שברולט טראקס 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2017 עבר הטראקס מתיחת פנים שהתרכזה במראה ובחומרים, וכמעט ולא נגעה בצד המכאני. החרטום קיבל עיצוב חדש לחלוטין, עם פנסים דקים יותר, תאורת יום על בסיס לד ושבכת ענק היורדת אל הפגוש. התוצאה שונה מאוד מהמראה הקודם, והטראקס המחודש נראה מודרני יותר – אבל פחות קשוח. אבל החידוש העיקרי, לפחות לדעתנו, נעשה בתא הנוסעים; אחת מנקודות התורפה של הטראקס היתה איכות תא הנוסעים, שנבנה מפלסטיקים פשוטים למראה, שיצרו רושם זול. תא הנוסעים החדש מקבל עיצוב מעודכן וחומרים איכותיים יותר למגע ומרשימים יותר למראה.
השינוי בהחלט דרמטי ביחס לעיצוב המקורי, במיוחד בגרסת ה-LT שכוללת גם מפתח חכם, בקרת שיוט ומסך מגע בגודל "7 המשרת את מערכת ה-MyLink ואת מצלמת החניה. גרסת ה-LT מוסיפה גם חישוקי סגסוגת בקוטר "16.
במסגרת העדכון קיבל הטראקס בחו"ל אפשרות לחבילת מערכות בטיחות מתקדמות ועשר כריות אוויר, אבל היבואן מסתפק בהתקנת מערך מובילאיי מקומי, שש כריות אוויר ובקרת לחץ אוויר.
-
עיצוב ונוכחות
כיאה למתיחות פנים, השינוי הגדול הוא בחזית, עם החלפת החרטום ה"שטח" בפנים החדשות של המכוניות הפרטיות של המותג, אותו פגשנו בקרוז/מאליבו, ובכך מבהירה שברולט כי מבחינתה הטראקס הוא "קרוסאובר" ולא "SUV"
-
תא נוסעים ומטען
השינוי המהותי של שברולט טראקס 2017 נשמר לסביבת הנהג. המחוונים הדיגיטליים המצועצעים הוחלפו בכאלה מקובלים יותר, בדומה לספארק. ממש כמו שאר סביבת הנהג, הם יוצרים רושם שגרתי מבעבר, אבל גם בשל ואיכותי יותר. החומרים טובים יותר והאיכות בפירוש שופרה, אך הפלסטיקים עדיים קשים וחלולים ברובם. המרווח הכללי טוב (לארבעה), כשגם תא המטען מציע נפח שימושי (356 ליטר).
עדכון חשוב נוסף הוא קבלת דור חדש למערך ה-MyLink – המולטימדיה של ג'נרל מוטורס (כולל אפל קארפליי ובלוטות') – שנראה טוב ונוח מבעבר בזכות הוספת מתגים חיצוניים.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.8 ליטר האטמוספרי אינו מוצע יותר בשברולט טראקס 2017, ויחידת הכוח היחידה בהיצע כעת היא ה-1.4 ליטר המוגדש. זהו מנוע מודרני יותר, עם כוח זמין וביצועים נאים - אך הוא רועש בעומס. תיבת ההילוכים מעט פלגמטית, אך מתפקדת באופן מספק. צריכת הדלק סבירה, ועומדת על ממוצע של 10.4 ק״מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית בעיר ומשתפרת במהירות שיוט, אך בידוד הרעשים אינו מרשים. המתלים הנוקשים מספקים תמיכת מרכב טובה, שחוברת לאחיזה גבוהה ולתחושה בוטחת בפניות. ההיגוי חד ומדויק למדי, אך סובל מלוחמת מומנט בהאצה חזקה. הבלמים מתפקדים היטב ביום יום, אך בעומס גבוה (ירידה ארוכה, למשל), עוצמתם דועכת.
-
תמורה למחיר
התחרות בקצה העליון של פלח רכבי הפנאי הקטנים קשה מבעבר, ובגרסאות המאובזרות הטראקס מתקשה להציע תמורה גבוהה מול התחרות. דווקא גרסת הבסיס מציעה (בפרט במבצעים) תמורה עדיפה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה LT 1.4 ליטר טורבו עם כ-450 יחידות.
אחריה גרסת LS 1.4 טורבו עם כ-100 יחידות.
-
סיכום
השינויים שעבר הטראקס במתיחת הפנים היו מבורכים: כעת זהו רכב מגובש ומוצלח מבעבר, שמעניק איכות גבוהה יותר בתא הנוסעים וחווית נהיגה משופרת.