לה המון יתרונות, אבל אלה רק גורמים לה להיות טובה כמו כל המתחרות, בלי ייחוד של ממש.