פורד ריינג'ר 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
פורד ריינג'ר הוא הטנדר ה"קטן" של יצרנית הרכב האמריקנית ומכונה במהדורה הגלובלית שלו – זו המגיעה אלינו - T6.
הדור החדש והנוכחי נחשף לראשונה בנובמבר 2021, על בסיס פלטפורמה חדשה, והוא פותח בשיתוף פולקסווגן שהאמארוק החדש שלה חולק עם הריינג'ר מכלולים.
ריינג'ר מקביל במידותיו לטנדרים "1 טון" יפניים אך עיצובו החיצוני כוחני ומשדר פחות "טנדר עבודה".
בפורד מתגאים בציוד הרכב בכמה מערכות טכנולוגיות נדירות בסגמנט: כך למשל יש אופציה לתאורת לד מטריקס, לוח מחוונים מוקרן, מסך מולטימדיה בגודל של עד 12 אינץ' ועוד.
היצע יחידות ההנעה מגוון ומתחיל במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.3 ל', ממשיך דרך מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.0 ל' במגוון גרסאות הספק ומסתיים במנוע V6 מוגדש.
בראש ההיצע עומדת גרסת ה'ראפטור' – גרסה ספורטיבית המעוצבת בהשראת טנדרי ה"באחה". ל'ראפטור' אותו מנוע V6 כפול מגדשים בהספק של 392 כ"ס ו-59.5 קג"מ, הנעה כפולה, תיבה אוטוממטית עם 10 הילוכים. בנוסף מפרט שטח משופר הכולל בולמי פוקס עם שליטה אלקטרונית, מיגון שטח, הגבהת מרכב, צמיגי שטח ועוד.
השיווק בישראל החל באפריל 2023 בגרסת ה'ראפטור'.
-
עיצוב ונוכחות
לגרסת הראפטור עיצוב מוחצן לעין, ולא רק בזכות הצבע הכתום ברכב הנבחן או ערכת המדבקות הצעקנית; הכנפיים והמרכב מורחבים ומייצרים מראה שרירי ומשכנע מאוד. הכיתוב הענק "FORD" בוטה מאוד לרוחב כל הסבכה הקדמית, כדי שאיש לא יתבלבל חלילה בזיהוי.
התוצאה מרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בראפטור מרשים מזה שבטנדרים בגודלו בישראל. הוא מרווח ורחב, המושבים הקדמיים ספורטיביים למראה, בעלי תמיכה צידית טובה ונוחים. המושב האחורי רחב דיו ומרווח הרגליים מספק.
קל להגיע לתנוחת נהיגה מושלמת, איכות החומרים וההרכבה מפתיעה לטובה והתחושה בהחלט נעימה.
עוד נמצא כאן גלגל הגה ספורטיבי עם ציפוי עור ופס מרכוז כתום, דשבורד בעיצוב מודרני עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה אנכי "12.4 עם קישוריות מלאה לאפל ואנדרואיד.
ארגז המטען בראפטור מציע כושר העמסה מותר של 652 ק"ג בלבד. בארגז קשת דקורטיבית נאה שממשיכה את קו הקבינה, קרסי עיגון/קשירה, וו גרירה מקורי נשלף עם עיגון מאובטח לארגז, שקע מצית ושקע חשמל־ביתי וכיסוי מלא של תריס נגלל חשמלית.
-
מנוע וביצועים
לראפטור אין נתוני ביצועים רשמיים, אבל במדידות בחו"ל מדובר על 8 שניות ל־100 קמ"ש ועד ל־180 קמ"ש. כך או כך, התחושה היא שהוא אפילו מזנק מהר יותר, וברור שהמהירות המרבית מוגבלת. הריינג'ר-ראפטור לא מתקשה לזנק ממקומו כקליע, לצאת לעקיפות בזק גם בתנאים מכבידים ולסחוב בעוצמה בעליות כאילו לא היו.
-
נוחות והתנהגות
הביצועים מקבלים גיבוי מלא בכביש מהגה חד ומדויק ומיכולת דינמית מפתיעה ביותר לטובה. חבל רק שהבלימה אינה נשכנית מספיק.
בשטח, מערכת המתלים הזו מצטיינת במהלך ארוך ופעולה פרוגרסיבית שיודעת לספוג ולרסן באדישות את המהמורות הקשות ביותר במהירויות שיפרקו לגורמים כל רכב אחר, פשוטו כמשמעו.
ביצועי העבירות בשטח טכני משאירים הרחק מאחור כל רכב שטח שאינו ברונקו או רוביקון.
-
תמורה למחיר
מחירו של ראפטור נושק לחצי מיליון שקלים. הרבה מאוד כסף בכלל, לטנדר בפרט – יהיה מצוין ככל שיהיה.
-
גרסאות ורמות גימור
בתחילת הדרך פורד ריינג'ר 2023 הוצע בישראל רק בגרסה אחת – ראפטור הספורטיבית בעלת מנוע V6 טורבו-דיזל המפיק 292 כ"ס.
לגרסה זו אבזור עשיר אך עיקרה במפרט שטח משופר: מפשק סרנים רחב ב-9 ס"מ, הגבהת מרכב, שלדה מחוזקת, קפיצי סליל מאחור, בולמי פוקס 2.5" מתכווננים, צמיגי שטח ועוד.
-
בטיחות
הרכב קיבל 5 כוכבים במבחן הבטיחות של יורו NCAP ב-2022 והציונים גבוהים: מבוגרים, 84%; ילדים, 90%; הולכי רגל, 74%; מערכות בטיחות 84%.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר יחסית לסגמנט וכולל: 8 כריות אוויר, מערכת ניטור שטחים מתים, התראה על תנועה צולבת, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק גבוהה; אמנם בשיוט נינוח ניתן לגרד כ־7 ק"מ/ל', אבל בנהיגה רגילה עם האצות, עקיפות ועליות פה ושם, 5-5.5 ק"מ/ל' (לא כולל התגרזנות בשטח, כן?...) יהיו ריאליים יותר.
-
מה חדש בפורד ריינג'ר 2023
באפריל 2023 החל שיווק פורד ריינג'ר באופן סדיר, לראשונה בישראל. השיווק החל בגרסת הראפטור הספורטיבית, ובדצמבר 2023 הצטרפו גרסאות וויילדטראק ו- XLT.
-
סיכום
הראפטור הוא טנדר הביצועים־ספורטיבי הטוב בישראל.