שברולט טראקס 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2010 נולד תחום הפנאי הקטן העכשווי עם הצגת ניסאן ג'וק, וההצלחה במכירות הניעה את המתחרים להציג רכבי פנאי קטנים משלהם. שברולט, למרות מורשת ארוכה בתחום, הגיבה רק בסוף 2012 עם הטראקס, שהופיע חצי שנה אחרי אחיו אופל מוקה. בארץ הוא נחת בסוף 2013, במקביל לשפע כלי פנאי קטנים אחרים. אבל ב-2015 חטף התחום מכה קשה מהקיה ספורטאז' שהוזל, וגרר אחריו את כל תחום הפנאי הקומפקטי, והפך את מחיריהם של רכבי הפנאי הקטנים לפחות אטרקטיביים.
-
עיצוב ונוכחות
במתיחת הפנים ב-2017 הוחלף חרטום ה"שטח״ במראה מעודן יותר, שמיישר קו עם שאר דגמי המותג. לטעמנו, האפקט קצת גרע מהרושם, כי חלק מקסם הטראקס היה במראה היותר קשוח שהזכיר כלי שטח ממסורת שברולט. מאידך, גם אם לחזית החדשה פחות אופי, היא מביאה מראה מודרני יותר. משאר הכיוונים השינוי מתון יותר, ויחד עם ניפוחי הכנפיים, הוא עדיין נראה יותר "שטחי" מרוב המתחרים.
-
תא נוסעים ומטען
כל חלקה העליון של סביבת הנהג נאה בוגר ונאה למדי, עם פלסטיק מוצק יותר כשחלקו מדופן בדמוי עור. החומרים עדיין קשיחים, אך האיכות סבירה. הנדסת האנוש טובה ברובה ורשימת האבזור מכובדת, בעיקר בגרסאות הבכירות. תחושת ה"רכב גדול" שנעזרת בתנוחת הישיבה הגבוהה והראות הטובה לפנים, נותרה מהקלפים החזקים של הטראקס. עם זאת, המושב אינו נוח במיוחד, הראות לאחור אינה טובה ותנוחת הנהיגה לא מושלמת. המרחב מאחור טוב אבל המושב הקצר באמצע אומר שלנוסע במרכז לא יהיה נוח. לתא המטען מבנה ונפח (354 ל') מספקים.
-
מנוע וביצועים
בחרטום שברולט טראקס 2019 נמצאים מנוע ה-1.4 ל' טורבו 140 כ"ס ותיבת ששת ההילוכים המוכרים משלל דגמי היצרן. הטראקס אינו תזזיתי, אך הביצועים טובים ביחס לסגמנט - במחיר של רעש מנוע בולט. לתיבה פעולה נאותה אך היא נוטה לעלות להילוכים גבוהים ולא לרדת. צריכת הדלק נעה בין 12.3 ק"מ/ל' בשיוט נינוח ל-10.4 בממוצע.
-
נוחות והתנהגות
הטראקס נוקשה ובעיר נוחות הנסיעה בינונית, כאשר שיבושים קטנים כגדולים גורמים למערך המתלים להיות ״עסוק״. מחוץ לעיר המצב עדיף משמעותית ורק שיבושים גדולים חודרים לתא. על שבילים הוא מתקשה לטפל באבנים הקטנות ובפגמים קלים, אך מציע תחושה חסונה. רעשי הכביש (וגם המיזוג) בולטים. בפניות, התגובות להגה נותרו מהירות והוא מדויק. במצבים קיצוניים הכוח יכול להשפיע על ההיגוי, אך לרוב האחיזה טובה והתנהגות בטוחה. הבלמים מתעייפים מהר מדי בעומס.
-
תמורה למחיר
שברולט טראקס 2019 הוא רכב פנאי קטן, אך בשל ובוגר באופיו, והתמורה שופרה עם מחיר שירד ואבזור שנוסף במתיחת הפנים. אבל הוא עדיין בבעיה כאשר משווים אותו לרכבי הפנאי הקומפקטיים, בעיקר ברמת האבזור הגבוהה. חלק מרכבי הפנאי הקומפקטיים יותר מצוידים במקומות נכונים (בטיחות) וכולם נותנים תחושה של "יותר רכב". לכן נראה לנו שדווקא רמת האבזור הבסיסית, שזולה משמעותית מהספורטאז' וחבריו, היא שמציעה עסקה טובה יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה LT PLUS 1.4 ליטר טורבו עם כ-500 יחידות.
-
סיכום
רכב פנאי קטן ורך עם מראה קשוח, שמבצע את רוב מטלות הנהיגה והנסיעה בצורה ראויה.