שברולט קרוז 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סגמנט המשפחתיות היה הגדול ביותר בישראל במשך עשורים, אבל מסוף 2018 הוא כבר לא. מה שקרה בישראל קורה בכל העולם, והוביל את אנשי שברולט להפסיק את ייצור חלק מדגמי הסדאן ללא הצגת יורש. בין הנפגעות גם שברולט קרוז. שיווק תצורת ההאצ'בק בישראל למעשה כבר הופסק עם מכירות בודדות השנה, כשתצורת הסדאן הולכת בעקבותיה.
על אף זאת בינואר 2019 נחתה בישראל המשפחתית לאחר מתיחת פנים. עיקרה חזית חדשה ותאורת לד אחורית ברמת הגימור הגבוהה 'פרמייר' וללא שינוי לשאר המכלולים, מערכות, אביזרי נוחות או בטיחות.
קרוז היא המכונית הגלובלית של שברולט כשהדור השני החל את דרכו בישראל בנובמבר 2016 ובשתי תצורות מרכב, סדאן והאצ'בק. שתי התצורות מבוססות על הפלטפורמה המודולרית של שברולט D2XX שמשרתת דגמים נוספים ובהם אופל אסטרה (דור חמישי), ומציגות בסיס גלגלים זהה וממדים ממוצעים לקטגוריה.
המנוע הוא מהחזקים בקטגוריה: טורבו-בנזין בנפח 1.4 ל' שמפיק 153 כ"ס. הוא משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים (דור שלישי לתיבה).
יש שתי רמות גימור כשתצורת ההאצ'בק מוצעת רק ברמת הגימור הבסיסית ('LT') וסדאן בשתי רמות ('LT' ו'פרימייר'). את תכולת רמות הגימור ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2016. נציין שמלבד הבדלי האבזור, לרמת 'פרימייר' גם מתלה אחורי שונה כשזה מוסיף לזרועות הנגררות חיבורי וואטס, בדומה לקיים באופל אסטרה.
בתחום הבטיחות כל הגרסאות ורמות הגימור מציעות עשר כריות אוויר – שיא הקטגוריה – ומובילאיי בהתקנה מקומית. בעולם מוצעת קרוז עם מערך בטיחות אקטיבי מתקדם, אולם באופן מאכזב אבזור הבטיחות לא מוצע בישראל.
-
עיצוב ונוכחות
במסגרת מתיחת הפנים שברולט קרוז 2019 זכתה לסבכה גדולה מעוטרת כרום, פגוש שונה, פתח מפלט כפול מאחור ופנסי לד אחוריים (ברמת הגימור 'פרמייר'). השינוי לא דרמתי ונועד יותר לחזק את הזהות המותגית ולקרב בין עיצובי הדגמים השונים.
-
תא נוסעים ומטען
האווירה בתא הנוסעים מכובדת בזכות ריפוד העור, ועיצוב סביבת הנהג והאבזור הרב מוסיפים אף הם. מנגד, איכות ההרכבה אינה מתעלה.
יש המון מקום מלפנים, ואילו מאחור מרווח הראש גבולי גם לבעלי ממדים ממוצעים, וחסרים פתחי מיזוג. תא המטען גדול ושימושי.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע – הצד החזק שלה במלוא מובן המילה – עושה עבודה מצוינת, עם תאוצות חזקות וזמינות כוח מעולה. התיבה חלקה בפעולה גם אם לעיתים מעט איטית בתגובתה. צריכת הדלק מצוינת ומעל ממוצע הקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים "המוצק" מציג נוחות נסיעה טובה על מרבית השיבושים. בידוד הרעשים טוב לכשעצמו וטוב מהמקובל בקטגוריה.
היכולות הדינמיות של שברולט קרוז 2019 גבוהות, ומשרות ביטחון בנהג.
 
-
תמורה למחיר
מחירה מקביל למקובל בקטגוריית המשפחתיות, והיא מציעה יכולות גבוהות בסעיפי הנוחות, שימושיות, יחידת כוח, צריכת דלק ואפילו היכולות הדינמית. בסעיף אחד היא נופלת – מערכות בטיחות מתקדמות.
-
מה חדש בשברולט קרוז 2019
מתיחת פנים לדור השני, פגושים חדשים, גריל שונה, פתח מפלט כפול מאחור, תאורת לד אחורית ברמת הגימור הגבוהה 'פרמייר'.
-
סיכום
הנתונים טובים והיכולות גבוהות. אבל העולם כבר לא רוצה משפחתיות אלא קרוסאוברים.