סיטרואן C3 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בעולם זהו הדגם הכי נמכר של סיטרואן כמעט מיום חשיפת הדור הראשון ב-2002. בארץ זה לא המצב ומכירות הדור השני הופסקו למעלה משנה לפני הגעת הדור השלישי שנחת בישראל במרץ 2017.
הדור השלישי של ה-C3 הוא הדגם הראשון שמיישם את מתכונת סיטרואן קקטוס, וזה בולט בכל פרמטר: נראות, אבזור נוחות ועוד. הדור החדש מבוסס על פלטפורמה מעודכנת של הדור הקודם, ומציע מידות גדולות יותר. הוא ארוך ב-5 ס"מ (כעת 399 ס"מ), רחב ב-2 ס"מ (כעת 175 ס"מ) ובעל בסיס גלגלים שגדל ב-7.5 ס"מ (כעת 254 ס"מ, כמו בפיג'ו 208). ממד הגובה, צומצם ב-5 ס"מ (כעת 147 ס"מ), דבר שמסייע ליצירת פרופורציות מקובלות יותר לעומת הדור הקודם והעגלגל. נפח תא המטען נותר זהה לדור הקודם (300 ליטר).
סיטרואן C3 משווקת בישראל רק עם המנוע החזק ביותר: טורבו-בנזין, 3 צילינדרים, מסדרת 'Pure Tech', בנפח 1.2 ל' (110 כ"ס), ותיבה אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים תוצרת אייסין.
רשימת האבזור ארוכה והופכות אותה לסופרמני הכי מאובזרת בישראל. ברמת גימור, shine היא כוללת חישוקי "16 קלים, חלונות אחוריים כהים, בקרת אקלים, בקרת שיוט, מולטימדיה מקורית עם צג מגע "7, תמיכה בעברית, בלוטות' וממשק אפל קארפליי, וחיישני חניה. רמת shine pack משדרגת את החישוקים הקלים ל-"17 ומוסיפה מפתח חכם, מצלמה אחורית ואביזר ייחודי, מצלמת דרך שיכולה להעביר תמונות או סרטים לסלולרי, הן באופן יזום והן כתיעוד לתאונה למשל. ביול 2017 היה ניסיון להוסיף רמת אבזור דלה ('לייב') לציי רכב וחברות השכרה. זה לא צלח.
כחלק מתפיסת הקקטוס, יש שפע אפשרויות להתאמה אישית שלא אופייני לדגמים בסגמנט. ניתן יהיה לבחור בין תשעה צבעים למרכב, שלושה לגג, שניים לעיטורי כריות המגן בצידי הרכב, ושני סוגי גימור לפנים..
בצד הבטיחותי מגיעה ה-C3 עם כל מה שסיטרואן מציעה: התרעת סטייה מהנתיב, קריאת תמרורים והתרעת עייפות נהג. חבילת ה'פק' מוסיפה זיהוי רכב בשטח מת. מערכות אלה נבחנו במבחני הריסוק, וארגון EURONCAP העניק למכונית ציון של 4 כוכבי בטיחות. בלימת חירום תתווסף לדגם ב-2018.
-
עיצוב ונוכחות
סיטרואן C3 2017 פשוט נראית נהדר. היא מקושטת באופן מדויק והולם, מציעה את החיוך הסיטרואני בחזית (שקיים מאז C4 פיקאסו), והמון ייחודיות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים ממשיך לפתח את המופע המאוד מקורי שהחל בקקטוס. העיצוב מרענן ומיוחד, האבזור עשיר, ורק חבל שחלק מחומרי הדיפון מעט פשוטים ומערך המולטימדיה מעט מסורבל. המרחב מלפנים ומאחור ממוצע לקטגוריה ומספק לארבעה מבוגרים. תא המטען גדול.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' שקט ומספק ביצועים טובים. התיבה ממהרת לעבור להילוכים גבוהים כדי לשמור על צריכת הדלק. בנסיעה איטית, כמו בפקקים, זה גורם למנוע לרעוד. בעמידה הרעד כמעט ואינו מורגש. צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
עם חישוקי "17 מפגעים גדולים מעט מורגשים בתא הנוסעים, ועדיין סיטרואן C3 2017 נוחה, סופגת, ומציעה את נוחות הנסיעה הטובה בקטגוריה. גם בידוד הרעשים מצוין. התנהגות הכביש בטוחה וצפויה, אבל זו לא מכונית שפונה לנהג המחפש יכולת דינמית וחיבור עם המכונית.
-
תמורה למחיר
ה-C3 החדשה מציעה מראה מיוחד, שממשיך את הקו שהציב הקקטוס, המון אבזור כולל אבזור בטיחות, נוחות נסיעה טובה ומחיר תחרותי. בנוסף היא מציעה אחריות מלאה ומורחבת ל-5 שנים – עניין נדיר למדי בשוק. התמורה כל כך טובה עד שהכתרנו אותה כטובה בקטגוריה בתחרות אוטו השנה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה שיין פאק 1.2 ליטר טורבו עם כ-700 יחידות.
אחריה גרסת שיין 1.2 ליטר טורבו עם כ-250 יחידות.
-
סיכום
מכונית שתגרום לכם לחייך בכל פעם שתראו אותה בחניה.