אינפיניטי QX50 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
אינפיניטי QX50 הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) של היצרנית, והוא מחליף בהיצע שלה את EX (שנת 2013). זהו הדור השני של הדגם, והוא נחשף בשנת 2017 במסגרת תערוכת הרכב בלוס אנג'לס.
בניגוד לדור הקודם שהיה מבוסס על פלטפורמת הנעה אחורית (Q50), זה הנוכחי מבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית, עם אפשרות להנעה כפולה. באופן מעניין, את הפלטפורמה החדשה חולק הדגם עם דגמי מרצדס השונים בעלי הנעה קדמית.
אינפיניטי QX50 היה הדגם הראשון של היצרנית להשתמש במנוע הטורבו-בנזין החדש והחדשני של היצרנית: 2.0 ל' המפיק 268 כ"ס. ייחודו באפשרות לשינוי יחס דחיסה בהתאם למצב הנהיגה (בין 1:8 ועד 1:14) במטרה לשיפור צריכת הדלק.
השיווק בישראל החל באופן שקט בסוף שנת 2021, ובאופן נרחב יותר בינואר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
אינפיניטי QX50 נראה כמו רכב פנאי טיפוסי בסגנון המתאים לפרברי אמריקה. לא רע, אך גם לא מקורי או מיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת באופן מקורי לאינפיניטי, אך ניכר כי זו הוצגה לפני כשש שנים ומאז לא עודכנה משמעותית. המסכים קטנים, איכות התצוגה נמוכה, הגרפיקה אינה עדכנית, ריבוי הכפתורים משפר את נוחות התפעול אך מייצר מופע מיושן. המרחב מלפנים נאות.
הכניסה לאחור נוחה והמרחב שם לנוסעים מצוין.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' החדש והמוגדש (268 כ"ס) מציע רמת ביצועים טובה למדי – הוא מתנהל בקלות בנהיגה יום-יומית ובעל כושר נאות גם תחת עומס.
לחובתו אופי פעולה שאינו נעים – הוא אינו מהמעודנים שבחבורה וכבר בעומס בינוני-נמוך הוא נשמע מדי בתא הנוסעים.
תיבת ההילוכים הרציפה אינה מבריקה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית ברוב המתארים. בעיר הוא רגיש לשיבושים, במיוחד החדים, וגם מחוץ לעיר המצב לא משתפר בהרבה. אל אלה יש להוסיף רמה גבוהה של רעשי דרך החודרים לתא.
התנהגות הכביש טובה למדי – האחיזה גבוהה, הרכב מגיב טוב לשינויי כיוון והריסון נאות.
בשבילים ה-QX50 מרשים ממש והוא נוח למדי במסלולי טיול מתונים.
-
תמורה למחיר
המחיר נמוך בכמה עשרות אלפי שקלים מזה של מרבית המתחרים כך שהתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
אינפיניטי QX50 2024 מוצע בגרסה אחת – 2.0 ל' מוגדש, 268 כ"ס עם הנעה קדמית או כפולה – ובשתי רמות גימור.
רמת 'לוקס' (הנעה קדמית) תאורת לד, חישוקי 19 אינץ', גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתח מאחור, מולטימדיה עם שני צגים ("8, ו-"7), ריפוד עור ועוד.
רמת 'איסנשיאל' (הנעה כפולה) מוסיפה: מערכת מצלמות היקפי, זכרונות למושב ולמראות, מערכת שמע משודרגת ועוד.
-
בטיחות
אינפיניטי QX50 2024 טרם נבדק ע"י יורו NCAP.
במפרט מערכות הבטיחות המתקדמות: מערכת בלימה אוטונומית, התרעה על סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים, בלימה אוטונומית לאחור ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת במבחן הדרכים של 'אוטו' עמדה על 8.2 ק"מ לליטר – נתון לא מרשים, גם ביחס לביצועים.
בשיוט נרשמו כ-13 ק"מ לליטר.
-
סיכום
לא מצטיין, אך התמורה טובה.