לקסוס CT200h 2011-2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקסוס CT200h היא הניסיון הראשון של מותג הפרמיום היפני להיכנס לקטגוריית היוקרה הקומפקטית.
היא בחרה לעשות זאת עם דגם שלו הנעה היברידית בלבד – חוזקה של החברה באותן שנים לעומת המתחרות – כאשר יחידת ההנעה מגיעה מהפריוס (ונמצאת גם באוריס ההיברידית - עליה מתבססת ה-CT200h); עם מנוע 1.8 ל' ומנוע חשמלי.
העיצוב אולי לא הכי יפה בקטגוריה, אבל כן מיוחד ושונה. תא הנוסעים נאה ואיכותי, ולמעט צגים פשוטים למערכת הקול הוא נעים לשהייה, גם אם מרחב המחייה הכללי אינו מרשים - כמו גם גודל תא המטען.
בכל הקשור לחיסכון בדלק אין ספק שהלקסוס הקטנה עושה את עבודתה נאמנה, כשבנסיעת המבחן רשמנו בין 13 ל-17 ק"מ לליטר בממוצע.
בפברואר 2014 הגיעה אלינו ה-CT לאחר שעברה מתיחת פנים (בשלהי 2013), כשעיקר השינויים נוגעים לעיצוב החיצוני (בדגש על החזית החדשה), אך גם תא הנוסעים עודכן קלות, ויחידת ההנעה ההיברידית זכתה לעדכון לטובת שיפור תצרוכת הדלק.
בסוף 2017 עברה המכונית מתיחת פנים שנייה, שאלינו הגיעה ב-2018, ומציעה לראשונה (בדגם) מערכות בטיחות מתקדמות בכל הגרסאות.
אלו כוללת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, זיהוי תמרורים ומערכת למניעת סנוור המחליפה אוטומטית בין אורות "גבוהים" (דרך) ל"רגילים" (מעבר).
כמו כן נוספה להיצע גרסת כניסה חדשה, 'אקזקיוטיב', שמוצעת החל מ-150.000 שקלים.
-
עיצוב ונוכחות
היא שונה מהעדר, ונראית יוקרתית, מה שבהחלט חשוב בסגמנט הנ"ל.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נעים, אך המרווח לראש מלפנים (בגלל גג השמש) והברכיים לאחור, חסר. תא המטען לא גדול, אבל יספק לצרכים יום-יומיים.
 
-
מנוע וביצועים
המנוע חובב נהיגה רגועה, הכוח בהחלט מספק (דומה ל-2.0 ל' מן המניין) והיכולת להתנייד בכוח החשמל במהירות נמוכה מביאה לצריכת דלק מצויינת.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית בלבד, ומשתפרת מחוץ לעיר. ההתנהגות בסדר, אבל היא איננה פונה לנהג חובב ההגה.
 
-
תמורה למחיר
גרסת הבסיס מציעה אבזור נאה יחסית לקטגוריה, והתמורה למחיר, יחסית למתחרות, טובה.
 
-
סיכום
לחסוך בדלק, בלי לחסוך ביוקרה.