שברולט טראקס 2024 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
שברולט טראקס המקורי הוצג בשנת 2013 והיה רכב פנאי קטן (B-SUV) אשר התחרה בכלים כמו פיג'ו 2008, ניסאן ג'וק ועוד.
הדור השני של שברולט טראקס נחת בישראל באפריל 2023, ובשברולט החליטו "להקפיץ" אותו כיתה, ולהגדיל אותו לקטגוריית רכבי הפנאי הקומפקטיים (C-SUV) שם הוא מתחרה בכלים הפחות גדולים בסגמנט כמו מאזדה CX-30, קיה סלטוס ועוד.
הטראקס מוצע עם יחידת הנעה אחת בלבד: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ל' המפיק 139 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים. ההנעה קדמית בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
הטראקס החדש נראה גדול משמעותית מזה היוצא, וההופעה נאה וספורטיבית.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים המראה המיוחד ממשיך – הדשבורד עשוי מקווים ישרים ומרובה פאזות, עניין היוצר מופע נאה ומיוחד. פתחי אוורור עגולים ושילוב נגיעות צבע אדום מוסיפים עניין.
איכות החומרים נמוכה – כמעט בכל מקום פוגשים בחומרים פשוטים ונוקשים, כולל במשענות היד.
לזכות הטראקס נרשמת הנדסת אנוש טובה למדי – תפעול המערכות נוח ואינטואטיבי יחסית למקובל כיום.
המרחב לנוסעים מלפנים טוב מאוד. תנוחת הנהיגה גבוהה ומושב הנהג מוצלח.
הכניסה לאחור פחות נוחה, אך המרחב לנוסעים טוב מאוד וגם שם מושבים נוחים.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
המנוע – 1.2 ל', טורבו, 139 כ"ס – מציג נתונים צנועים לסגמנט. אולם בפועל הוא מפתיע לטובה עם אופי נמרץ, תגובות מהירות וכושר צבירת מהירות ראוי. לזכותו גם אופי פעולה שקט.
התיבה האוטומטית חלקה ויעילה בפעולתה אך מעט איטית בתגובותיה. התפעול הידני באמצעות כפתור על ידית ההילוכים לא נוח לשימוש.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים רך ונוחות הנסיעה טובה למדי. זה כמובן בא על חשבון ריסון המרכב על פני שיבושים גדולים או בכביש גלי, אך הטראקס לא מתנדנד בתנאים כאלו באופן מוגזם.
בידוד רעשי המנוע מצוין, וזה של הרוח והדרך סבירים ביחס למקובל בקבוצה.
התנהגות הכביש מספקת והאחיזה גבוהה. הבלמים טובים.
גם בשבילים הטראקס מתגלה כרכב נוח למדי.
-
תמורה למחיר
מחירו של טראקס נמוך משל מרבית המשפחתיות הקומפקטיות, כך שהתמורה למחיר טובה.
גרסאות ורמות גימור
שברולט טראקס מוצע בישראל בשתי רמות אבזור, ולשתיהן מוצמדת חבילת עיצוב 'RS' המוסיפה למראה הספורטיבי.
רמת הגימור 'RS1' בסיסית יחסית ומיועדת לציי רכב: תאורת לד מלאה, חישוקי 18 אינץ', חימום מושבים קדמיים, צג מולטימדיה 8 אינץ', קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, חיישני חניה ומצלמת נסיעה לאחור, הנעה מרחוק ועוד.
רמת הגימור 'RS2' מציעה בנוסף מפתח חכם, מולטימדיה משודרגת עם מסך 11 אינץ', מחוונים מוקרנים, ריפוד דמוי עור, בקרת אקלים, כיסוי לתא המטען (אין ב-'RS1'), מערכת שמע משודרגת, אפשרות לגג זכוכית בתוספת תשלום ועוד.
-
בטיחות
שברולט טראקס טרם נבדק ביורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים במושב האחורי ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק לא הרשימה – 10.8 ק"מ לליטר בממוצע במבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו'. ביום נהיגה רגוע נרשמו 13.2 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בשברולט טראקס 2024
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
סיכום
רכב פנאי יעיל ומוצלח למשפחה במחיר תחרותי.