הונדה ג'אז 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2020 הושק בישראל הדור הרביעי של הונדה ג׳אז, שמאז ומתמיד הייתה ייחודית בהשוואה לדגמי סופרמיני אחרים, בזכות מבנה מיניוואני שהעניק לה מרחב פנים מרשים ושימושיות גבוהה.
המבנה המקורי נשמר והממדים קרובים מאוד לדור היוצא, אך המערך ההיברידי שונה וייחודי; המפרט כולל מנוע בנזין אטמוספרי 1.5 ליטר המייצר 98 כ"ס ו-2 מנועים חשמליים. אולם, בניגוד למקובל, רוב הזמן מנוע הבנזין מניע מנוע חשמלי אחד המתפקד כגנרטור וטוען את הסוללה. האנרגיה הנאגרת בה משמשת את המנוע החשמלי השני – והוא זה שמניע את הרכב.
רק בשיוט רגוע במהירות גבוהה יותר, מ-80 קמ"ש ומעלה, יעביר מנוע הבנזין את תפוקתו לגלגלים.
המנוע החשמלי המניע את הרכב רוב הזמן מייצר 109 כ"ס ו-25.8 קג"מ, ואלה הנתונים המרביים של הרכב.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של הג‘אז נובע מהמבנה שלה, שנועד למקסם את חלל הפנים, ולזו חזית ייחודית וחביבה למראה.
-
תא נוסעים ומטען
כצפוי, לג׳אז הקטנה מרחב פנים גדול בהרבה מזה של דגמי סופרמיני אחרים. התחושה היא שהרכב אוורירי ומרווח לא רק בגלל המרחב הנדיב, אלא גם בזכות שטח החלונות הגדול. העיצוב עצמו נאה ומיוחד, אך איכות החומרים לא מצטיינת. מושב הנהג בינוני, מסכי המולטימדיה ולוח המחוונים המוקרן איכותיים.
המרחב מאחור נדיב ביותר, והרצפה הכמעט-שטוחה מוסיפה לנוחות הישיבה ומאפשרת מקום ישיבה במרכז. לחיוב יצוינו ריפוד איכותי ותאים נפרדים למסמכים ולסלולרי, לשלילה נציין היעדר פתחי מיזוג מאחור ושקע טעינה. תא המטען גדול ושימושי וכולל שלל פתרונות עגינה ואחסון. ג'אז מציעה גם מספר אפשרויות לקיפול המושבים והתפעול קל מאוד.
-
מנוע וביצועים
בנסיעה בעיר בולטת פעולתו השקטה של המנוע, והתאוצה טובה מאוד. מחוץ לעיר הביצועים כבר סבירים בלבד, אך יספקו כל שימוש מקובל. תחת עומס פעולת מנוע הבנזין נשמעת היטב והיא אינה מעודנת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר מספקת; הג‘אז מצליחה להתמודד היטב עם טלאים ושיבושים ”מעוגלים“ בעוד שיבושים חדים ושברים מורגשים יותר. בידוד הרעשים אינו מצטיין — יש לא מעט רעשי רוח וכביש. היכולת הדינאמית טובה.
-
תמורה למחיר
מחירה של הג׳אז גבוה ודומה לזה של רכבי פנאי קטנים. ביחס לדגמי סופרמיני התמורה אינה מצטיינת, אך מנגד, היא מספיק מרווחת ושימושית כדי להוות תחליף מוזל למכונית משפחתית.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה אלגנס 1.5 ליטר עם כ-650 יחידות.
-
גרסאות ורמות גימור
הג'אז מוצעת בגרסה אחת ובשתי רמות גימור: 'קומפורט' ו'אלגנס'.
ל'קומפורט' תאורת לד, צג מולטימדיה "5, מחוונים מוקרנים ובקרת אקלים; ל'אלגנס', בנוסף, חישוקי "15 קלים, חיישני חניה מלפנים ומאחור, מולטימדיה עשירה יותר עם צג "9, ריפוד משולב עור ועוד.
-
בטיחות
הונדה ג'אז נבדקה במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2020 וזכתה לחמישה כוכבי בטיחות, עם 87% בהגנה על מבוגרים, 83% בהגנת ילדים, 80% בהגנת הולכי רגל ו-76% על מערכות בטיחות.
המערכות שמוצעות כסטנדרט כוללות בלימה אוטונומית המסייעת גם במניעת תאונה בכניסה לצומת, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בנוסף, מצוידת הג'אז בעשר כריות אוויר.
-
צריכת דלק
במבחן מאומץ שחלקו נעשה בתוואי הררי, עמדה הצריכה על 16.1 ק“מ/ל'; בשימוש מתון הצריכה תהיה טובה גם מ-20 ק“מ/ל'. נתונים מעולים.
-
מה חדש בהונדה ג'אז 2021
אין שינוי במפרט בשנת הדגם 2021.
-
סיכום
הונדה ג‘אז מציעה מרחב פנים גדול מאוד במכונית קטנה ומוסיפה לו שימושיות רבה. היא חסכונית באופן מופלג ומתאימה למי שמחפש רכב קל לתמרון וחניה אך מרווח מספיק למשפחה. חבל רק שמחיר הרכישה כה גבוה.