דאצ'יה דאסטר 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2018 הציגה דאצ׳יה את הדור השני של רכב הפנאי שלה, דאסטר, שבע שנים לאחר השקת הדגם. כמו הדור הקודם, גם זה החדש מבוסס על פלטפורמת סופרמיני מוארכת, שמקורה ברנו.
במאי 2018 החלה שיווקו של הדאסטר החדש בישראל עם שני מנועי הטורבו המוכרים מדגמי דאצ'יה האחרים: דיזל 1.5 ליטר, בנזין 1.2 ליטר. ב-2019 הוחלף מנוע הבנזין בחדש בנפח 1.3 ליטר, פרי שיתוף הפעולה בין רנו-ניסאן למרצדס. גרסאות הבנזין וההנעה הכפולה משודכות לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים. את גרסאות הדיזל ניתן לקבל גם עם תיבה רובוטית כפולת-מצמדים, גם היא עם 6 הילוכים.
דאצ׳יה דאסטר 2020 מוצע בשתי רמות גימור – 'לאורט' הבסיסית, 'פרסטיג' המצוידת יותר. אבזור הנוחות מכובד כבר בגרסת הבסיס, אך עקב אכילס של הדאסטר נותר כשהיה – בטיחות. על אף השיפור המסוים במפרט הבטיחות לדגם הנוכחי, לדגם החדש, כמו לקודמו, שלושה כוכבי בטיחות בלבד במבחן הבטיחות של יורו NCAP.
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה LAUREATE 1.5 ליטר דיזל עם כ-300 יחידות.
אחריה גרסת LAUREATE 1.3 ליטר טורבו בנזין עם כ-1300 יחידות.
-
עיצוב ונוכחות
דאצ'יה דאסטר 2020 נראה עדכני ומודרני, ובעיקר נאה יותר מקודמו, למרות שקווי המתאר הבסיסיים נשמרו. העיצוב החיצוני נאה, מעט מאצ'ואיסטי ומשדר "שטח".
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נראית מודרנית מקודמתה, החומרים טובים יותר, והנדסת האנוש הלקויה שופרה גם היא. התוצאה הכוללת עדיפה ביחס למה שהציע הדור הראשון, אך עדיין הדגם אינו מיישר קו עם שאר הסגמנט.
מלפנים המרחב טוב למדי. המושב האחורי מאכלס שני מבוגרים בנוחות, לשלושה כבר יהיה צפוף. לתא המטען נפח מכובד.
 
-
מנוע וביצועים
יחידות ההנעה מוצלחות, כל אחת בדרכה. מנוע הדיזל מספק ביצועים סבירים בלבד בנהיגה סדורה, פחות בעומס, אך מפצה בצריכת דלק מצוינת (15.6 ק"מ/ל' במבחן). מנוע הבנזין חזק משמעותית ומספק כל צורך סביר. צריכת הדלק טובה פחות אך מכובדת כשלעצמה, ובמבחן עמדה על 12.6 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בדאסטר היא מהטובות בין דגמי הפנאי הקטנים והקומפקטיים. המתלים רכים ובעלי מהלך ארוך וסופגים היטב שיבושים ומהמורות בכביש, ומטפלים באופן מרשים באתגרי נוחות בשבילי כורכר. רמת השקט בינונית, ורעשי כביש ורוח נשמעים באופן מוחשי. יצוין כי לדאסטר, בגרסת ההנעה הכפולה, כישורי שטח ונסיעת שבילים מהטובים ביותר בסגמנט רכבי הפנאי. היכולת הדינמית סבירה בלבד.
-
תמורה למחיר
המחיר הנמוך בהשוואה לדגמים מקבילים היה עושה את הדאסטר לקנייה מוצלחת ומומלצת, אבל ציון הבטיחות הנמוך מקשה על כך.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה LAUREATE 1.5 ליטר דיזל עם כ-300 יחידות.
אחריה גרסת LAUREATE 1.3 ליטר טורבו בנזין עם כ-1300 יחידות.
 
-
מה חדש בדאצ'יה דאסטר 2020
אין עדכונים בשנת המודל 2020
-
סיכום
הדאסטר החדש הוא רכב פנאי מוצלח וטוב משמעותית מקודמו. נוחות הנסיעה מצוינת, יחידות ההנעה מוצלחות והיכולת בשבילים נאה בגרסת ההנעה הקדמית, ומצוינת בכפולה. הבעיה העיקרית שמקשה עלינו להמליץ עליו בלב שלם, היא ציון הבטיחות הנמוך.