פורד קוגה 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
רכב הפנאי הקומפקטי של פורד הגיע לישראל עוד ב-2013 ומהיום הראשון זכה במבחני הדרכים שלנו לשבחים על הביצועים, הנוחות והיכולת הדינמית - אך מחיר גבוה יחסית למתחרות עמד תמיד בעוכריו. במהלך חיי הדגם, נדמה היה שמבחינה שיווקית הוא נמצא תמיד צעד אחד אחורה – בהתחלה הגיעו רק גרסאות הנעה כפולה יקרות יחסית, ועד שהתחיל שיווקן של גרסאות הנעה קדמית זולות יותר כבר היה מאוחר מדי – משום שהופעת קיה הספורטאז' 1.6 ל' שינתה את כללי המשחק, ואת רמת המחירים המקובלת.
במהלך 2017 הגיעה לארץ גרסה מחודשת, אשר זכתה להגדלת מגוון הגרסאות והאבזור, לצד הפחתת מחיר - עניין ששיפר את התחרותיות של הקוגה בישראל באופן משמעותי.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים שעבר פורד קוגה 2018 היתה קלילה למדי. העיצוב נאה, עם פרופורציות טובות, אבל חסר מעט מהדרמה שמאפיינת את עיצוב רכבי הפנאי של הדור האחרון. לטוב ולרע.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של הקוגה חושף את גילו. החומרים אומנם טובים ברובם, אך העיצוב הכללי מיושן, עם כמות כפתורים גדולה. עמדת הנהג מציעה טווח כיוונון רחב להגה ולמושב, ודי והותר מקום לראש ולרגליים. אך מרחב המחיה של הברכיים מוגבל מעט. בשאר המושבים לא נרשמו תלונות מיוחדות, ואפילו המושב האמצעי מאחור סביר יחסית. תא המטען גדול ונוח להעמסה, ותחתיו יש גלגל חלופי צר.
-
מנוע וביצועים
הקוגה מציעה כבר בגרסת הבסיס את אחד המנועים החזקים ביותר בקטגוריה – 1.5 ל' טורבו המפיק 182 כ"ס. יחד עם תיבה פלנטרית ערנית עם שישה הילוכים, התוצאה היא תאוצות זריזות בכל מצב. ביציאה חזקה מהמקום הגלגלים הקדמיים אף מתקשים להתמודד עם כל הכוח – וההגה מתחיל לרקוד בידים. הצד השני של המטבע הוא צריכת דלק לא מבריקה: 9 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.
-
נוחות והתנהגות
פורד קוגה 2018 הוא אחד מרכבי הפנאי הנוחים ביותר בקטגוריה, אם לא הנוח ביותר. המתלים שלו עושים עבודה טובה מאוד בבידוד הנהג והנוסעים משיבושים עירוניים ובין עירוניים, במקביל לריסון טוב מאוד של המאסה על גלים ובפניות. לנוחות הגבוהה תורם גם מושב נהג נוח מאוד גם בנסיעות ארוכות. בידוד רעשי הכביש והמנוע טוב, אך רעשי רוח מתחילים להיות נוכחים כבר במאה קמ"ש.
שלדה טובה משלימה את מתלי הקוגה המוצלחים לכדי אחד מרכבי הפנאי המהנים ביותר לנהיגה בקטגוריה. האחיזה טובה, ההתנהגות מדויקת ומידע לגבי מצב הרכב זורם לנהג הן דרך הישבן והן מההגה.
בשטח, הקוגה מציע את אותם מתלים יעילים יחד עם מרווח גחון גדול יחסית – 20 ס"מ. אך בגרסת ההנעה הקדמית הוא מתקשה לפעמים להוריד את הכוח לשביל. מספיק טוב לטיולים רגועים, אך לא יותר.
 
-
תמורה למחיר
בתמחור החדש, הקוגה הוא רכב פנאי תחרותי שכדאי לכם לשקול – רק קחו בחשבון את צריכת הדלק.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2018 הגרסה הנמכרת הייתה טיטניום 1.5 ליטר טורבו עם כ-800 יחידות.
-
סיכום
הקוגה הוא אומנם אחד מרכבי הפנאי הוותיקים בקטגוריה – אך בסעיפים רבים הוא גם אחד הטובים בקטגוריה. הוא נוח, מהיר ומהנה לנהיגה, מצויד בצורה סבירה מרמת האבזור טרנד X ומעלה, ומציע מרחב טוב לנוסעים. החסרונות העיקריים שלו הם תא נוסעים מיושן וצריכת דלק גבוהה יחסית.