פורד קוגה 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הקוגה של פורד נחת בארץ בתחילת 2013. בנובמבר 2015 התרחב היצע רמות הגימור, עם התווספות גרסאות הנעה קדמית מוזלות, ואילו ביוני 2017 החל שיווק הקוגה המעודכן, עם אותה יחידת הנעה - אך עם מבחר גדול יותר של רמות גימור ומחירים זולים מבעבר.
הקוגה מוצע בישראל עם יחדת כוח אחת: מנוע 1.5 ל' טורבו המנפק 182 כ״ס ומשודך לתיבת הילוכים אוטומטית-פלנטארית עם 6 היל'. ההנעה קדמית ברוב הגרסאות, וברמת הגימור הבכירה מוצעת הנעה כפולה. למפרט רמות גימור ואבזור מקיף יותר, ראו דף דגם למודל 2017.
-
עיצוב ונוכחות
פורד קוגה 2019 מציג קו דופן נאה ואחוריים בעלי מראה זורם, היוצרים ביחד רושם הרמוני. החזית קצת יותר שגרתית ורבועה, אך מלאת נוכחות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים שומר על האיכות הגבוהה - אך מעניק תחושה קודרת ומעט מיושנת ביחס לתחרות. המרווח ליושבים מאחור נאה. תא המטען בעל נפח ממוצע לקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
יחידת הכוח, יחד עם תיבת 6 היל', מציעה ביצועים מעולים - ומהטובים בקבוצה; צריכת הדלק לא מרשימה, ועומדת על 9 ק״מ לליטר בממוצע המבחנים שלנו.
-
נוחות והתנהגות
הקוגה מספק נוחות נסיעה מצוינת, אשר עולה על זו של רוב המתחרים, לצד יכולת דינאמית טובה מאוד וניהוג מהנה. הבידוד מרעידות ורעשים מרשים אף הוא. יכולת השטח מוגבלת בעיקר לשבילים.
-
תמורה למחיר
פורד קוגה 2019 הוא מרכבי הפנאי הטובים בקטגוריה - והתמחור האגרסיבי של היבואן מציב אותו במקום טוב מתמיד. אולם חשוב להזכיר שצריכת הדלק גבוהה ביחס למקובל היום.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה טיטניום 1.5 ליטר טורבו עם כ-500 יחידות.
-
סיכום
למרות גילו, הקוגה עדיין בשיאו - וראוי להצלחה יותר מתמיד.