דאצ'יה דאסטר 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2018 נחת בישראל הדור השני של רכב הפנאי המצליח מבית דאצ׳יה. הבסיס ללא שינוי – אותה רצפה B מוארכת ומורחבת של רנו – והממדים כמעט זהים. העיצוב החיצוני, לעומת זאת, חדש ועדכני, ובתא הנוסעים חומרים משופרים, גוונים נוספים ומערכת מולטימדיה מקורית חדשה. אחד השינויים החשובים הוא שיפור מסוים ברשימת האבזור הבטיחותי, הכוללת כעת שש כריות אוויר (ארבע בעבר), סייען חניה והוספת ניטור שטחים מתים ומצלמה היקפית (ברמת הגימור הגבוהה). עם זאת, במבחן הבטיחות שנערך לדגם החדש על-ידי ארגון יורו NCAP, הוא קיבל רק 3 כוכבים.
דאסטר החדש יוצג כמו קודמו בשתי רמות גימור – 'לאורט' הבסיסית, 'פרסטיג' המצוידת יותר. ה'לאורט' כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', בקרת שיוט, חיישני תאורה וחניה, חישוקי פלדה בגודל 16 אינץ', גלגל הגה מצופה עור ועוד. ב'פרסטיג' יש בנוסף חישוקי 17 אינץ' קלים, בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת לניטור שטחים מתים, מערכת שמע משודרגת, מצלמה היקפית, שמשות כהות מאחור ועוד.
היצע המנועים בדגם החדש אינו שונה מזה הפורש: דיזל בנפח 1.5 ליטר מייצר 110 כ"ס, ומוצע עם תיבה דו-מצמדית (6 הילוכים) והנעה קדמית, או עם תיבה ידנית (6 הילוכים) והנעה כפולה.
בגרסת הבנזין אותו מנוע מוגדש 1.2 ליטר המייצר 125 כ"ס והתיבה ידנית בלבד, עם הנעה קדמית בלבד. המחירים התייקרו במעט בהשוואה לדגם היוצא.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שימוש בבסיס דומה, הדאסטר החדש נראה גדול, קשוח ומודרני מקודמו.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים ניכר מאמץ לשיפור בעיצוב ומראה מודרני יותר, בעיקר תודות למסך מולטימדיה נאה, אבל האיכות עדיין בקצה התחתון של הקטגוריה - שממילא אינה ממצטיינות התעשייה. הרושם הוא שהרכב זול, וגם התחושה.
במבט מדוקדק יותר נמצא מתגים מודרניים ונעימים יותר לשימוש, תנוחת ישיבה גבוהה ונוחה ומרווח מרשים. נוחות התפעול לא מצטיינת, ובעיקר המולטימדיה הנאה שמתגלה כמסורבלת ומתגי וחוגות המיזוג.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל (1.5 ליטר, 110 כ"ס) מציע עוצמה מכובדת תודות להרבה מומנט, אבל מגיב לאט, ביצועיו בינוניים ובידוד הרעשים שלו לוקה בחסר. בתמורה תקבלו לפחות תצרוכת דלק מכובדת (15.6 ק"מ לליטר במבחן שלנו). תיבת ההילוכים הרובוטית (כפולת מצמד) פועלת באופן חלק אבל איטי מהרצוי וגם בורר התפעול שלה לא נוח לשימוש.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מאוד. המתלים הרכים סופגים היטב שיבושי אספלט בעיר ושבילי שטח, אך היינו שמחים לריסון טוב יותר של תנודות המרכב וגם פחות רעשי מתלים, במיוחד מחוץ לעיר.
בפיתולים דאצ׳יה דאסטר 2018 לא מצטיין: ההיגוי מעורפל, זוויות הגלגול גדולות ואחיזת הכביש אינה מרשימה. מספיק לנהיגה רגועה מאוד, לא יותר.
 
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר שמעניק הדאסטר מעולה, וחסרת תחרות בסגמנט. עם זאת, קשה להתעלם מציון הבטיחות הנמוך.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה PRESYIGE 1.5 ליטר דיזל אוטומט 4X2 עם כ-1300 יחידות.
אחריה גרסת LAUREATE 1.5 ליטר דיזל אוטומט 4X2 עם כ-1000 יחידות.
 
-
מה חדש בדאצ'יה דאסטר 2018
השקת דור שני כל-חדש בחודש מאי 2018.
-
סיכום
דאצ'יה דאסטר 2018 מציע חבילה יוצאת דופן של יכולת כמעט-שטח, מרווח, נוחות ומחיר. נגדו עומדות היכולת הדינמית, איכות, בידוד רעשים ובראש - היעדר מערכות בטיחות מתקדמות וציון רע במבחן בטיחות (שלושה כוכבים בלבד). האם האופי מכפר על המגרעות? כן, אבל רק אם תתאימו ציפיות.