דאצ'יה סנדרו 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
באפריל 2016 נחתה בארץ גרסה רובוטית לדגם הקטן בהיצע דאצ׳יה, הסנדרו סטפוויי.
הסטפווי - שהוצע עד כה בגרסאות ידניות בלבד - מקבל תיבה רובוטית, חד מצמדית, עם חמישה הילוכים. תיבה זו זמינה, בשלב זה, רק עם מנוע ה-0.9 ליטר טורבו בנזין. המפרט הטכני מגלה כי ביצועי הגרסה הרובוטית זהים לאלו של הגרסה הידנית - 11.1 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 168 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת (רשמית) של 19.6 ק"מ לליטר. המחיר גבוה בכ-10% לעומת הדגם הידני המקביל.
הדגם הרובוטי יגיע עם מפרט אבזור דומה לשל הדגם הידני - כולל מערכת מולטימדיה מקורית עם דיבורית בלוטות', חישוקים קלים ובקרת שיוט.
-
עיצוב ונוכחות
דאצ׳יה סנדרו 2017, בהשוואה לשאר דגמי הסופר-מיני, נראית גדולה - גם אם אינה נאה, ונראית מיושנת. "ההסבה לפנאי" של הסטפוויי מוסיפה לנוכחות ולתחושת הגודל.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג גסה, פשוטה ומיושנת - הן ברמת הגימור והן ברמת הנדסת האנוש (הלקויה). מצד שני, מרווח הפנים סביר והמושבים נוחים - בעיקר אלו האחוריים. תא המטען שימושי מאשר ברוב מכוניות הסופרמיני.
-
מנוע וביצועים
עיקר כוחו של מנוע הדיזל הוא בתנועה לא מאומצת ובשיוט, כאשר הוא צובר מהירות בעקביות נאה. צריכת הדלק מרשימה, עם 16.2 ק"מ לליטר.
מנוע ה-1.2 ל' בעל ביצועים צנועים מהותית משל הדיזל, אך הוא מגלה גמישות מפתיעה, בין היתר בזכות הילוכים קצרים יחסית. מאידך, ההילוכים הקצרים מותירים את המנוע בסל״ד גבוה ורועש בשיוט. צריכת הדלק עמדה במבחן על 13.5 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה אחידה. יכולת הספיגה סבירה, אבל המחסור בריסון במתלים מביא לתנודות בתדירות גבוהה מהרצוי, במעבר על שיבוש גדול או שבר באספלט. בידוד הרעשים לא מוצלח.
-
תמורה למחיר
דאצ׳יה סנדרו 2017, על גרסאותיה, מציעה חבילה הוגנת - מקבלים מעט, אבל משלמים מעט. סנדרו 1.2 ל' היא הסופר מיני הזולה מסוגה, הסטפוואי מספק מראה של קרוסאובר ב-60% מהמחיר, ובדיזל - גם צריכת דלק חסכונית מאוד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה LAUREATE 0.9 ליטר טורבו עם כ-800 יחידות.
אחריה גרסת LAUREATE 1.5 ליטר דיזל ידני עם כ-500 יחידות.
-
מה חדש בדאצ'יה סנדרו 2017
אין עדכונים במפרט בשנת המודל 2017.
-
סיכום
הסופרמיני הזולה ביותר - ויש לזה מחיר.