סיטרואן C5 איירקרוס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2021 הושקה הגרסה ההיברידית-נטענת של סיטרואן C5 איירקרוס. המפרט הטכני של הגרסה ההיברידית-נטענת דומה לזה של פיג'ו 3008, החולקת עמה אותה פלטפורמה, כאן במהדורת ההנעה הקדמית; מנוע טורבו-בנזין מייצר 180 כ"ס ו-30.6 קג"מ, מנוע חשמלי המורכב מלפנים מייצר 110 כ"ס ו-32.6 קג"מ, והתפוקה הכוללת היא 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ. התיבה אוטומטית עם 8 הילוכים, גם כאן עם מצמדים רטובים במקום ממיר מומנט. הרכב מצויד בסוללות ליתיום-יון 13.2 קוט"ש, והטווח החשמלי המוצהר הוא 61 ק"מ.
כמו ב-3008, לגרסה הנטענת מתלה רב-חיבורי חדש מאחור במקום קורת מתח בגרסאות הרגילות, והיא מצוידת בבולמי זעזועים נשלטים-אלקטרונית. נפח תא המטען 460 ליטרים, 120 ליטרים פחות מאשר בגרסאות הבנזין.
סיטרואן C5 איירקרוס 2021 בגרסה ההיברידית-נטענת מוצע ברמת הגימור 'שיין פק' הכוללת תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, מצלמה היקפית, מולטימדיה עם צג "8, בקרת אקלים מפוצלת ועוד.
-
עיצוב ונוכחות
אנשי סיטרואן לא שינו את העיצוב החיצוני של הגרסה ההיברידית – וטוב שכך. הוא עדיין מקורי, רענן ומושך. סיטרואן C5 איירקרוס 2021 מעוצב באופן מעוגל ובולבוסי, מדגיש את ממדיו – ועם זאת אינו מגושם.
-
תא נוסעים ומטען
לסביבת הנהג עיצוב לא שגרתי, צעיר ונעים לעין, אך הופעתו נפגמת בגלל שפע משטחי הפלסטיק הנוקשים. כרגיל, מערך המולטימדיה של קבוצת הרכב הצרפתית, הכולל צג "8, מורכב מדי לתפעול, והתצוגה גם מתחילה להתיישן. המחוונים המוקרנים כוללים שפע אפשרויות תצוגה אבל אף אחת אינה יפה או קלאסית. מנגד, האבזור הרב מפגין נוכחות, מעשיר את סביבת הנהג.
תנוחת הנהיגה גבוהה ומכסה המנוע המגודל יוצר תחושה כי מדובר ברכב גדול מהמקובל. המושבים הקדמיים אומנם חסרים תמיכה צידית אבל נוחים ביותר.
מאחור יש לאיירקרוס שלושה מושבים נפרדים, שניתן להזיח כל אחד מהם לטווח של 15 ס"מ. עם זאת, המרחב פחות מרשים מהצפוי בהינתן ממדי הרכב, ובעיקר בולט מרווח הראש הבינוני.
תא המטען הוקטן כאמור בגרסה ההיברידית, אך גם מה שנשאר גדול מספיק, ותפעול חשמלי לדלת המטען עושה את השימוש בו נוח יותר.
 
-
מנוע וביצועים
ל-C5 איירקרוס ההיברידי תפוקה משולבת של 225 כ"ס ו-36.7 קג"מ. בעיר, בזחילה, הרכב עלול לעיתים לנוע באופן לא חלק, ולמרות ההספק הגבוה על הנייר, ההתנהלות תחת עומס אינה נמרצת בצד החיובי, גם כאשר הסוללה מתרוקנת, הביצועים אינם נפגעים.
למרות שהטווח החשמלי הרשמי עומד על 61 ק״מ, כאשר יצאנו לדרך הראה מד הטווח החשמלי 32 ק"מ פסימיים, אך אלה הלכו והתארכו בזכות נהיגה מתונה יותר עד ל-45 ק"מ – וזה נתון בהחלט נאה.
צריכת הדלק ביום מבחן שנעשה בתוואי מגוון וכלל קטעים מכבידים עמדה על 10.3 ק"מ/ל'. בשיוט נינוח עמדה הצריכה על 13 ק"מ/ל'. הקטנת מיכל הדלק ל-37 ליטרים בגרסה ההיברידית, עשויה להפריע בשימוש עתיר נסועה.
 
-
נוחות והתנהגות
התרשמנו בזמנו מנוחות הנסיעה שמציעה דגם זה, וגם בגרסה ההיברידית הנוחות טובה, אך מעט פחות מאשר בגרסאות הרגילות. התלונה העיקרית נוגעת לריסון חסר בכביש גלי, המודגש יותר בגלל תוספת המשקל לגרסה זאת.
אותו כיול רך פוגע בהתנהלות מחודדת בכביש מפותל, ושם מורגש גם כי גרסה זו כבדה מהאחרות; הרכב אינו משנה כיוון בנחישות או מפתה לנהיגה דינמית. ועדיין, היכולת הדינמית לכשעצמה טובה, והרכב משלב ניהוג בטוח עם אחיזה טובה.
הבלמים טובים ביחס למקובל ברכב היברידי, אבל לוקים בחוסר אחידות; דבר זה עלול להפריע לבלימה עדינה בעיר ודורש הסתגלות.
 
-
תמורה למחיר
מי שמאפייני הנסיעות שלו מתאימים למה שהגרסה ההיברידית מציעה – למשל, תנועה יומית של 45 ק"מ בחשמל בלבד – ימצא בגרסה זו יתרונות רבים ותמורה טובה. הבעיה העיקרית היא המחיר הגבוה, כמעט 20% יותר מגרסת בנזין באבזור מקביל, שמקשה להצדיק כלכלית את רכישתה בהשוואה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה FEEL 1.5 ליטר דיזל עם כ-850 יחידות.
אחריה גרסת שיין פק 1.6 ליטר טורבו עם כ-200 יחידות.
 
-
מה חדש בסיטרואן C5 איירקרוס 2021
בחודש מרץ החל שיווק C5 בגרסה היברידית-נטענת (PHEV). גרסה זו משלבת בין מנוע בנזין (1.6 ל', 180 כ"ס) למנוע חשמלי להספק משולב של 225 כ"ס. היא מציעה טווח נסיעה חשמלי של כ-61 ק"מ. נפח תא המטען ירד ל-460 ל' ונפח מיכל הדלק צומצם ל-37 ל' במקום 580 ל' ו-58 ל' בהתאמה.
-
סיכום
אחד מרכבי הפנאי המוצלחים ביותר בסגמנט.