יונדאי סנטה פה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור הרביעי של יונדאי סנטה פה נחת בישראל לקראת 2019. ביוני 2020 עבר הדגם מתיחת פנים ראשונה — מוקדם מהמקובל בתעשייה — ומדובר בעדכון מקיף למדי.
הפלטפורמה נותרה זהה, אך ביונדאי מדווחים כי עברה שינויים ושדרוגים רבים. המימדים דומים לשל הדגם שלפני העדכון, אך עיצובו החיצוני שונה ועודכן — הוא שומר על קווי העיצוב של סנטה פה שלפני העדכון, אך מוסיף אלמנטים עיצוביים מדגמי יונדאי העכשוויים.
מתיחת הפנים של סנטה פה נחתה בישראל בסוף שנת 2020. במקביל לעדכון שונה גם ההיצע המקומי — הופסק שיווקה של גרסת הבנזין (2.4 ל‘, 6 היל‘) והרכב הוצע אך ורק עם 7 מושבים.
מנוע הדיזל (2.2 ל‘, 202 כ“ס) מציע נתונים דומים לעבר אך זכה לעדכון מקיף למדי ותיבת ההילוכים הוחלפה — עדין עם 8 הילוכים, אך כעת רובוטית דו-מצמדית במקום אוטומטית פלנטרית.
בשנת 2023 החל שיווק הגרסה ההיברידית של הדגם – לזו מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ל', מנוע חשמלי, 226 כ"ס וההנעה קדמית או כפולה.
-
עיצוב ונוכחות
בזכות חזית חדשה הכוללת תאורת לד מלאה וסבכה גדולה ומרשימה, סנטה פה המחודש בעל נוכחות רבה מבעבר. מדובר ברכב נאה, שלמרות מידותיו הגדולות מצליח להראות נעים לעין.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג השתנתה במתיחת הפנים ולא במעט. ידית ההילוכים הוחלפה בלחצנים, יש גלגלת חדשה לשליטה על מצבי הנהיגה ושילובי הצבעים והחומרים שונו כך שהתחושה הכללית רעננה ומזמינה יותר.
עודף המתגים אינו משדר קדמה ועדכניות מחד, אך לרוב מקל על תפעול מערכות הרכב. המרחב מלפנים נדיב ביותר ותנוחת הישיבה גבוהה כנדרש. מושב הנהג היה לנו פחות נוח בנסיעות ארוכות. הראות לאחור לא מצטיינת.
בשורה השניה מרחב טוב לנוסעים. בשורה השלישית מרחב סביר למתבגרים.
תא המטען קטן כשכל המושבים בשימוש, אך עם קיפול השורה השלישית הנפח מכובד.
-
מנוע וביצועים
בגרסת הדיזל, המומנט הגבוה (45 קג“מ) מבטיח התנהלות נינוחה ונטולת מאמץ כמעט בכל מצב. פעולת התיבה חלקה ונעימה לרוב, ויחד עם המנוע השרירי (202 כ“ס) הביצועים טובים גם תחת עומס.
הגרסה ההיברידית טרם נבחנה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר מספקת לרוב, גם אם אינה מצטיינת. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת, ורק שברים גדולים מורגשים יתר על המידה. הריסון טוב, למעט במעבר על רצף גלים, שם הוא עשוי להתנדנד יותר מהרצוי.
בידוד רעשי המנוע מספק, רעשי הרוח והכביש נוכחים מדי.
התנהגות הכביש טובה למדי; סנטה פה בעל יכולת גבוהה מהנדרש וזה מקנה לנוהג בו בטחון גם בפיתולים.
-
תמורה למחיר
ביחס למתחרים סנטה פה מציע חבילה בשלה שמתומחרת באופן הוגן.
-
גרסאות ורמות גימור
יונדאי סנטה פה מוצע בישראל בשתי גרסאות – דיזל, 202 כ"ס או היברידית, 226 כ"ס – וכל אחת מהן מוצעת עם 7 מקומות, הנעה קדמית או כפולה ובשתי רמות גימור. ישנם הבדלים קלים בין רמות הגימור בגרסאות השונות (דיזל או היברידית), על אף ששמן זהה.
רמת 'סופרים' כוללת תאורת לד, חישוקי 17 אינץ', גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ושליטה מאחור, מסך 8 אינץ', מחוונים מוקרנים, ריפוד עור ועוד.
רמת 'עלית' מוסיפה חישוקי 19 אינץ', מחוונים מוקרנים, מערך מצלמות היקפי עם הקרנת תמונת הנתיב במחוונים בזמן איתות, אוורור וזיכרונות למושבים הקדמיים.
-
בטיחות
יונדאי סנטה פה נבדק ביורו NCAP בשנת 2018 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 94% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים ו-67% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: בקרת שיוט אדפטיבית עם מצב זחילה בפקקים, מערכת בלימה אוטונומית, מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת אקטיבית לניטור שטח מת ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של גרסת הדיזל במבחן הדרכים של 'אוטו' עמדה על כ-11.5 ק"מ לליטר בממוצע וכ-13.5 ק"מ לליטר בשיוט. נאה.
-
סיכום
מחכים לדגם החדש שהוצג בחו"ל.