סיטרואן ברלינגו 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של סיטרואן ברלינגו יצא לשוק עוד ב-2008. על בסיס רצפת הדור השני של ה-C4 פיקאסו מוגש מרכב רבוע למראה, אך מעוצב באופן מוקפד הרבה יותר משל קודמו הותיק.
עם הדור השני, ניכר כי סיטרואן ניסתה להציג כלי דו-שימושי - לא עוד מסחרית ספרטנית, אלא כלי שיכול להוות תחליף שימושי למשפחתית/מיניוואן (במיוחד ברמות הגימור היותר-מהודרות).
הברלינגו מגיעה אלינו במגוון תצורות - קצרה, ארוכה ובגרסאות חמישה ושבעה מושבים.
היצע המנועים מתבסס על מנוע ה-1.6 ל' דיזל המוכר, בהספקים שנעים בין 75 כ"ס ל-92 כ"ס.
בשש שנות השיווק הראשונות הברליגנו הוצעה עם תיבה ידנית בלבד, ב-2014 הצטרפה תיבה רובוטית בגרסה החזקה בלבד (1.6 ליטר, 92 כ"ס).
בשנת 2015 עבר הדגם מתיחת פנים שנייה, שכללה עדכוני עיצוב קלים מבפנים ומבחוץ, ומנועים בתקן יורו 6, חזקים יותר וחסכוניים בשיעור של עד 19%.
הדגם המחודש הגיע לישראל במאי 2016.
-
עיצוב ונוכחות
המראה מזכיר את הברלינגו המקורי יחד עם האבולוציה הנדרשת וגדילה משמעותית בממדים. החזית דומה לשאר דגמי משפחת סיטרואן, והעיצוב כולו משלב בין מסחרית קטנה למיניוואן קומפקטי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים איכותי ומהודר מבעבר, כזה שמופנה לנוסעים ולאו דווקא לנהג (בעיקר בגרסאות המאובזרות).
 
החלל הפנימי לא רק מהודר מבעבר אלא גם גדול יותר (בייחוד ברוחב).
 
הברלינגו מרווח מאוד, שופע תאי אחסון, ויחד עם תא מטען גדול ודלתות הזזה נוחות, מהווה רכב טיולים קלאסי למשפחה.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטר המפיק 92 כ"ס לא פורץ דרך, אך הוא עושה את העבודה בצורה חלקה ונעימה יחסית. גם תפעול התיבה הידנית נוח למדי.
-
נוחות והתנהגות
ההיגוי החשמלי הקליל לא תמיד ליניארי מספיק, ונראה שנוחות הנסיעה פחות טובה מאשר בדגם הקודם.
 
הברלינגו נוקשה יותר באופן מורגש, בייחוד בעיר שם היא מקפצת על גבשושיות גדולות. ועדיין, ביחס למסחרית עם קפיצי עלים היא נעימה למדי.
-
תמורה למחיר
מתומחרת כמקובל בקטגוריה, ומציעה חבילה מוצלחת.
-
סיכום
הברלינגו החדשה ממשיכה את ההצלחה של קודמתה.