סוזוקי באלנו 2021 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בניגוד לבאלנו של שנות התשעים, שהיתה מכונית סדאן, הבאלנו החדשה היא מכונית האצ'בק (חמש דלתות) במידות של סופרמיני גדולה, הממוצבת
מעל הסוויפט - ולא במקומה.הבאלנו מבוססת על פלטפורמה חדשה לחלוטין ולא על פלטפורמה קיימת.
היצע המנועים כולל שתי יחידות חדשות -
הראשון הוא מנוע 1.2 ל' אטמוספרי (90 כ"ס) והשני הוא 1.0 ל' טורבו (110 כ"ס). את שני המנועים ניתן יהיה לקבל עם עם תיבה ידנית (5 היל') או אוטומטית (רציפה ב-1.2 ל'; אוט'-פלנטרית 6 היל' ב-1.0 ל' טורבו).בעתיד תציע סוזוקי את מנוע ה-1.2 ליטר עם מערכת היברידית מתונה שתשפר מעט את הביצועים ואת צריכת הדלק.
הבאלנו הגיעה לכבישי ישראל ביוני 2016.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של הבאלנו פושר, והיא בעיקר מצליחה להיראות גדולה ביחס למכוניות סופר מיני אחרות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים פשוט בעיצובו ובאיכותו, אך הוא מאובזר יותר מהמקובל.
 
מושב הנהג נוקשה ולא מתאים לנסיעות ארוכות. המרווח ליושבים מאחור מצויין (בעיקר לשניים) ותא המטען גדול ביותר.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.2 ל' (אטמוספרי, 90 כ"ס) בשילוב התיבה האוטומטית-רציפה, מצליחים לנייד את הבאלנו בקצב סביר - לא פחות ולא יותר, כאשר במאמץ המנוע מתקשה לנייד את המאסה והוא מוחה על כך בקול רם.
 
היעדר אפשרות לתפעול ידני לתיבה גורעת עוד יותר מהמצב. צריכת הדלק מעולה - 14.7 ק"מ לליטר במבחן המאומץ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה, כאשר מפגעים גדולים כן מועברים לתא הנוסעים. כמו כן, בידוד הרעשים בסיסי. ישנה רגישות מסוימת לרוחות צד.
-
תמורה למחיר
בשוק שבו ניתן לקנות סופר-מיני אוטומטית מודרנית בכ-80-85 אלף שקל, הבלאנו נמצאת בעמדה בעייתית - וזה בלי לדבר על עניין הבטיחות המטריד.
-
סיכום
מרווחת, חסכונית, מאובזרת - אבל עם ליקוי בסעיף הבטיחות