קיה סטוניק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
קיה סטוניק הוא רכב פנאי קטן (B-SUV), המבוסס על רצפת קיה ריו; בסיס הגלגלים (258 ס"מ) זהה, אך שאר הממדים גדולים משל ריו.
סטוניק הושק בישראל ב-2018, עם שתי מערכות הנעה לבחירה — 1.4 ליטר עם 100 כ"ס ותיבה אוטומטית עם 6 היל', או 1.0 ל' טורבו עם 120 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם 7 היל‘. במסגרת מתיחת הפנים של הדגם, בנובמבר 2020, הוחלף מנוע ה-1.0 ל' טורבו במנוע חדש בנפח דומה, אך בעל הספק מופחת של 100 כ“ס.
ב-2025 הופסק שיווקה של גרסת ה-1.4 ליטר ובוצעו שינויים בהיצע רמות הגימור.
-
עיצוב ונוכחות
חרף גילו של העיצוב המקורי, ההופעה עדיין נאה, והגרסה לאחר מתיחת הפנים שומרת על מראה רענן.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב הכללי לא עומד בקו אחד עם מתחרים מודרניים, אבל התגמול מגיע בדמות הנדסת אנוש טובה מאוד המקלה על התפעול.
סביבת הנהג נעימה לשהייה - חומרי הדיפון אמנם פשוטים יחסית, אך ההרכבה טובה.
מרחב הפנים מלפנים ראוי והמושבים מוצלחים. תנוחת הנהיגה גבוהה משל רכב "פרטי" - אך נמוכה מזו של חלק מהמתחרים.
מאחור המרחב מספק עבור שניים, אבל הסטוניק אינו מהמרווחים בסגמנט.
תא המטען סביר בנפחו (332 ל'), עשוי היטב ושימושי.
-
מנוע וביצועים
יחידת ה-1.0 ל' טורבו מציעה הספק צנוע של 100 כ"ס, אך מעניקה בפועל ביצועים מספקים בנהיגה יומיומית.
בעומס (עקיפה בעליה, למשל), הביצועים בינוניים והמנוע דורש טורים גבוהים כדי לספק את הסחורה - ושם הוא רועש.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה בלבד, בשל כיול נוקשה של המתלים. מחוץ לעיר המצב משתפר אך הנוחות עדיין לא מצטיינת.
בידוד הרעשים אינו מרשים וכבר ב-70 קמ"ש ישנם רעשי רוח בולטים, אליהם מצטרפים לא מעט רעשי כביש ובעומס גם רעשי מנוע.
התנהגות הכביש טובה להפתיע.
-
תמורה למחיר
המחיר ממוצע לסגמנט והרכב מיושן יחסית, כך שהתמורה אינה מצטיינת.
-
גרסאות ורמות גימור
קיה סטוניק 2025 מוצע בישראל בגרסה אחת ובשתי רמות גימור, לשתיהן מולטימדיה עם מסך 8 אינץ' הכוללת תמיכה באנדרואיד ואפל, בקרת אקלים, חישוקים קלים ועוד. רמת LX מיועדת יותר לציי רכב, בעוד שרמת GT-ליין, שמחירה לצרכן כמעט זהה, מיועדת ללקוחות פרטיים וכוללת פגושים בעיצוב אגרסיבי יותר. בתא הנוסעים פריטים ייחודיים כמו מושבים עם ריפוד דמוי-עור, תפרים לבנים וגלגל הגה ספורטיבי. עוד יצוינו חישוקי "17 לעומת "16, חיישני חניה קדמיים בנוסף לאחוריים וגג זכוכית.
-
בטיחות
קיה סטוניק נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2017 – מבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום שלמעשה כבר אינו תקף – וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים ו-71% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית עם תיקון היגוי, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה וגם מרכוז הרכב, ניטור אקטיבי לשטחים מתים, התרעות על תנועה חוצה מאחור – וגם על שכחת ילדים ברכב.
-
צריכת דלק
גרסת הטורבו בנזין (1.0 ל') עשויה להיות חסכונית בשימוש יום-יומי מתון, אך במבחן הדרכים המאומץ שלנו הנתון עמד על 10.8 ק"מ לליטר – לא מזהיר.
-
מה חדש בקיה סטוניק 2025
ב-2025 הופסק שיווקה של גרסת ה-1.4 ליטר ושל רמת גימור EX.
-
סיכום
רכב פנאי נאה ופופולרי, אבל הוא כבר מתחיל להראות את גילו.