לקסוס CT200h 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ה-CT200h מהווה את הניסיון הראשון של לקסוס להיכנס לשוק החם של המשפחתיות הקומפקטיות היוקרתיות. ויש לה דרך ייחודית למדי לעשות זאת – עם קווי עיצוב מחודדים והנעת כלאיים בלבד. מאז שהגיעה לפה, היא התברגה בראש טבלת המכירות של לקסוס והפכה לחשובה בדגמיה.
ה-h בשם הדגם מספר שמדובר ברכב היברידי, ואכן יחידת ההנעה של ה-CT מבוססת על מכלוליה של הפריוס הנוכחית: מנוע 1.8 ליטר ומערכת חשמלית המספקים יחדיו 136 כ"ס. ה-CT מציגה מידות מעט גדולות יותר ממתחרותיה הישירות.
גרסת הבסיס כוללת בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, דיבורית בלוטות' מקורית וחישוקי 16 אינץ' חדשים. רמת גימור פרמיום מוסיפה גג נפתח, חיישני חנייה, בקרת שיוט, מושבי עור וחימום למושבים הקדמיים.
-
עיצוב ונוכחות
ה-CT נראית מרשימה מלפנים, במיוחד עם פנסי הלד הבוהקים. הסמל הכחלחל מעט גדול מדי בסבכה הקטנה, החלק האחורי נאה, אם כי מעט רבוע, ובמבט מהצד לא כולם התחברו לעיצוב. אבל היא אחרת ומיוחדת - דבר שחשוב ברכב יוקרה.
-
תא נוסעים ומטען
בתא הנוסעים תמצאו ריפוד בהיר מבד נאה. מושב הנהג אוחז מאוד, אפילו מדי לגדולים מאוד שבינינו. המושב עצמו נוח אבל מעט נוקשה. תא הנוסעים מעניק תחושה איכותית ומעוצבת. מה שחסר זו תחושת מרחב, וההרגשה היא שהכל קרוב לנהג. מאחור המרווח לברכיים חסר והמושב האמצעי לא נוח, אך מרווח הראש טוב. ותא המטען, עם 345 ליטר, מעט קטן ונמוך מהרצוי. הראות החוצה, לפנים ולאחור, אינה מבריקה.
-
מנוע וביצועים
ל-CT מנוע 1.8 ליטר המספק 99 כ"ס. ההספק נמוך בגלל שהמנוע עובד במחזור אטקינסון, אבל היתרון מגיע בתצרוכת דלק נמוכה יותר. אל מנוע הבנזין מצטרף מנוע חשמלי המספק 82 כ"ס ו-21.1 קג"מ. ההספק המשולב עומד על 136 כ"ס, שמועברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים רציפה.
כמו רוב המכוניות עם תיבת הילוכים רציפה, גם כאן כאשר תאיצו בחוזקה המכונית תציב את המנוע על סל"ד גבוה, איפה שהוא מספק את שיא כוחו, ותשאיר אותו שם. זה אומר שהכוח מסופק בצורה רציפה, אבל במקביל קולו של המנוע חודר לתא הנוסעים בתדר אחד ללא הפסקה. בכל הקשור לביצועים, ה-CT זריזה כמו משפחתית מהמניין עם מנוע 2.0 ליטר. אבל היא משרה אווירה המזמינה נהיגה רגועה, ושם היא במיטבה, שקטה ונעימה. צריכת הדלק עמדה על 13 ק"מ לליטר בקטעים המהירים ומאומצים, ו-17 ק"מ לליטר בנסיעה יותר רגועה. בנהיגה "ירוקה" רשמנו לא פחות מ-20.8 ק"מ לליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
לקסוס CT200h 2017 לא פונה לצד הספורטיבי כמו חלק ממתחרותיה, אבל מי שיגיע לכביש מפותל יגלה מכונית בטוחה, מאוד אוחזת, ושאפשר לנהוג בה מהר בקלות. בכבישים מפותלים מאוד יש בעיקר תת-היגוי בטוח, הגה אילם ובקרת יציבות היסטרית במידה ותעברו להיגוי יתר. הבלמים מעניקים תחושה מוזרה (כמו בלא מעט היברידיות) בלחיצה ראשונית, ואחר-כך הציעו נשיכה חזקה בהרבה מהצפוי. קצת מפריע בתחילה, אבל מתרגלים.
בכל הקשור לנוחות, ה-CT היא בצד היותר נוקשה של הסקאלה. מחוץ לעיר היא מתמודדת נהדר עם שיבושים גדולים, ומעבירה יותר מהשיבושים הקטנים. בעיר היא מתקשה עם שיבושים חדים, ועליהם גם עלולה להעביר חבטה לתא הנוסעים.
 
-
תמורה למחיר
גרסת הבסיס של לקסוס CT200h 2017 מציעה אבזור נאה יחסית לקטגוריה, והתמורה למחיר, יחסית למתחרות, טובה.
-
מה חדש בלקסוס CT200h 2017
בסוף 2017 עברה המכונית מתיחת פנים שנייה, שאלינו הגיעה ב-2018, ומציעה לראשונה (בדגם) מערכות בטיחות מתקדמות בכל הגרסאות.
-
סיכום
לא ממצטיינות הקטגוריה, אבל זו בפירוש דרך חסכונית להיכנס לסגמנט הפרימיום מבלי לקרוע את הכיס.