דאצ'יה דאסטר 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2019 הורחב היצע הגרסאות של הדאסטר בישראל, עם מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.3 ליטר. מנוע זה פותח בשיתוף פעולה של רנו-ניסאן עם מרצדס, הוצע בתחילה בגרסת הנעה קדמית בלבד, ומאוחר יותר זכה גם לגרסת הנעה כפולה מחוזקת.
מנוע זה מחליף את הטורבו־בנזין 1.2 ליטר מסוף העשור הקודם, ובין השאר הגיע לדאסטר, רכב הפנאי הקומפקטי של דאצ׳יה, הנמצאת כידוע בבעלות רנו. הדאסטר צויד בגרסת 150 כ"ס של מנוע זה המשרתת הנעה כפולה, ובגרסת 130 כ"ס להנעה קדמית; התיבה בשירות בשתיהן היא ידנית 6 הילוכים. פרט לכך אין שינויים במראה או במפרט האבזור.
הדור החדש בטיחותי מאשר זה הקודם, אך גם הדרישות במבחני יורו NCAP הוחמרו, כך שגם לדגם החדש 3 כוכבי בטיחות, ומעבר להיעדרן של מערכות בטיחות מתקדמות (דבר המשפיע על הציון), בולטים ציונים נמוכים במבחני הריסוק עצמם (71% למבוגרים, 66% לילדים).
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני נאה, מעט מאצ'ואיסטי ומשדר "שטח".
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מודרנית למראה, והנדסת האנוש טובה משמעותית מזו שבדור הקודם, אך בינונית בפני עצמה. החומרים פשוטים, איכות ההרכבה טובה ואיכות הגימור פחות. הכניסה והיציאה נוחים, למושב הנהג חסרה תמיכה בגב התחתון ובסיסו מעט צר. המרחב מלפנים טוב, המרחב מאחור מספק לזוג, צפוף לשלושה מבוגרים. תא המטען גדול ונוח.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין כאמור חדש לגמרי, וזה מייצר 130 כ"ס ו־24.5 קג"מ. הפער בהספק לא גדול בהשוואה למנוע הקודם, הפער במומנט ובזמינותו, כן.
ואכן, החל מ־2500 סל"ד יש עוצמה נאה והדאסטר מאיץ יפה מאוד, והדבר בולט בעיקר במהירות עירונית. עם זאת, השהיית הטורבו מורגשת ופעולתו אינה חלקה. הילוך שישי ארוך מסדר לדאסטר שיוט נינוח יחסית בכביש המהיר.
ידית ההילוכים מעט גדולה ורחוקה מדי מהנהג, מהלכה ארוך ולא חלק, אך פעולתה מדויקת. מהלך דוושת המצמד ארוך, פעולתה קלה, וקל למצוא את נקודת הצימוד.
צריכת הדלק עמדה על 12.6 ק"מ/ל' במסלול מבחן - נתון נאה.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה שמציע הדאסטר לנהג ולנוסעים הינה מהטובות בסגמנט ובכלל. המתלים הרכים סופגים היטב את השיבושים באספלט העירוני. בשיוט בין עירוני הריסון טוב, ונוחות הנסיעה משתפרת אפילו יותר. המתלים האלה, יחד עם מרווח הגחון הנאה (21 ס"מ), מעניקים לדאסטר, גם עם הנעה קדמית בלבד, כישורי שטח ונסיעת שבילים מהטובים בסגמנט. עם זאת, רעשי כביש ורוח נשמעים באופן מוחשי.
לטובת הפרוטוקול. היכולת דינמית סבירה, אבל תחת עומס בפניות, הצמיגים אינם מציעים אחיזה גבוהה במיוחד, ההגה עמום וזוויות הגלגול בולטות.
 
-
תמורה למחיר
דאצ׳יה דאסטר 2019 מהווה תמורה מצוינת ביחס למחיר הנמוך, ורק חבל שרמת הבטיחות נמוכה אף היא.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה LAUREATE 1.5 ליטר דיזל אוטומט 4X2 עם כ-1000 יחידות.
אחריה גרסת LAUREATE 1.5 ליטר דיזל ידני 4X2 עם כ-200 יחידות.
 
-
מה חדש בדאצ'יה דאסטר 2019
מנוע 1.3 ל׳ טורבו בנזין החליף את מנוע ה-1.2 ל׳ הוותיק, ומוצע החל מהמחצית השניה של 2019 גם בגרסת הנעה כפולה.
-
סיכום
דאצ׳יה דאסטר 2019 זכה למנוע עדכני, מוצלח וטוב משמעותית מזה הפורש. הוא גם מציע עיצוב מושך, ממדים טובים, נוחות נסיעה מעולה, כושר מכובד בשבילים — וגם כמה חסרונות בולטים: הנדסת אנוש בינונית, איכות נסיעה לא-גבוהה - ובעיקר רמת בטיחות טעונה שיפור.
בהתחשב בתג המחיר הנמוך, ובהינתן היתרונות והחסרונות, זוהי קנייה טובה מאוד.