דאצ'יה דאסטר 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מאז הוצג בסוף 2009 היה הדאסטר, רכב פנאי קומפקטי עם יכולות שטח ראויות, לדגם החשוב של דאצ'יה. הדור השני הושק ב-2017 ועבר ב-2021 מקצה שיפורים.
הדאסטר המחודש משווק בישראל עם תיבה רובוטית דו-מצמדית, לאחר שזו נעדרה מהמפרט המקומי מזה שנתיים. תיבה זו משודכת כעת למנוע הטורבו-בנזין 1.3 ליטר – המשרת גם דגמים של רנו ושל מרצדס – בגרסת 150 כ"ס, וההנעה בגרסה זו היא קדמית.
הדאסטר האוטומטי מוצע בשתי רמות גימור: 'לורט' שמצוידת במולטימדיה, ו'פרסטיג'' הכוללת חישוקי "17, מפתח חכם ומצלמות היקפיות.
הדאסטר מסתפק במערכת התרעה בהרכבה מקומית – לא מעודד בהתחשב בציון הנמוך של 3 כוכבים שקיבל במבחני הריסוק של יורו NCAP ב-2017. ועם זאת, באופן מעט מוזר, ה'פרסטיג'' כן מצוידת בניטור שטחים מתים.
-
עיצוב ונוכחות
כצפוי במתיחת פנים – יחידות התאורה, הפגושים וכונסי האוויר עודכנו, ואליהם הצטרפו גם מגינים וספוילר אחורי; עם זאת, השינויים מינוריים, והרושם הקשוח נשאר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עשויה חומרים פשוטים וקשיחים.
המולטימדיה חודשה במקצה השיפורים וכוללת כעת צג גדול, "8, אך התצוגה בו פשוטה. יתרונה של התצוגה בכך שקל לתפעל אותה, וממשק קארפליי פועל היטב.
המחוונים האנלוגיים גדולים וברורים, אך צג המידע במרכז נראה מיושן. בצד החיובי, רוב המערכות קלות לתפעול.
תנוחת הנהיגה גבוהה, מעניקה שדה ראייה טוב, אך המושבים פשוטים למראה ואינם מאוד נוחים לישיבה.
המרחב מאחור טוב מאוד, וחבל שאין שם פתחי אוורור. לתא המטען נפח טוב (445 ל') והמבנה שלו שימושי ויעיל.
 
-
מנוע וביצועים
לגרסה האוטומטית מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר המייצר 150 כ"ס. לדאסטר ביצועים מצוינים בכל מצב, אך התיבה 'מעדיפה' לעיתים למשוך הילוכים לפני העלאה – מתאים יותר לשבילים, מתאים פחות לכביש. במצב כזה, בו המנוע פועל בסל"ד גבוה, הוא רועש. לפעמים השילוב להילוך נמוך אינו מהיר מספיק, ולא פעם נשמעים תקתוקים מהמערכת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בדאסטר סבירה. הוא אינו כושל בטיפול במפגעים, אך מעביר פנימה חלק מהשיבושים. בנוסף, רעשי מתלים נשמעים בעיר, רעשי כביש ורוח בולטים מחוצה לה.
בשבילים הדאסטר אינו מאוד נוח. עם זאת, היכולת שלו גבוהה; עם מרווח גחון נאה של 21.4 ס"מ, גם עם הנעה קדמית בלבד, הוא מרגיש בבית בשבילים בהם כלי פנאי מודרניים רבים יאבדו אוויר.
היכולת הדינמית בהחלט נאותה, והרכב יוצר תחושה שהוא 'קליל' בפניות – למרות זוויות גלגול מורגשות ההגה מעט איטי, ויש לו שטח מת גדול מדי במרכז. גם הבלמים אינם חדים.
 
-
תמורה למחיר
יש לנו סימפטיה גדולה לדאסטר וליכולות שלו בפרט, לגישה של דאצ'יה בכלל. אבל למכור ב-2022 רכב ללא מערך בטיחותי מתקדם, בייחוד כזה ללא בלימה אוטונומית, זה מוגזם.
עניין זה בולט במיוחד גם כי דאסטר בגרסה ה-150 כ"ס הדו-מצמדית כבר אינו כה זול - ולכן בגרסה הבכירה התמורה למחיר פחות טובה.
 
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה: 12.2 ק"מ/ל' במבחן שנערך בתוואי מגוון ושופע שבילים, 15 ק"מ/ל' בשיוט.
-
מה חדש בדאצ'יה דאסטר 2022
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
רכב פנאי זול - לטוב ולרע.