סוזוקי קרוסאובר 2022 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סוזוקי קרוסאובר החל את דרכו בשנת 2012 כרכב תצוגה בשם S-קרוס. גרסת ייצור שמרה על השם עם או ללא תוספת 'SX4', אבל כשהדגם עלה לישראל ברבעון האחרון של 2013 השם שונה לקרוסאובר. המקום היחיד בעולם שהדגם נקרא 'קרוסאובר'. הסיבה? כי בדור הקודם היתה גם SX4 סדאן שבשווקים מסוימים, כמו אצלנו למשל, עוד המשיכה להימכר במקביל לדגם החדש.
ביוני 2022 עלה ארצה הדור השני של הדגם תחת השם העולמי, S-קרוס, כך שדף הדגם הזה מתייחס רק לדור הראשון שסיים השנה את תפקידו.
מאז שהגיע לישראל עודכן הדגם שלוש פעמים. בפברואר 2017 עם הגעת מתיחת הפנים לדגם, בספטמבר 2019 כשזכה (לראשונה) במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, וביוני 2021 עם החלפת יחידת הכוח, בכזו שמשלבת גם מערך היברידי מתון.
בתחילת דרכו נחת בארץ עם מנוע בנזין (1.6 ל', 120 כ"ס) בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית-רציפה. בתחילת שנת 2017 נחתה בארץ גרסה מעודכנת, לאחר מתיחת פנים ראשונה. מלבד שינויים לעיצוב החיצוני ולאבזור לקרוסאובר המעודכן מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.4 ל' (140 כ"ס) המשודך לתיבה אוטומטית או ידנית עם שישה הילוכים.
ביוני 2021 הוחלפה יחידת הכוח בכזו שמשלבת גם מערך היברידי מתון. מנוע ה-1.4 ל' טורבו שהיה בעבר עודכן והספקו ירד ל-129 כ"ס (140 לפני כן). כדי לפצות על כך נוספה מערכת היברידית מתונה. הביצועים דומים כשצריכת הדלק עדיפה.
קרוסאובר חולק עם ויטארה (המעט קטן ממנוע) פלטפורמה, מכלולים שונים, ומאז מתיחות הפנים של שניהם גם את יחידת הכוח. הוא מגיע אלינו רק ברמת גימור אחת, GLX שאת פירוט תכולתה ניתן לראות בדף הדגם של שנת 2018.
-
עיצוב ונוכחות
הקרוסאובר לא יגרום לכם להתאהב בו במבט ראשון. אבל מתיחת הפנים בהחלט סייעה לו בכך – פגוש חדש, פנסי חזית גדולים יותר ושבכה ענקים בגימור כרום מקנים לו הופעה הרבה יותר בולטת ביחס לעבר.
-
תא נוסעים ומטען
מתיחת הפנים לא שינתה הרבה בתא הנוסעים שעדיין נראה נאה למדי, עם קווים עדינים ומאופקים, וטיפול חכם ולא עמוס במשטחים. איכות ההרכבה טובה אך מצד שני איכות החומרים והגימור בתא פחות טובים מהמקובל. צג מערכת המולטימדיה (אופציה בהתקנה מקומית) סובל מהשתקפויות.
המרחב מלפנים טוב, שדה הראייה טוב והמושבים מלפנים סבירים. מאחור המרחב לשני נוסעים טוב, לשלישי כבר יהיה צפוף. תא המטען גדול למדי (440 ליטר).
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' במהדורה ההיברידית מתונה(129 כ"ס) מפתיע בביצועיו, מאפשר צבירת מהירות בקצב נאה ללא מאמץ מיוחד ומאפשר יכולת טובה לעקיפה. זמינות הכוח הופכת אותו לנעים בשימוש יום-יומי רגוע. תיבת ההילוכים חלקה לרוב, על חשבון מהירות תגובתה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוטה לצד הרך, ובהתאם לרוב נוחות הנסיעה ראויה. במעבר על שיבושים גסים הרכב עשוי לחבוט ואותו כיול רך מוביל לתזוזות יתר בכביש גלי בגלל ריסון בינוני. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה. רמת הרעשים גבוהה מהרצוי – רעשי הכביש והרוח בולטים כבר ב-90 קמ"ש והמנוע רועש מאוד בעומס. בנסיעה, במיוחד בשביל, נשמעים גם צקצוקים מהמרכב.
היכולת הדינאמית טובה אך זוויות הגלגול פחות נעימות בנהיגה שכזו. קרוסאובר מעדיף נהיגה מתונה ורגועה.
בשביל קרוסאובר מעניק נוחות נסיעה סבירה בהחלט.
 
-
תמורה למחיר
יחידת ההנעה המשיכה במסע השיפורים של קרוסאובר, אך גם מחירו עלה. מדובר ברכב טוב מבעבר, אך התחרות סביבו מתקדמת בקצב מהיר.
-
בטיחות
סוזוקי קרוסאובר נבחן במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכה לחמישה כוכבים, אך צריך לזכור שהמבחן נערך בשנת 2013 בתקן פחות מחמיר מהיום. מבחינת מערכות בטיחות מתקדמות הדגם מוצע עם מערכת בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית אך היעדר מערכת התראה על סטייה מנתיב מחייבת גגם כיום מערכת התראה בהתקנה מקומית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה למדי עם 11.9 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.
 
-
מה חדש בסוזוקי קרוסאובר 2022
אין שינוי בדגם בשנת 2022, כשמחליפו עלה ארצה ביוני 2022 תחת שם חדש: S-קרוס.
-
סיכום
רכב פנאי קטן שיכול להחליף את המשפחתית. הגיל ניכר.