הונדה סיוויק האצ'בק 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במאי 2021 נחשף הדור החדש של הונדה סיוויק, אשר נחת בארץ בסוף 2022 - בשלב זה רק במרכב האצ'בק/ליפטבק (5 דלתות).
הסיוויק החדשה מבוססת על פלטפורמה חדשה, המרכב קשיח מקודמו וממדיה גדולים במעט מהדור היוצא.
בישראל משווקת הסיוויק עם יחידת הנעה אחת: יחידה ההיברידית חדשה של היצרנית, המשלבת בין מנוע בנזין 2.0 ל' המשמש לרוב כגנרטור, לבין מנוע חשמלי המפיק 183 כ"ס ו-32 קג"מ ואחראי על ההנעה ברוב המצבים.
לצד גרסה זו מוצעת גם טייפ R הספורטיבית המצוידת במנוע 2.0 ל' מוגדש (329 כ"ס) ומזנקת למאה קמ"ש ב-5.4 שניות.
-
עיצוב ונוכחות
אם צלליתה של הסיוויק החדשה דומה לעבר, הרי שהשינוי במידות ובפרופורציות יוצר מראה שונה. ובעוד שבעבר סיוויק במרכב האצ'בק הציגה מופע רעשני, לחדשה מופע יוקרתי ומלוטש יותר.
-
תא נוסעים ומטען
גם בסביבת הנהג ההופעה נקייה ומנימליסטי, לעיתים מדי, והתחושה קודרת. איכות החומרים טובה לרוב והנדסת האנוש מוצלחת.
הישיבה נמוכה, קל למצוא תנוחת נהיגה נוחה וגם מושב הנהג מוצלח.
הכניסה לאחור דורשת התכופפות, אולם בפנים מגלים מרחב טוב עבור שני נוסעים. אין פתחי אוורור ברמות הגימור הנמוכות וזה ממש חבל.
לתא המטען נתון צנוע, גם ביחס למשפחתיות האצ'בק אחרות – 345 ל' בלבד. עם זאת, בזכות מבנה נכון הוא שימושי למדי.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה ההיברידית המתוחכמת של סיוויק מתגלה כמוצלחת במיוחד.
הביצועים טובים, והמנוע מצליח להציג עליית סל"ד וצליל נעים שמתגברים הדרגתית ומשתנים בהאצה, דבר היוצר תחושה של החלפות הילוכים. במרבית המצבית יחידת ההנעה הזו שקטה ומציעה אופי "חשמלי" בנהיגה יום-יומית, אך תחת האצה האופי "בנזיני" וספורטיבי.
באופן מעניין, גם כשבעליות ארוכות נגמרת האנרגיה בסוללה (וזה נדיר), הירידה בקצב אינה דרמטית והסוללה מתמלאת מחדש במהירות.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של סיוויק נוטה לצד הנוקשה, אך הוא נעשה בצורה פרוגרסיבית ואיכותית. זה אומר שהסיוויק אומנם אינה מכונית רכה ומלטפת, אך תטפל ברוב השיבושים באופן יעיל מחד ומצטיינת בריסון המרכב מאידך.
רעשי הכביש והרוח מורגשים יותר מן הרצוי.
התנהגות הכביש טובה מאוד עם יכולת גבוהה בפניות, זוויות גלגול מתונות וריסון טוב של המרכב.
הבלימה טובה מהמקובל בכלים היברידיים, כשרק במקרים קיצוניים אובד הדיוק.
-
תמורה למחיר
מחירה של סיוויק גבוה באופן קיצוני ביחס למשפחתיות קומפקטיות אחרות עם נתונים דומים - והתמורה בעייתית.
-
גרסאות ורמות גימור
הונדה סיוויק החדשה משווקת בישראל בגרסה אחת – היברידית, 184 כ"ס – ובשלוש רמות גימור.
רשימת האבזור ברמת 'אלגנס' כוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, בקרת אקלים, צג "9, מחוונים מוקרנים "7, תפעול חשמלי למושב הנהג ועוד.
רמת גימור 'ספורט' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', ריפוד משולב בד-עור למושבים, איפור והופעה ספורטיביים יותר ועוד.
רמת 'אדוונס' מוסיפה תאורה אדפטיבית, גג זכוכית, לוח מחוונים מוקרנים "10.2, תפעול חשמלי גם למושב הנוסע, ריפוד עור למושבים הקדמיים (דמוי עור באחוריים), מערכת שמע משודרגת של בוז ועוד.
בנוסף מוצעת גרסת טייפ R הספורטיבית עם מנוע 2.0 ל' מוגדש (239 כ"ס), תיבה ידנית ומפרט טכני משופר הכולל דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה, בולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית, היגוי מקוצר (2.1 סיבובים מנעילה לנעילה), בלמים של ברמבו, צמיגים ספורטיביים ועוד.
-
בטיחות
הונדה סיוויק נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון של 89% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-82% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב הנסיעה, ניטור רכב בשטח מת, התרעה על תנועה חוצה בנסיעה לאחור ועוד.
-
צריכת דלק
במבחן הדרכים של אוטו צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-17.5 ק"מ לליטר – נתון מצוין. בנהיגה מתונה נרשמו בקלות כ-20 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בהונדה סיוויק האצ'בק 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
משפחתית מצוינת, אך מחירה הגבוה עומד בעוכריה.