לקסוס CT200h 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2014 נחתה בישראל ה-CT200h המחודשת, לאחר שעברה מתיחת פנים קלה. המכונית ההיברידית, שמצוידת ביחידת הכוח המוכרת מהפריוס (1.8 ליטר, 136 כ"ס), קיבלה פנים שמיישרות קו עם המראה החדש של לקסוס (בעיקר גריל "שעון החול" החדש), ועברה עדכונים שונים בתא הנוסעים (כולל גלגל הגה חדש). בלקסוס מספרים על מאמץ מקיף לשיפור האיכות הכוללת של המכונית וטיפול בבידוד הרעשים.
בנוסף, מערך המתלים עודכן לטובת שיפור נוחות הנסיעה (שלא הייתה הצד החזק של ה-CT200h היוצאת). גם ניהול חטיבת הכוח ההיברידית שופר לטובת צריכת הדלק ותגובות נעימות יותר לנהג. רשימת האבזור התארכה, עם מערך המולטימדיה החדש של לקסוס שמכונה LDA, ועימו מגיעה מצלמה אחורית ומערכת שמע משופרת
גרסת הבסיס כוללת בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, דיבורית בלוטות' מקורית וחישוקי 16 אינץ' חדשים. רמת גימור פרמיום מוסיפה גג נפתח, חיישני חנייה ובקרת שיוט.
-
עיצוב ונוכחות
לקסוס CT200h 2016 אינה מכונית צעירה, וכמקובל, אימצה את הפנים החדשות של המותג, כולל גריל "שעון החול", ששיפר את המראה הגמלוני משהו של הדור היוצא.
-
תא נוסעים ומטען
העדכונים הקטנים בתא הנוסעים, בדגש על המסך החדש, משפרים את המראה ומצטרפים לאיכות חומרים והרכבה טובות. המושבים מלפנים נוקשים וצרים יחסית, והקונסולה המרכזית הבולטת גורמת לתחושה מעט צפופה. המושב האחורי, כבעבר, לא נמנה על המרווחים שבנמצא, ותא המטען פחות שימושי מרוב המכונית בקטגוריה הזו.
-
מנוע וביצועים
המתכון הבסיסי לא השתנה, הקומפקטית של לקסוס עדיין מצוידת באותה יחידה היברידית כמו קודמתה (וכמו הפריוס/אוריס הייבריד) עם מנוע 1.8 ליטר המפיק 99 כ"ס ומשודך למנוע חשמלי עם 82 כ"ס, שיחד מפיקים 136 כ"ס. אלו עוברים לגלגלים הקדמיים דרך מפצל כוח, שמדמה תיבה רציפה. נתוני הביצועים לא השתנו – כשעד 45 קמ"ש אפשר להתנייד בכוח החשמל בלבד, ועד 75 קמ"ש המכונית יכולה לשייט על כוח חשמלי במצב ההיברידי. הביצועים סבירים, אם כי מעט פחות זריזים משל המתחרות, והעיקר – מיצוי היכולת יגרור רעש מנוע רב ותחושה מאומצת ולא נעימה. האוטו הזה מעדיף נסיעה רגועה. הצד השני של המטבע הוא צריכת דלק מעולה – 14.1 ק"מ לליטר בתנאי המבחן המאוד לא רגועים.
-
נוחות והתנהגות
נושא הנוחות הוא דו-פרצופי. מצד אחד, ה-CT מציעה רייד נעים ונינוח מאוד, שנתמך על ידי המנוע החשמלי החרישי. אך כל זה נכון רק בכביש איכותי. מחוץ לעיר היא תסגור מתלים על גלים תחת עומס ובעיר היא תתנער ותנקוש על שיבושים עירוניים.
-
תמורה למחיר
יחד עם אבזור משופר ומחיר ששם אותה מול גרסאות הבסיס של המתחרות, לקסוס CT200h מציעה תמורה טובה למחיר - למרות שהיא אינה זוהרת באיכותה הכוללת מול המתחרות.
-
מה חדש בלקסוס CT200h 2016
במאי 2016 שודרג מפרט האבזור ברמת הגימור הבכירה 'פרמיום'. תוספת הציוד ב-CT כוללת מושבי עור, חימום למושבים הקדמיים ודיפון עץ מעל תא הכפפות. המחיר לא השתנה.
-
סיכום
הדור האחרון של המכוניות בקטגוריה הזו קפץ קדימה חזק ומהר. הן מציעות מרווח, יכולת דינאמית וביצועים – ולפעמים גם נוחות – עדיפים על הלקסוס. אבל יחידת ההנעה ההיברידית מציבה אותה לצד התחרות, לא ראש בראש מולה, ומשמרת את החסכנות והאופי הרגוע של ה-CT.