פורד קוגה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
כשנה וחצי לאחר שנחשף בחו״ל, ואחרי היעדרות של מספר חודשים מהשוק המקומי - חזר פורד קוגה לשוק הישראלי במחצית השניה של 2017.
מבחוץ, עבר הקוגה שינוי קוסמטי כדי ליישר קו עם המראה העכשווי של פורד; גם תא הנוסעים עבר עדכון ניכר, כולל תוספות אבזור נדיבות. לצד כל אלו, ביצעה היבואנית הורדת מחיר משמעותית והגדלה של מבחר הגרסאות, כדי לשפר את התחרותיות בפלח השוק הפופולרי.
פורד קוגה 2017 הוצע בחמש רמות גימור: ה'טרנד' הבסיסית כוללת חישוקי "17, שמשות כהות, מסילות גג, בקרת אקלים מפוצלת, התנעה בכפתור, בלם יד חשמלי, מערכת שמע עם בלוטות' ומשוטי הילוכים מאחורי ההגה. היא כוללת שבע כריות אוויר ומערך של מובילאיי.
הטרנד X מוסיפה חבילת בטיחות אקטיבית עם בלימה אוטונומית במהירות עירונית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי. היא כוללת צג מידע צבעוני במחוונים ומערכת מולטימדיה מקומית (שכוללת מצלמה ואפליקצית וויז).
רמת גימור טיטאניום הוסיפה לרשימה גג זכוכית פנורמי, חישוקי "18, תאורת לד אחורית, פתיחה חשמלית לתא המטען, ריפוד משולב עור, תפעול חשמלי לכיוון מושב הנהג, תאורת אווירה צבעונית וגימור יוקרתי יותר לסביבת הנהג. בטיטאניום מותקן מערך המולטימדיה המקורי ("8) החדש של פורד, שכולל ניווט בעברית, מערכת שמע של סוני וממשק אפל קארפליי. בתחום הבטיחות נוסף ניטור שטחים מתים והתרעה על תנועה צולבת מאחור.
רמת הגימור הבכירה, טיטאניום X, צירפה לרשימה תאורת קסנון אדפטיבית, חישוקי "19, ריפודי עור ומפתח חכם. רמת גימור זו הוצעה גם בגרסת הנעה כפולה, המצוידת בבקרת שיוט אדפטיבית ובלימה אוטונומית מתקדמת יותר (עם יכולת בין עירונית).
-
עיצוב ונוכחות
הניתוח הקוסמטי שעבר פורד קוגה 2017 היה עדין למדי, ובעיקר חידד את הנוכחות של החזית. העיצוב נעים, עם פרופורציות טובות, אבל קצת בנאלי בקטגוריה שנסמכת על הרושם.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים של הקוגה מעניק תחושה מעט ותיקה. האיכות אומנם טובה, אך העיצוב הכולל מיושן. מושב הנהג נוח מאוד, גם בנסיעות ארוכות, אך מרחב הברכיים מוגבל מעט בגלל הקונסולה המרכזית. המרווח מאחור מצוין, ותא המטען גדול ונוח להעמסה.
 
-
מנוע וביצועים
הקוגה מציע את אחת מיחידות הכוח החזקות בקבוצה – 1.5 ל' טורבו המפיק 182 כ"ס. יחד עם תיבה אוטומטית זריזה עם שישה הילוכים, התוצאה היא תאוצות מיידיות וכוחניות בכל מהירות, ושפע של כוח זמין בעליות ובעקיפות. הצד השלילי הוא צריכת דלק גבוהה מהמקובל: 9 ק"מ/ליטר בממוצע בימי המבחן.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של הקוגה מצוינת בכל קנה מידה. גם איכות הנסיעה גבוהה, עם בידוד יעיל של רעשי הכביש והמנוע, אך אוושת הרוח מורגשת במהירות שיוט מקובלת.
גם בתחום הדינאמי מציג הקוגה רמה נדירה בקטגוריה: האחיזה מצוינת, ההתנהגות מדויקת וההיגוי אפילו מעניק קצת פידבק.
בשבילים, הקוגה מציע אותה נוחות גבוהה יחד עם מרווח גחון גבוה יחסית. גרסת ההנעה הקדמית מתקשה לעיתים להוריד את הכוח הרב של המנוע לקרקע בצורה יעילה.
 
-
תמורה למחיר
הקוגה אינו רכב הפנאי הזול בקטגוריה, אך הרמה הגבוהה שהוא מציג בביצועים, בנוחות ובהתנהגות כביש, מעניקה תמורה ראויה מאוד למחיר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה טיטניום 1.5 ליטר טורבו 4X4 עם כ-400 יחידות.
אחריה גרסת טיטניום 1.5 ליטר טורבו עם כ-100 יחידות.
-
סיכום
למרות תא הנוסעים המתיישן וצריכת הדלק הגבוהה-יחסית, הקוגה הוא אחד מרכבי הפנאי המצטיינים בסגמנט: הוא מאובזר בצורה נאה ברוב רמות הגימור ומציע מרחב טוב לנוסעים, אך בעיקר, הוא נוח, מהיר ומהנה לנהיגה.