לקסוס IS300 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 החל שיווק הדור הרביעי של לקסוס IS בישראל. הדגם החדש אינו משווק באירופה, ועל כן מגיע לכאן בתקינה אמריקאית ומוצע רק בגרסת IS300 וברמת גימור F ספורט המצוידת במנוע בנזין רגיל, ולא עם יחידת כוח היברידית כמו בעבר.
בהתאם לכך, זהו הדגם הראשון של המותג המציע את "חותם הניהוג של לקסוס" (The Lexus Driving Signature) הכולל הקשחת המרכב, הפחתת משקל בלתי מוקפץ ובולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית.
לקסוס IS300 מצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 241 כ"ס ו-35.6 קג"מ. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, וההנעה אחורית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.9 שניות.
-
עיצוב ונוכחות
לקסוס IS300 מפגינה נוכחות חזקה בזכות הסבכה הענקית; המפרגנים יאמרו ש-IS מאוד מרשימה; אלה שלא, יציינו כי החזית שלה גדולה באופן חסר פרופורציות.
-
תא נוסעים ומטען
הכניסה לתא הנוסעים לא מאוד נוחה לגבוהים, והמרחב סביב הנהג אינטימי למדי; המופע הכולל של סביבת הנהג אינו עדכני כמו החדישות שבמכוניות – אבל הוא נאה, ובזכות החומרים המשובחים, הגימור המצוין והאבזור הנדיב, הרכב מעניק את אווירת הלוקסוס המתבקשת.
גם הכניסה לאחור מחייבת הרכנת גוף, וגם שם נוצרת אווירה אינטימית משהו. מרווח הברכיים מצוין, אבל מרווח הראש גבולי לגבוהים.
נפח תא המטען קטן ביחס למקובל בקטגוריה (450 ליטרים) אבל מספק.
-
מנוע וביצועים
אותה התכווננות ספורטיבית מקבלת ביטוי כבר עם ההתנעה, בזכות צליל מודגש. נתוני המנוע והביצועים אינם מלהיבים על הנייר, ואכן הרכב אינו מאיץ באופן תזזיתי, אבל הוא צובר מהירות ביעילות רבה מאוד ואוהב לטפס לטורים גבוהים. גם התיבה פועלת חלק, ומגיבה מהר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה. בידוד רעשי הרוח נאה, רעשי הכביש קצת פחות.
בכבישים המפותלים, מפגינה לקסוס IS300 שיש לה מהחומר הנכון. היכולת הדינמית שלה מצוינת והמכונית ממש משחרת לפנייה הבאה. הדגם המחודש טוב מקודמו בהקשר זה, גם ביכולת, גם בתחושה שהוא מעניק לנהג.
הצמיגים המגודלים מעניקים אחיזה גבוהה, הבלמים בהחלט מספקים לגמרי, גם בעומס נמשך.
-
תמורה למחיר
במחירה של ה-IS300 היא זולה מגרסאות דומות אך חזקות ממנה, ומציעה תמורה עדיפה על דגמי יוקרה מקבילים שמחירם קרוב, אך חלשים יותר. למרות שהרכב ותיק, התמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
לקסוס IS300 מוצעת רק ברמות הגימור 'F ספורט' הכוללות איפור ספורטיבי חיצוני ופנימי. בחוץ בולטים חישוקי "19 וצמיגים רחבים יותר מאחור, בחזית סבכה המגיעה עד לתחתית הפגוש וכונסי אוויר בולטים. מאחור שני מפלטים, ספוילר ודיפיוזר.
באבזור: תפעול חשמלי לגלגל ההגה ולמושבים הספורטיביים שהם גם מאווררים, מפתח חכם, מולטימדיה חדשה וצג "10.3.
ברמת הגימור הגבוהה יותר, 'F ספורט פלוס' גם מערכת שמע משודרגת של מארק לווינסון עם 17 רמקולים וזיכרון למושבים.
-
בטיחות
בשנת 2013 לקסוס IS זכתה בחמישה כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP, אולם מדובר במבחן פחות מחמיר מהנהוג כיום.
מפרט הבטיחות עשיר, וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי היקפי לשטחים מתים ומערכת להימנעות מתאונה.
-
צריכת דלק
המנוע חובב הסל"ד דורש תשלום בתחנת הדלק; 7 ק"מ/ל' בתוואי מבחן תובעני. בשיוט נינוח הצריכה היא 11-13 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בלקסוס IS300 2022
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2022.
-
סיכום
לקסוס IS300 מפגינה נוכחות רבה, עשויה היטב, מאובזרת, מיושנת בסביבת הנהג ולא מספיק מרווחת. בנהיגה היא מעניקה נוחות נסיעה סבירה, ביצועים יותר ממספקים ויכולת דינמית מרשימה.
אם אתם מחפשים משפחתית גדולה יוקרתית בניחוח ספורטיבי - היא בהחלט שווה בדיקה.