לקסוס IS 2013-2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור החדש של לקסוס IS לוקח צעד נוסף קדימה לכיוון הספורטיבי.
העיצוב החיצוני ספורטיבי-אגרסיבי ואינו אנונימי כבעבר.
תא הנוסעים עשיר באבזור כבר בגרסת הבסיס ומשלב אלמנטים עיצוביים מהאחות הגדולה – לקסוס GS. ה-IS משווקת עם שמונה כריות אוויר, מערכת להגנה על העורף מפני "צליפת שוט" ומכסה מנוע מתרומם להגנה על הולכי הרגל בעת תאונה – עם מערכות אלו זכתה ה-IS בחמישה כוכבים במבחן הריסוק של יורו NCAP.
המרווח לנוסעים שופר תודות לבסיס גלגלים ארוך מזה של הדגם הקודם (280 ס"מ) וכבר אינו מהווה נקודות תורפה כבעבר.
בארץ משווקת ה-IS בגרסה ההיברידית (IS300h) בלבד, כאשר בעתיד יתכן ותצטרף להיצע המקומי גרסת ה-250 (מנוע בנזין, שישה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר).
הגרסה ההיברידית משלבת בין מנוע בנזין (2.5 ליטר) למנוע חשמלי – שיחד מפיקים 223 כ"ס.
נתוני הביצועים טובים למדי (8.4 שניות בתאוצה ל-100 קמ"ש), ונתון צריכת הדלק הרשמי מרשים – 22.7 ק"מ לליטר.
מלבד העיצוב החיצוני, תא הנוסעים המזמין וצריכת הדלק, לקסוס מבטיחה לחוויית נהיגה מהנה ודינאמית מבעבר, ושמה לעצמה את ב.מ.וו סדרה 3 כמטרה.
-
עיצוב ונוכחות
הדור הנוכחי של לקסוס IS בעל עיצוב ספורטיבי ואינו נחבא אל הכלים כבעבר.
 
זו בפירוש הלקסוס היפה ביותר שראינו בשנים האחרונות, והיא אחת המכוניות היותר מיוחדות בקטגוריה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע רמת אבזור גבוהה כבר בגרסת הבסיס ואינו צפוף כמו בדור הקודם, אך עדיין אינו מרווח במיוחד. למרות הסוללות שהיא נושאת מאחור, תא המטען נותר גדול ושימושי יחסית.
-
מנוע וביצועים
ה-IS300h מרגישה זריזה, עם תגובה בשרנית ללחיצה על דוושת הדלק.
 
למרות זאת, היא יכולה להיות חסכונית מאוד בנסיעה עדינה ורגועה.
-
נוחות והתנהגות
היא אומנם לא מאיימת על המתחרות הטובות ביותר בתחום ההנאה מנהיגה, אבל ללקסוס הזו יש יכולת גבוהה מאוד בכביש המפותל.
 
נוחות הנסיעה ממוצעת בסך הכול.
-
תמורה למחיר
כמו במקרים רבים אצל לקסוס – היא מציעה חבילה היברידית ייחודית ורמת אבזור נדיבה.
-
סיכום
מכונית טובה עם כמה אסים בשרוול