סיטרואן C אליזה 2017 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-C-אליזה היא אחות תאומה לפיג'ו 301 והן פותחו יחדיו עבור שווקים מתפתחים.
בדומה ל-301 גם ה-C-אליזה תוכננה ליצור דריסת רגל בשווקים בהם היצרן הצרפתי כמעט ולא נכח עד היום, בראשם השוק הסיני שגדל בהתמדה.
הפלטפורמה מגיעה מה-C3 וממד הרוחב מגלה זאת, שאר המדדים זהים למשפחתית ממוצעת עם אורך של 444 ס”מ, בסיס גלגלים של 265 ס"מ ותא המטען מגודל בנפח 507 ליטר.
היצע מנועי הבנזין בארץ כולל מנועים בנפח 1.2 ליטר (72 כ"ס) או 1.6 ליטר (115 כ"ס) .
אלו משודכים לתיבה ידנית (5 הילוכים) בראשון ואוטומטית (4 הילוכים) בשני. בנוסף, מוצעת גם גרסת דיזל (1.6 ליטר, 92 כ"ס) עם תיבת הילוכים ידנית בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
ה-C אליזה היא מכונית נאה, אך לא פורצת דרך בעיצובה. סולידית.
-
תא נוסעים ומטען
איכות החומרים נמוכה עם הרבה פלסטיק חלול וקשה למגע אך האבזור טוב ברמת הגימור הגבוהה.
 
המרווח לנוסעים טוב ומאחור המושב צר ומתאים בעיקר לזוג. תא המטען עצום בנפחו.
-
מנוע וביצועים
גרסת הדיזל מציגה ביצועים משביעי רצון וכצפוי – חיסכון גדול בצריכת הדלק (עם 18.2 ק"מ לליטר במבחן).
 
חבל שיותר מדי רעשי מנוע חודרים לתא הנוסעים.
-
נוחות והתנהגות
ה-C אליזה לא ספורטיבית או מהנה במיוחד, אך היא משרה בנהג ביטחון ונעימה לנהיגה.
 
נוחות הנסיעה טובה בסך הכול, אך עדיפה משמעותית מחוץ לעיר.
-
תמורה למחיר
גרסת ה-1.2 ליטר הידנית עשויה לקרוץ למי שצריך מכונית משפחתית בתקציב מוגבל, והדיזל לחסכנים, אבל היום ישנן מתחרות זולות לא פחות.
-
סיכום
תת-משפחתית ראויה.