לקסוס CT200h 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקסוס לא הייתה הראשונה לחשוב על קומפקטית-פרמיום, אבל כמו שאר יצרניות היוקרה היא הבינה שלהתפרש לקטגוריות נוספות ונגישות יותר ישתלם לה כלכלית. כך הוצגה בשנת 2010 ה-CT200h שמאז כבר הספיקה לעבור שתי מתיחות פנים, אחת בסוף 2013 והשנייה הוצגה ב-2018.
בין היתר ניתן למנות שינוי קל ליחידות התאורה ולפגושים, בהשראת דגמי ה-F-ספורט של לקסוס, אך הפרופורציות והעיצוב באופן כללי לא השתנו, וכך גם המפרט הטכני.
חידוש חשוב במתיחת הפנים נוגע לאבזור הבטיחות, שיציע לראשונה מערכות בטיחות מתקדמות בכל הגרסאות. חבילת הבטיחות כוללת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, זיהוי תמרורים ומערכת למניעת סינוור המחליפה אוטומטית בין אורות "גבוהים" (דרך) ל"רגילים" (מעבר). כמו כן מוצעת בקרת שיוט אדפטיבית, השומרת מרחק מהרכב שמלפנים.
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים הקודמת טיפלה במראה החיצוני המעט אנמי של הדגם, והנוכחית מקדמת את המראה עוד (קצת) קדימה. יחידות תאורה ופגושים חדשים מלפנים ומאחור, כמו גם סבכה חדשה וענקית (בהתאם לרוח המותג) שמעניקים ל-CT את הפלפל שהיה חסר לה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג שומרת אמונים לקו הכללי של המותג. אבל גילה של ה-CT ניכר כאן, ויש תערובת של ישן-חדש; למשל גלגל ההגה המתקדם למראה מחד, ומנגד מתגים גדולים ומיושנים בקונסולה המרכזית, או התצוגה הפשוטה במערכת המולטימדיה. בכל מקרה, התוצאה עדיין נאה לעין ולרוב מגובה בחומרים רכים ונעימים. מושב הנהג נוקשה וצר למדי. המרחב מלפנים מספק, אך התחושה שמתקבלת צפופה בגלל קונסולה מרכזית רחבה וקרבת הראש לגג - גם במצב הנמוך ביותר של המושב. מאחור מרחב מספק לשניים ותא מטען בגודל סביר-מינוס.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה לא השתנתה הרבה מאז שלקסוס CT200h 2019 הוצגה. מנוע בנזין בנפח 1.8 ל' (99 כ"ס ו-14.5 קג"מ), בשילוב מנוע חשמלי, מעמיד לרשות הנהג 136 כ"ס היברידיים. לרוב מדובר ביחידת הנעה מספקת – התגובה הראשונית חדה למדי תודות למומנט הזמין של המנוע החשמלי וקצב ההתקדמות ראוי כמעט תמיד, גם אם לא הרבה מעבר לכך. בהתחשב בכך שבתום המבחן המאומץ נרשמו 14.5 ק"מ לליטר זה בהחלט מקובל. אפילו חיובי. התלונות כלפי יחידות הכוח נוגעות לעידון – יחידת ההנעה מחוספסת למדי ואינה מבודדת כמצופה ממכונית פרמיום. גם בעומס בינוני היא כבר נשמעת יתר על המידה ורועדת מהרצוי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נותרה דומה לעבר – בכביש איכותי יחסית לקסוס CT200h 2019 מספקת תחושת ריחוף נעימה, אך על פני שיבושים היא חובטת ומקפצת. רמת רעשי הכביש נמוכה ובידוד רעשי הרוח מצטיין בכל מהירות.
בכבישים מפותלים היא מציגה אחיזת כביש סבירה, וכל עוד העומס אינו גבוה במיוחד ה-CT מציעה התנהגות כביש בטוחה וצפויה. בעומס גבוה תגלו זוויות גלגול בולטות והיציבות תחת בלימה בנהיגה נמרצת מותירה מקום לשיפור. להיגוי משקל מלאכותי ודיוק סביר. הבלמים מציגים אופי אופייני למכוניות היברידיות שמקשה על מינון עוצמת הבלימה בגלל מעבר מבלימה רגרנטיבית לרגילה.
 
-
תמורה למחיר
ה-CT200h היא מכונית ותיקה - כבר שמונה שנים בשירות. על סימני הגיל היא מפצה בעזרת יחס אבזור-מחיר הוגן בהשוואה למתחרות, ורשימת אבזור בטיחות עשירה שיחד משאירים אותה רלוונטית גם היום.
-
מה חדש בלקסוס CT200h 2019
אין עדכונים בשנת המודל 2019.
-
סיכום
אלטרנטיבה ייחודית למתחרות מגרמניה – לא מעט בזכות יחידת ההנעה ההיברידית, שלמרות שהיא לא המעודנת בחבורה, היא עדיין יעילה ויוצאת דופן.