פורד ברונקו 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2020 פורד החזירה לחיים את השם המיתולוגי 'ברונקו" בכלי שמהווה הומאז׳ עיצובי לרכב המקורי - ומציג מפרט קרבי ומתוחכם בו זמנית.
הברונקו מוצע בגרסאות שלוש וחמש דלתות (עם ארבעה או חמישה מושבים בהתאמה) ומציע שפע של אופציות, שדרוגים וקסטומיזציה היישר מן המפעל. הוא מתבסס על שלדת הסולם מטנדר הריינג׳ר, עם מתלים נפרדים מלפנים לטובת שיפור היכולת בכביש, כאשר מאחור מותקנים סרן חי וקפיצי סליל.
בדומה לרנגלר, גם הברונקו מציע אופציה לניתוק הדלתות וחלקי גג לטובת הנאה מהאוויר הפתוח, כאשר בניגוד לג׳יפ כאן ניתן לאחסן את כולם בתא המטען. יש גם אופציה לדלתות עם פתח אוורור, גג רך או קשיח ועוד.
פורד ברונקו מוצע בישראל עם שני מנועי טורבו-בנזין – 2.3 ל' (270 כ"ס) המוצע ברמת גימור 'ביג בנד' או V6 2.7 ל' (330 כ"ס) בשאר רמות הגימור. שניהם משודכים לתיבת 10 הילוכים אוטומטית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב כולו רטרו ומהווה העתק מודרני לברונקו מהדור הראשון. התוצאה נהדרת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג של ברונקו ממשיכה לפרוט על מיתרי הנוסטלגיה עם עיצוב רטרו-מודרני-קשוח, והמתגים גדולים כדי שיהיו נוחים לתפעול גם עם כפפות.
החומרים נוקשים, במטרה לשמור על עמידות גבוהה ונוחות הניקוי, וכך גם המושבים המרופדים באריג סינטטי דוחה מים ואבק.
בצד המודרני ישנו מסך מולטימדיה ענק ולוח מחוונים מוקרן, אך זה האחרון מעט קטן ולא מספיק ברור - ובכלל הנדסת האנוש טעונה שיפור.
המרחב לנוסעים מספק בהחלט, ובגרסה הארוכה תא מטען מתאים לטיולים משפחתיים.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-V6 מציג ביצועים מרשימים, ויש הילוך כוח כיאה לרכב שטח אמיתי.
גרסת הבסיס, עם מנוע ה-2.3 ליטר, מציגה עם התנעה צליל מנוע צורמני ולא נעים לאוזן. עם זאת, הצליל הזה היה לאחד המגרעות הבודדות של המנוע הזה; השילוב בינו לבין תיבת הילוכים יעיל וטוב, בזכות בניית כוח לינארית ונעימה ויכולת טיפוס טובה בסל"ד גבוה. בפועל, פער הביצועים ביחס לגרסת ה-2.7 ליטר קטן מהצפוי, בוודאי בשימוש שוטף.
-
נוחות והתנהגות
בעיר הנסיעה נוקשה, אך ככל שהמהירות עולה הנוחות הופכת טובה יותר, ובשילוב ריסון טוב, היא אפילו ראויה. וזה לא משהו שניתן להגיד על הרבה רכבי שטח מהסוג הזה.
ביחס לרכבי שטח קשוחים, בפיתולים הברונקו מספק אחיזה גבוהה, זוויות גלגול מרוסנות ובלימה טובה.
-
תמורה למחיר
הברונקו הוא כלי שטח נהדר, אבל המחיר יקר. גרסת ביג בנד שומרת על רוב היכולות המרשימות במחיר מוזל ומציעה תמורה עדיפה.
-
גרסאות ורמות גימור
'ביג בנד' היא גרסת הכניסה, ומגיעה ברמת גימור 'Mid' הכוללת מסך מולטימדיה ולוח מחוונים מוקרן בגודל 8 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח ועוד. שאר הגרסאות מגיעות ברמת גימור Lux הכוללת מערכת שמע של B&O, מסך מולטימדיה בגודל 12 אינץ', מערך מצלמות היקפי, משטח טעינה אלחוטי ועוד.
הבדלים משמעותיים נמצאים גם במפרט השטח: ב'ביג בנד' יחס העברה קצר, הנעה כפולה לפי הצורך, סרן קדמי דנה 190, צמיגי 32 אינץ'. רמת גימור 'אאוטר בנקס' מוסיפה לזה גם בקרת זחילה.
'בדלנס' קשוחה יותר ומוסיפה הנעה כפולה קבועה עם אפשרות לניתוק מוט מייצב, סרן קדמי דנה 210, בולמי בילשטיין, יחסי העברה קצרים יותר, נעילת דיפ' מרכזי, מיגונים, צמיגי 33 אינץ' ועוד.
'ויילדטראק' מיועדת לשבילים מהירים; היא מוותרת על ניתוק המוט המייצב וחלק מהמיגונים ומחליפה אותם בצמיגי 35 אינץ', בידלוקס בחישוקים, יחס העברה קצר עוד יותר - ועוד.
-
בטיחות
פורד ברונקו טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
במפרט הבטיחות: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטחים מתים, מערכת להמנעות מתאונה ועוד.
-
צריכת דלק
לגרסת ה-2.7 ליטר צריכת דלק גבוהה שנעה בין 6.7 ל-7.9 ק"מ לליטר במבחני הדרכים שלנו. סביר במונחים של רכבי שטח גדולים וכבדים.
במפתיע, במבחן מאומץ לגרסת ה-2.3 ליטר עמדה הצריכה על 6.3 ק"מ/ל' – צריכה גבוהה יותר (!) מאשר בגרסת ה-V6.
-
מה חדש בפורד ברונקו 2023
בחודש פברואר 2023 החל שיווק פורד ברונקו בגרסת 'ראפטור', גרסת העל של הדגם המציעה מפרט שטח משופר בהשראת מרוצי "באחה". מחירה גבוה במיוחד: מ-775,000 שקלים.
-
סיכום
יכולות שטח מרשימות עם יכולות כביש הגיוניות - אבל יש לזה מחיר.