לקסוס IS 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2021 החל שיווק הדור הרביעי של לקסוס IS. הדגם החדש אינו משווק באירופה, ולכן יגיע לכאן בתקינה אמריקאית – דגם ראשון של מותג היוקרה היפני המגיע אלינו בתקינה כזו.
לקסוס IS הגיעה לכאן בגרסת IS300 וברמת גימור F ספורט המצוידת במנוע בנזין רגיל, ולא עם יחידת כוח היברידית כמו לפני כן. לכן, IS החדשה תפנה באופן ממוקד יותר לחובב ההגה.
בהתאם לכך, זהו הדגם הראשון של המותג המציע את "חותם הניהוג של לקסוס" (The Lexus Driving Signature) הכולל הקשחת המרכב, הפחתת משקל בלתי מוקפץ ובולמי זעזועים נשלטים אלקטרונית.
לקסוס IS 2021 מצוידת במנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 241 כ"ס ו-35.6 קג"מ. לתיבה האוטומטית 8 הילוכים, וההנעה אחורית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 6.9 שניות.
רמת הגימור 'F ספורט׳ היא היחידה המוצעת וכוללת איפור ספורטיבי חיצוני ופנימי. בחוץ בולטים חישוקי "19 וצמיגים רחבים יותר מאחור, בחזית שבכה המגיעה עד לתחתית הפגוש וכונסי אוויר בולטים. מאחור שני מפלטים, ספוילר ודיפיוזר.
באבזור: תפעול חשמלי לגלגל ההגה ולמושבים הספורטיביים שהם גם מאווררים, מפתח חכם, מולטימדיה חדשה וצג "10.3. ברמת הגימור הגבוהה יותר, 'F ספורט פלוס' גם מערכת שמע משודרג של מרק לווינסון עם 17 רמקולים וזיכרון למושבים. מפרט הבטיחות עשיר, וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור אקטיבי היקפי לשטחים מתים, הימנעות מתאונה.
-
עיצוב ונוכחות
הרכב מפגין נוכחות בזכות השבכה הענקית שגדלה עוד; המפרגנים יאמרו ש-IS מאוד מרשימה; אלה שלא, יציינו כי החזית שלה נוכחת באופן חסר פרופורציות.
-
תא נוסעים ומטען
הכניסה פנימה לא מאוד נוחה לגבוהים, והמרחב סביב הנהג אינטימי למדי; המופע הכולל של סביבת הנהג אינו עדכני כמו החדישות שבמכוניות – אבל הוא נאה, ובזכות החומרים המשובחים, הגימור המצוין והאבזור הנדיב, הרכב מעניק את אווירת הלוקסוס המתבקשת.
גם הכניסה לאחור מחייבת הרכנת גוף, וגם שם נוצרת אווירה אינטימית משהו. מרווח הברכיים מצוין, אבל מרווח הראש גבולי לגבוהים.
נפח תא המטען קטן ביחס למקובל בקטגוריה (450 ליטרים) אבל מספק.
 
-
מנוע וביצועים
אותה התכוונות ספורטיבית מקבלת ביטוי כבר עם ההתנעה, בזכות צליל מודגש. נתוני המנוע והביצועים אינם מלהיבים על הנייר, ואכן הרכב אינו מאיץ באופן תזזיתי, אבל הוא צובר מהירות ביעילות רבה מאוד ואוהב לטפס לטורים גבוהים. גם התיבה פועלת חלק, ומגיבה מהר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר סבירה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה. בידוד רעשי הרוח טוב, רעשי הכביש קצת פחות.
בכבישים המפותלים, מפגינה לקסוס IS 2021 שיש לה מהחומרים הנכונים. היכולת הדינמית שלה מצוינת והמכונית ממש משחרת לפנייה הבאה. הדגם המחודש טוב מקודמו בהקשר זה, גם ביכולת, גם בתחושה שהוא מעניק לנהג.
הצמיגים המגודלים מעניקים אחיזה גבוהה, הבלמים בהחלט מספקים לגמרי, גם בעומס נמשך.
 
-
תמורה למחיר
במחירה של ה-IS300 היא זולה מגרסאות דומות אך חזקות ממנה, ומציעה תמורה עדיפה על דגמי יוקרה מקבילים שמחירם קרוב, אך חלשים יותר.
-
צריכת דלק
כל זה דורש תשלום בתחנת הדלק; 7 ק"מ/ל' בתוואי מבחן תובעני. בשיוט נינוח הצריכה היא 11-13 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בלקסוס IS 2021
בפברואר 2021 נחתה בישראל גרסה מחודשת, בתקינה אמריקאית, ללא הנעה היברידית. הדגם המחודש מוצע עם מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר המייצר 241 כ"ס וברמת הגימור 'F-ספורט' – שיש בה יותר מאשר פריטי עיצוב וגימור.
-
סיכום
לקסוס IS 2021 מפגינה נוכחות רבה, עשויה היטב, מאובזרת, מעט מיושנת בסביבת הנהג, ולא מאוד מרווחת. בנהיגה היא מעניקה נוחות נסיעה טובה לרוב, ביצועים יותר ממספקים ויכולת דינמית מרשימה.